Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikkebenhier schreef:Wie weet veel van messen?
De laatste week heb ik na het slijpen van mijn messen 3 paar messen terug gekregen die scheef geslepen waren. (je ziet echt een scheve lijn ter hoogte van de tanden).
Voorheen was ik steeds tevreden over het slijpen.
Deze 3 messen hebben geen groef meer bij de tanden. zijn mijn messen dan 'op' geslepen?
Ik heb ze nog niet gebruikt dus ik weet niet of ze scheren of niet (maar ik vermoed van niet)
Nathalie84 schreef:messen slijpen is een vak apart, ik heb aardig wat slijpers versleten voordat ik tevreden was.
Als het opstand randje weg is, zijn ze inderdaad op, dan zijn ze helemaal recht en is de druk weg. Dat moet de slijper je doorgeven (althans die van mij belt me altijd als ze bijna op zijn zodat ik niet meer opstuur en dus onnodig laat slijpen). Maar eigenlijk zie je het zelf ook heel goed.
Soms is het bovenmes op, maar het ondermes niet of andersom. Dan koop ik gewoon een nieuw bovenmes/ondermes of kijk ik mijn messen even na.
Dat wat die scheve lijn is weet ik zo ook niet vanuit de computer (zonder beeldmateriaal).
Gypsy schreef:Hoe hard groeit bij jullie paarden de vacht weer aan?
Pony amper een maand terug op 3 mm geschoren is nu zeker weer 5 a 6 mm.
Gelukkig hebben we zelf een machine aangeschaft, dat is het probleem niet, maar ik vraag me af of ze er niet teveel energie in steekt, dat zou niet gezond zijn.
Ze heeft 300 gram met hals op en staat bij het eerste drupje regen of windvlaagje in haar schuilstal te eten en te chillen. Zou ze te koud staan of zo? Ik vind het spannend.