[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:25

ierusju schreef:
Die van mij staat nog onder 250 grams. Dat heeft ze nog echt nodig met dit regenachtige weer.

Die van mij heb ik vanmorgen ook pas gewisseld van 400 naar 200 gram, en op stal vanmorge onder de 400 gram voelde hij nog steeds gewoon goed. Stal was wel iets kouder als buiten dus ik heb hem omgewisseld naar 200 gram.

Beau_Myrthe

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 15:32

Hier onder de bucas rain gezet straks maar even voelen. Had der ook nog onder de dikke dekens staan in verband met de regen. Hopelijk is de rain voldoende scheelt heel wat wisselen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:28

Wow, wat zijn sommige paarden nog dik ingepakt. Regent het bij jullie dan? Hier is het al de hele dag stralend weer. Te warm voor een jas. Paardjes staan hier uiteraard zonder deken, een deken op met dit weer vind ik een veel groter nadeel dan een eventuele bui. Het is niet koud dus dan is een beetje regen niet zo erg. Het waait hard genoeg dus als het regent waait het ook gauw genoeg weer over.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:32

Ik heb ze gisteren allebei onder 100 gezet, ik kom nu net uit mijn werk en het is gewoon 17 graden, bizar!
Blij dat ik ze dunner heb gezet, maar dit weer had het wel nog dunnen gekund of ze hadden zelfs af gekund...

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 17:17

Ik had vandaag even grote twijfels. Ze gaan pas rond 23:00 naar binnen en vanaf 20:00 wordt er fiks regen verwacht. Heb uiteindelijk besloten de Arabier die eergisteren stond te rillen na een regenbui om16:30 ongevoerd regendek op te doen, de andere 2 staan zonder. Ik stond vandaag zelf in m’n T-shirt m’n paard te poetsen, zulk lekker weer.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 17:28

Nouvel schreef:
Ik heb ze gisteren allebei onder 100 gezet, ik kom nu net uit mijn werk en het is gewoon 17 graden, bizar!
Blij dat ik ze dunner heb gezet, maar dit weer had het wel nog dunnen gekund of ze hadden zelfs af gekund...

Hier ook 100.. kon overdag niet naar stal anders had ie ook afgekund misschien maarja. Straks toch weer regen voorspelt en onweer/hagel hopelijk waait dat over de zee.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 17:29

Eentje van mij staat sinds gisteravond bloot, maar vond het wel sneu van de regen. Vanavond verwachten ze hagel, dus ik ga voor vannacht toch de ongevoerde op doen straks.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 17:30

Hier nog steeds 200.
heb helaas niet de mogelijkheid om 2 keer per dag te wisselen. Anders had ik dat zeker gedaan.
Dan zou ik sochtends voor school heen moeten gaan en dan na school weer wisselen. Ze laat zich helaas niet vangen door andere mensen anders had ik de staleigenaar kunnen vragen..

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:08

Nou, hier ook bloot hoor Koper. En een beetje regen kan ze wel hebben. Kwik liep op tot 16 graden. Dan smelt mijn paard echt onder haar deken. Snachts nog wel dun regendekentje op.

Esss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:43

Argh ik ben ook zo’n twijfelkont wat betreft de dekens. Hebben jullie nog een goed advies?

Mijn pony staat ongeschoren onder haar ongevoerde regendeken. Vandaag zou het veel gaan regenen zeiden de weerexperts, dus toch haar deken maar opgelaten. Nou het is nog steeds droog bij ons. |o Al had ik vandaag niet veel mogelijkheden om naar stal te gaan maar toch...

Morgen wordt het ook weer warm maar er is weer regen voorspelt. Ik zou ‘s ochtends haar deken af kunnen doen en einde vd middag weer op, maar stel dat ze helemaal is natgeregend dan heeft die regendeken ‘s avonds ook geen zin meer. Krijg haar nl. nooit meer droog in een korte tijd.

Oftewel: twijfels twijfels... Wat zouden jullie doen? Deken oplaten of toch maar afdoen?

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:51

Lekker oplaten, ik vind het vervelender als ze zieke nat zijn. Waarom de gok wagen :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:53

Weidebloem schreef:
Nou, hier ook bloot hoor Koper. En een beetje regen kan ze wel hebben. Kwik liep op tot 16 graden. Dan smelt mijn paard echt onder haar deken. Snachts nog wel dun regendekentje op.

't Regent nu wel maar dat is volgens de radar maar 3 kwartier. Dat is minder vervelend dan dat ze urenlang in de warmte onder een deken staan. Ze kunnen nu mooi even afkoelen.

Esss het onhandige is dat die weerexperts in Amsterdam wonen en dat hun voorspellingen zich naar mijn idee vooral op hun eigen habitat richten. Daarnaast zijn ze nogal creatief met benamingen. Soms woon ik in het westen van Nederland, soms in "het binnenland". En soms is "het binnenland" ineens Twente. Geen peil op te trekken. Dus ik heb vandaag maar naar de lucht (blauw met zon) en de temperatuur (aan de hoge kant voor paarden met nog veel winterhaar) gekeken. Het is een beetje kiezen tussen twee kwaden op dagen als dit. Ik heb de dekens afgelaten omdat ze er anders uren onder staan te stoven. En een bui gauw weer voorbij is. Bij een regenfront wat een paar uur blijft hangen is het natuurlijk een heel ander verhaal.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:56

hier overdag bloot en in de nacht onder katoengevoerde 0 grams.
Morgen om 7 uur gaat ze weer bloot

Ze is geschoren. zomervacht is goed aan het groeien. als die al beter aanwezig was had ik der ook in de nacht bloot gelaten

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:59

Ik vraag haar elke dag of ze zomervacht aan wil
Laten groeien
Afbeelding
Afbeelding

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:02

Hier vandaag ook bloot en eind van de middag teruggegaan van 100 naar 0 grams met een ongeschoren dunne vacht. Het was heerlijk vandaag, maar met de voorspelde regen (die overigens nog steeds ver te zoeken is) wilde ik niet de nacht bloot, die wordt wel echt stijf als ze verkrampt tegen de regen heeft gestaan.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:05

In het noorden heeft het flink geregend hoorde iik, maar hier begint het pas niet. Heb d'r misschien toch iets te warm gezet met 100grams, maar vond de wind toch flink aantrekken vlak voordat ik terug naar huis ging. Overdag staat ze zonder. Morgen komt de hals voor aan de dunne Irish binnen, dan regent die ook niet meer zo in.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:15

Met deze temperaturen je paard nog onder 200 gram of meer?? Als je paard zo’n koukleum is, geef hem dan liever meer ruwvoer ipv zo’n dikke jas aan. :(

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:53

Hier vandaag ook gewisseld van 200 naar 100 gram, ze voorspelden nogal wat regen en kans op hagel dus vandaar toch maar veilig voor 100 gram gegaan maar 0 grams had evt ook nog gekund.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 06:58

Daenerys schreef:
Met deze temperaturen je paard nog onder 200 gram of meer?? Als je paard zo’n koukleum is, geef hem dan liever meer ruwvoer ipv zo’n dikke jas aan. :(

Ik weet niet of dit een reactie op mij is.
Maar mijn pony krijgt meer ruw voer dan een gemiddeld paard ;) maar omdat er gewoon geen haar op zit heeft ze gewoon niet zoveel. Ze staan ook 24/7 buiten op een plek waar het goed waait. Ik kan haar best onder ongevoerde deken zetten maar als ze dan staat te bibberen is het ook niet echt eerlijk he

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 07:30

Koper schreef:
Weidebloem schreef:

't Regent nu wel maar dat is volgens de radar maar 3 kwartier. Dat is minder vervelend dan dat ze urenlang in de warmte onder een deken staan. Ze kunnen nu mooi even afkoelen.

Esss het onhandige is dat die weerexperts in Amsterdam wonen en dat hun voorspellingen zich naar mijn idee vooral op hun eigen habitat richten. Daarnaast zijn ze nogal creatief met benamingen. Soms woon ik in het westen van Nederland, soms in "het binnenland". En soms is "het binnenland" ineens Twente. Geen peil op te trekken. Dus ik heb vandaag maar naar de lucht (blauw met zon) en de temperatuur (aan de hoge kant voor paarden met nog veel winterhaar) gekeken. Het is een beetje kiezen tussen twee kwaden op dagen als dit. Ik heb de dekens afgelaten omdat ze er anders uren onder staan te stoven. En een bui gauw weer voorbij is. Bij een regenfront wat een paar uur blijft hangen is het natuurlijk een heel ander verhaal.

En anders is het toch niet heel lastig om op buienradar te kijken?
Daar kan je je eigen plaats invoeren vervolgens naar het 5dagen per uur overzicht.
Alle 5 dagen geloof ik niet. Maar voor de volgende dag hebben ze vaak gelijk.

Hier stond hij gisteren bloot. Gister avond een oingevoerde regen deken op gegooid voor vandaag. Zou na 12e gaan regenen.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 07:44

Vannacht voor het eerst bloot, had me smartex verkeerdom in de regen gelegd en geen zin om me nieuwe 0 grams uit de verpakking te halen 8)7

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 08:45

Het is weer bijna tijd voor de vliegendekens..
Heeft iemand nog ideeën voor een paard met lage halsaanzet? Ik heb vorig jaar de master gebruikt, maar die is eigenlijk te breed waardoor die naar achter schuift en gaat knellen. QHP is te smal, Rambo sluit te hoog.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 09:01

Hier 50gram bucas. Is prima. Eindelijk eens zacht weer. Jammer van de regen haha

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 11:29

Hier als vliegendekens de rambo Sweet itch dekens met de V sluiting voor allemaal. Blijf dat de fijnste dekens vinden omdat de hals langer is, de gewone vliegendekens zijn de halzen vaak te kort als ze gaan grazen.

Hier is het 10 graden met wind, dus ze staan nog onder de 200, zo even voelen en anders de 0 grams.

Esss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 12:23

KellyR schreef:
En anders is het toch niet heel lastig om op buienradar te kijken?
Daar kan je je eigen plaats invoeren vervolgens naar het 5dagen per uur overzicht.
Alle 5 dagen geloof ik niet. Maar voor de volgende dag hebben ze vaak gelijk.

Hier stond hij gisteren bloot. Gister avond een oingevoerde regen deken op gegooid voor vandaag. Zou na 12e gaan regenen.

Dat doe ik ook maar dat heeft dus weinig zin als de voorspellingen steeds veranderen. Op basis van wat het weerbericht 's ochtends vroeg zegt moet ik een keuze maken voor de rest van de dag, want ik heb niet de mogelijkheid om tussendoor naar stal te gaan zodra de regen zich aandient op de buienradar. Dus dan is het inderdaad kiezen tussen twee kwaden zoals Koper ook al zei.