[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

snorkel1986

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 20:16

Mmm oma pony nog niks op.. wel snachts op stal en wat bij voer..
Rijpaard snachts op stal en donderdag de 0 grams op denk ik..
Maar die heeft ook veel minder haar

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 21:02

Mel heeft nog niks op, ze zijn momenteel een erg knus cluppie paarden dat graag op een klontje in de schuilstal staat te eten. Volgens mij is dat eerder te warm dan te koud bij deze temperaturen >;)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 21:13

Ik had mijn geschoren shetties graag onder de regendekens gehad vandaag ook vanwege de wind. Maar pa had de hint niet helemaal door, dus ze hebben zonder gestaan. Ik heb tegen hem gezegd "jij hebt je regenjas toch ook aan in dit weer? Zij zijn ook niet waterdicht nu". Nu droog zonder dekens op stal, het blijft 15+ graden.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 21:21

Net nog even gaan voelen. De mijne was nat, maar niet doorweekt en nog warm op de huid. Geen regen meer voorspeld dus vannacht mag hij zonder blijven staan. Morgenavond gaat de deken hoogstwaarschijnlijk wel op voor een regenachtige donderdag. Vrijdag gok ik zelfs de Autumn series ipv summer series vanwege de temperatuurdaling. Gelukkig zie ik volgende week weer veel zonnetjes op het weerbericht verschijnen. *\o/*

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 21:22

Hier onder de regenvliegendeken vandaag. Waaide flink met af en toe wat regen. 's avonds met de Recuptex omdat ze in een buitenstal staan.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 21:49

Ik blijf dit weer heel lastig vinden. Te warm is oncomfortabel, te winderig en veel regen is een opgetrokken paard.
Nu dus nog de middenweg met de vliegendeken met waterdichte rug. Donderdag herevaluatie en dan mogelijk 0 grams rhino.

Soms wens ik weer gewoon een koudbloed te hebben, mijn vorige paard stond in weer en wind buiten zonder klachten :') Net als mijn huidige shet trouwens, die is blij dat het wat koeler is en heeft alweer een halve wintervacht.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 21:50

Hier wel de regendeken op, enorm veel wind en regen.
Heb nu een Amigo Xl maar mis met dit stormachtige weer de riante staartflap van de Weatherbeeta.
Het banketstaaf staartflapje van de Amigo was ook nog eens opgewaaid.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 22:10

Ik heb er 1 de regendeken op gedaan. Die was koud en heeft vandaag paraffine gehad ivm zand in de darmen. Staat 24/7 buiten en wil nu absoluut niet dat die gespannen gaat staan. Daar kunnen ze ook weer koliek van krijgen..

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 22:35

Hoe valt die summer serie qua pasvorm? Helaas geen juiste maat op stal om te passen.
Ik heb rhino wug 6.6 en 6.3 beide passen, bucas 6.3. Rambo 6.6 is te groot en amigo 6.6 ook dus dan zou t de 6.3 worden vd summer maar zit een beetje met zijn bult. De V sluiting valt er boven.
De bucas buzz off rain past hij helaas niet.
Afbeelding

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 01:52

Ik heb de Summer Series in maat 5.6 en ik vind 'm normaal vallen. Ik heb ook de Smartex in 5.6 gehad en een normale Rhino en Rambo Original in 5.6 dus heel consistent tot nu toe.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 06:51

fransje23 schreef:
Heb nu een Amigo Xl maar mis met dit stormachtige weer de riante staartflap van de Weatherbeeta.

Kun je er niet zo een lusje aan de staartflap naaien net als de Rhino/Rambo? Dan gaat die staartflap nergens meer heen als je daar de staart door haalt en ze met de kont in de wind gaan staan.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 06:53

Ik heb de summer ook in dezelfde maat als de gewone dekens.
De v sluiting heb ik nog en die valt op mijn paard wat ruim, je hebt kans dat de disc ietsje smaller valt.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 18:35

Ik dit met een dilemma.
Ik heb morgen de hele dag school, ben pas om 6 uur thuis.
Morgen gaat het de hele dag regenen. Voorspellen 80 á 90 % kans op regen, veel wind. Word wel 19 graden.

Als mijn pony langere tijd nat staat begint hij oprecht te trillen. Ook afgelopen zomer met een halve dag regen bijvoorbeeld.
Doe ik hem er goed aan om hem zijn regendeken al op te leggen? Is dat niet te warm?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 19:46

Hier hetzelfde.. regendeken zou echt nu veel te warm zijn, maar zonder laten staan kan echt niet. Dat rillen is voor mij echt te koud dus dan moet ik aan de deken. Heb hem gelukkig met de summer series het land op gegooid net. Morgen als overdag de temperatuur gaat zakken wisselt mijn verzorger deze voor de Autumn series. Net even een stukje warmer, maar dan gaat de temperatuur ook naar de 11 graden zag ik.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 20:13

Bagheera_206 schreef:
fransje23 schreef:

Kun je er niet zo een lusje aan de staartflap naaien net als de Rhino/Rambo? Dan gaat die staartflap nergens meer heen als je daar de staart door haalt en ze met de kont in de wind gaan staan.

Dat zou kunnen maar alsnog is het een klein staartflapje waardoor dat bandje vrij hoog moet zitten op haar dikke staart.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 23:32

Wat zijn de ervaringen met de Bucas Buzz Off Rain Vliegendeken? Ik kreeg vanavond bericht dat de deken compleet doorweekt was en inderdaad lekt het overal en nergens door, op de rug. Een net nieuwe deken...ik krijg ook geen gaatjes of schade gevonden. Het valt mij voor de eerste keer supertegen van een deken. Is hier een alternatief voor met zo'n dubbele werking? Ik heb er nu maar extra eten ingegooid en gezegd dat hij vanavond maar wat meer grasjes moet scoren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 00:10

Hier is die gewoon waterdicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 05:53

Het heeft gisteren, althans hier, ook wel enorm veel geregend. Ik heb ondanks de temperatuur de gewone regendekens opgedaan. De Amigo 3-in-1 van mijn stalgenoot was ook helemaal doorweekt en die houdt normaal best veel tegen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 08:09

Nu ben ik toch wel benieuwd of mijn deken het gehouden heeft.. ik ben zelf niet geweest en verzorger was er al vroeg.. Wat ik vooral gemerkt heb is dat het gaas op een gegeven moment zo verzadigd raakt dat het vocht omhoog trekt naar de rug. Echt doorlekken had ik nog niet gezien maar dus wel een natte binnenkant. De rug van mijn paard was dan overigens niet natter dan een beetje klammig. Ben blij dat hier in ieder geval die Autumn Series op lag want die heeft geen gaas aan de zijkanten. Voor deze hevige regenval toch net even wat fijner.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 11:43

Dank Celebi, die uitleg is mij duidelijk en daar zit wel wat in, maar dan valt dus voor nu de werking van het regendichte deel helemaal weg en staat mijn paard onder een natte deken; dikke onvoldoende. Hij was op sommige plekken op de rug compleet doorweekt, terwijl de vorige regenvliegendeken (en dat was een oude versie, ook van Bucas geloof ik) en die had een perfecte droge streep op de rug, ongeacht welke regenbui (en zo hard regende het gisteren niet bij ons; het ging vooral lang door). Het is voor de eerste keer dat ik zo teleurgesteld ben in de werking van een vrijwel nieuwe deken. Ik ga nog proberen of misschien extra waterdicht maken gaat helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 11:46

Zunzuncito schreef:
Dank Celebi, die uitleg is mij duidelijk en daar zit wel wat in, maar dan valt dus voor nu de werking van het regendichte deel helemaal weg en staat mijn paard onder een natte deken; dikke onvoldoende. Hij was op sommige plekken op de rug compleet doorweekt, terwijl de vorige regenvliegendeken (en dat was een oude versie, ook van Bucas geloof ik) en die had een perfecte droge streep op de rug, ongeacht welke regenbui (en zo hard regende het gisteren niet bij ons; het ging vooral lang door). Het is voor de eerste keer dat ik zo teleurgesteld ben in de werking van een vrijwel nieuwe deken. Ik ga nog proberen of misschien extra waterdicht maken gaat helpen.

Het zijn dekens voor lichte buien he. Niet voor hele dagen complete oceanen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 12:15

Op zich kunnen ze echt stortbuien aan hoor. De mijne kan ongeveer een halve dag aan onwijze non stop regen aan. Alleen daarna merkte ik dus dat die stof verzadigd raakte en het langzaam omhoog ging naar de rug. Daarna had ik eigenlijk een tweede nodig ter afwisseling. Dus een andere overdag dan 's nachts bijvoorbeeld. Ik heb uiteindelijk geen tweede Summer Series gekocht maar een Autumn Series omdat die toch warmer / waterdichter is en ik wat meer variatie zou hebben. Daar komt het water gelijk niet in aan de zijkanten dus dat is met net meer regen/wind nu wel weer een uitkomst.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 12:21

Als je echt het idee hebt dat de rug compleet doorlekt moet je terug gaan naar de winkel, want dat hoort niet.

Maar idd dat omhoog trekken heb je bij elke regen vliegendeken wel. Daarom staat de mijne nu dus onder regendeken. Bij echt een volledige dag regen en flinke buien houdt die het wel. De bucas hield het hier wel een aantal uren vol maar door dat omhoog trekken hield het daarna wel op. Heb de regen vliegendeken gehad van bucas en was daar enorm tevreden over. Nu een meer budgetmerk en die is wel echt minder ook qua pasvorm helaas.

Heb nog wel mooie deal gehad op wedstrijd afgelopen weekend. Zebra vliegendeken van bucas, normaal 130 euro, nu 34 :') Speciale aanbieding haha. Dus heb nu 2 vliegendekens die goed passen, kunnen we wassen tussendoor en kan degene die niet goed past verkocht.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 13:03

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik heb de combi deken van Nilas. Vanmorgen pas op gedaan dus nog geen oordeel. Pasvorm leek goed, hals niet opgedaan, hij vindt een deken al spannend zat.
Er zit een stofje achter de mesh, het voelt wat dik aan, maar de deken schijnt daar wel door. Voelt ook niet warm.
Afbeelding

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 15:57

Ik heb een deken voor mijn paard besteld alleen twijfel ik welke van de 2 beste ligt . Er komt nog een liner onder . ( ze sluiten beide mooi aan bij de borst )

De 198
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding