Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 16:19

Joolien schreef:
Paarden kunnen veel moeilijker hun warmte kwijt, dus dan maar iets te koud, ze kunnen zichzelf veel beter warm houden.
Maar Cassidy ik probeer dat meerdere mensen duidelijk te maken hier, maar sommige zijn een beetje eigenwijs.

Nogmaals, een paard is een dier, geen mens. Jij gaat je kind nu toch ook niet in een winterjas laten lopen???

In de nacht wel :D

Pashon

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 17:41

joolien waarom iets duidelijk maken aan iemand, laat mensen lekker zelf bepalen wat ze wel of niet doen en om ze direct te bestempelen dat het slecht is voor het paard? Misschien is dat wat jij doet wel slecht voor het paard...

DanielleDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 17:51

Nee nog niet, maar zal niet lang meer duren. Ik probeer het altijd zo lang mogelijk uit te stellen.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 18:09

#Off topic# Hi hi, mijn man zat van de week s'avonds in een t- shirt op de fiets, :brr: meneer klaagt nu wel over keelpijn... :=
Ach ja, mannen. Misschien moeten de ruinen eerder dan de merries? :P

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 18:10

jamiroquai schreef:
#Off topic# Hi hi, mijn man zat van de week s'avonds in een t- shirt op de fiets, :brr: meneer klaagt nu wel over keelpijn... :=
Ach ja, mannen. Misschien moeten de ruinen eerder dan de merries? :P

_O-

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 18:24

keelpijn krijg je niet van in een t-shirt buiten fietsen, net zo min je verkouden wordt of blaasontsteking krijgt van kou :')

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 18:37

Inderdaad, dat krijg je alleen door een bacterie of een virus. Mensen denken dat nog steeds he?

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 18:45

Mijn man wel.... _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 19:40

Pashon schreef:
joolien waarom iets duidelijk maken aan iemand, laat mensen lekker zelf bepalen wat ze wel of niet doen en om ze direct te bestempelen dat het slecht is voor het paard? Misschien is dat wat jij doet wel slecht voor het paard...

Omdat ik het zorgwekkend vind hoe mensen met paarden en dekens omgaan en veel mensen realiseren zich niet wat voor een effect dat heeft op hun paard.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 20:10

Joolien schreef:
Pashon schreef:

Omdat ik het zorgwekkend vind hoe mensen met paarden en dekens omgaan en veel mensen realiseren zich niet wat voor een effect dat heeft op hun paard.

zolang het dier er niet ziek van word prima toch..... ik heb zelfs mn shet onder de dekens gehad voorgaande winters. Deze winter niet omdat ik hem uit training haal, maar merk ik dat hij het koud gaat krijgen gaat er gewoon een deken op, shet of niet. Denk dat het gevaarlijker is om je paard nog bezweet terug het land in te zetten met zn wintervacht dan dat je hem hebt geschoren en na het rijden weer een deken op doet.

en de personen die kiezen voor een deken houden heus wel in de gaten of hun dier het te warm heeft of te koud, want een ziek paard zit niemand op te wachten dus laat lekker de eigenaren zelf beslissen wel of geen dek, maak je daar niet zo druk om

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 20:21

hier ook nogsteeds bloot , maandag gaat de deken er weer op .
tenzij het weer weer veranderd...
zit nog in twijfel om hem te scheren

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 20:28

Die van mij heeft nu een zomerdeken op. als het overdag zo warm is gaat ie wel af! maar snachts vind ik het echt flink afkoelen dus doe dan wel een deken op ;)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:04

Joolien schreef:

JA en dat is jou mening en dat is jou goed recht, maar ga je mening niet opdringen aan anderen. Jij vind het zorgwekkend dat mensen hun paarden aldan wel of enkel s'nachts onder deken hebben staan, denk je niet dat er mensen zijn die het zorgwekkend vind dat jij er zo makkelijk over denkt en ze nog bloot hebt staan? Ja die mensen zijn er net zo goed, maar ook die dringen hun mening niet op aan anderen. Laat een ander in zijn/ haar waarde en je zegje doen is prima maar je kan ook door draven!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:06

Ik kan niet anders als eens zijn met bovenstaande reactie.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:06

Wat betreft die temperaturen, dat kan echt zooo verschillen terwijl er maar weinig tussen zit. Hier bij mijn huis is het nog lekker buiten, idd nog best boven de 10 graden. Maar als ik naar mijn paard fiets, polder, dan is het daar echt waterkoud, mist op het land, windje erbij. Een heel stuk kouder, scheelt echt een dot grades hoor. Als ze nog buiten had gelopen ook snachts, had ze snachts waarschijnlijk een dek op gehad.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:07

Ik vind Joolien niet doordraven hoor :) Dat ze een andere mening heeft dan de meerderheid en wat gerichter reageert, zorgt ervoor dat ze wel écht aanwezig is, maar doordraven, dat vind ik niet hoor :)

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:08

de mijne heeft overdag zomerdeken op en in de nacht regendeken er overheen

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:20

Mijne staat nu nog zonder dek, maandag word ze geschoren

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:32

Annetje dat is jou mening en dat mag, ik vind dat ze doordraaft en indirect toch behoorlijk op de man speeld door bepaalde uitspraken. Nogmaals iedereen mag zijn zegje doen, maar je kan te ver gaan.
Iedereen doet wat hij/ zij het beste vind voor zijn paard en zonder sterkte argumenten zie ik mensen niet in eens alle dekens aftrekken omdat Joolien vind dat het belachelijk en zielig is dat er nog paarden met deken op staan.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:34

die van mij heb ik vanmiddag de deken afgedaan omdat die het zo lief vroeg }:0

maar of die er nou echt zo blij mee is gaan we wel weer zien als het kouder wordt vanacht :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:36

hier zijn ook al een paar dagen de dekens er af, ze hadden het echt te warm...

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:41

Hier ook, had hem onder een regendeken gezet, maar begin van de week werd het echt te warm. Het liefst zou ik hem snachts weer onder de deken zetten, maar dit is niet mogelijk. Dus dan helemaal af. Het is wel vochtig snachts, maar nog niet barre koud. Hij is niet van suiker en liever dat hij het snachts wat fris heeft dan overdag zweetend onder een deken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:42

Pashon schreef:
Annetje dat is jou mening en dat mag, ik vind dat ze doordraaft en indirect toch behoorlijk op de man speeld door bepaalde uitspraken. Nogmaals iedereen mag zijn zegje doen, maar je kan te ver gaan.
Iedereen doet wat hij/ zij het beste vind voor zijn paard en zonder sterkte argumenten zie ik mensen niet in eens alle dekens aftrekken omdat Joolien vind dat het belachelijk en zielig is dat er nog paarden met deken op staan.

Met een beetje gezond verstand moet je toch wel snappen dat het nu te warm is met deken?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:43

Ik vind het fris buiten maar ponylief had het warm genoeg :D

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:47

Hier staat het geschoren spul zelfs overdag bloot met deze temperaturen en s'nachts als ze binnenstaan hebben ze zelfs nog niks op. in de stallen is het nog warm genoeg nu.