[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 19:37

MTinker schreef:
Rhino original heeft rechte sluiting. Alleen wug en rhino plus heeft nu een v-sluiting.

Aha. Ik heb alleen een wug, vandaar denk ik mijn verwarring. Dank je wel.

Wijslander

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:35

Gelukkig ben ik niet de enige die twijfelt en hannest.

Wilde vanavond de 100 gram er weer op gooien, maar ze voelden zo warm onder de ongevoerde dat ik het niet gedaan heb. Aan de andere kant durf ik ze ook niet bloot te zetten, want normaal hadden ze nu nog een enorme vacht gehad. Morgenochtend vroeg maar weer voelen hoe ze dan zijn...

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:48

De nieuwe Bucas dekens heb ik toevallig gister bekeken bij de EJ, mooi! De vliegendeken ziet er aardig uit, ander soort stof dan de Buzz off maar geen gekken budget deken. Zonder buikflap zag ik. Maar die kleur :')
De nieuwe groene Bucas vind ik prachtig <3 Erg mooie kleur, bijna zonde om hem in gebruik te nemen :P

Hier staan ze overdag lekker zonder en gooit de stalhouder, of ik als ik er 's avonds ben, de dikkere deken weer op. Gezien de voorspelde regen (bah) toch maar de 200grams wug op gedaan. En die gaat er morgenochtend weer af. Als het mooie weer doorzet kan ze lekker zonder staan, anders gaat er een dunne (50 of 100grams) op.

Het is vooral de regen die het lastig maakt hier vind ik, gezien ze op zich nog wel een redelijke vacht heeft om wat bewolking vol te houden.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 21:01

Hier 150 grams. Wordt morgen weer maar 8 graden. Daarna rond de 14 maar helaas wel regen dus dat zal een regendekentje worden!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 21:20

RianneH schreef:
De nieuwe Bucas dekens heb ik toevallig gister bekeken bij de EJ, mooi! De vliegendeken ziet er aardig uit, ander soort stof dan de Buzz off maar geen gekken budget deken. Zonder buikflap zag ik. Maar die kleur :')
De nieuwe groene Bucas vind ik prachtig <3 Erg mooie kleur, bijna zonde om hem in gebruik te nemen :P

Hier staan ze overdag lekker zonder en gooit de stalhouder, of ik als ik er 's avonds ben, de dikkere deken weer op. Gezien de voorspelde regen (bah) toch maar de 200grams wug op gedaan. En die gaat er morgenochtend weer af. Als het mooie weer doorzet kan ze lekker zonder staan, anders gaat er een dunne (50 of 100grams) op.

Het is vooral de regen die het lastig maakt hier vind ik, gezien ze op zich nog wel een redelijke vacht heeft om wat bewolking vol te houden.

:+

Afbeelding

Afbeelding

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 22:01

Haha, het staat ze wel heel schattig, maar het is zo, zo, roze :+

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 22:02

Ja :D ik hou niet van roze maar deze zomer mag ze lekker voor aap lopen

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 22:02

Wijslander schreef:
Wat doen de mensen met geschoren buitenpaarden deze dagen met dekens?
lastig he! Femme staat sinds gisteren met 0 grams, vannacht ook. Misschien morgen weer naar 150...

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 22:14

Had die van mij onder een 150 staan. Niet geschoren en 's nachts binnen..
Vandaag 0 grams maar met fleece gevoerde regendeken gezet.
Vind de wisselingen zo lastig. Twijfelde nog om terug te gaan wisselen maar laat haar toch maar zo staan denk ik. Volgende weer word het ook weer warmer.

Word tijd dat het weer wat stabieler word!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 22:16

Hier vandaag onder 100, stalgenootje heeft ze vanavond weer terug naar 200 gezet vanavond omdat ik er niet was

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 22:33

Rachel_x schreef:
Wijslander schreef:
Wat doen de mensen met geschoren buitenpaarden deze dagen met dekens?
lastig he! Femme staat sinds gisteren met 0 grams, vannacht ook. Misschien morgen weer naar 150...

Ja even gedoe in deze periode... De temperatuur is zo wisselend! Maar zo lang ze niet staan te zweten of te bibberen gaat het goed.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 23:41

Onze paarden staan in de winter zonder dek als het droog is en anders met 0 gram. Dacht dat ze nu wel zonder konden, 1 van de 3 stond toch te bibberen toen ik d'r vanavond op stal zetten. Morgen dus weer regendekens op.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 18:10

Gisteren de 0 grams katoengevoerde op gedaan. Ze heeft het er prima onder!!

Straks lastig. 20 graden overdag, koud in de nacht. 2x daags naar stal dus...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 18:19

Ik heb gisteravond mijn ruin de Smartex Rain op gedaan en mijn merrie een onderdeken + regendeken. Daar stonden ze begin v/d middag nog heel prettig onder. Komende nacht blijft mijn ruin bloot (want het is droog). mijn merrie gaat onder 100 grams. En dan voor morgenmiddag de ongevoerde regendekens.

Komende week maar even aanzien hoe de regen/warmteverdeling is. Kan best dat ik ze bloot laat, kan ook dat ze onder de ongevoerde dekens blijven.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 19:20

Hier onder de 200gr. Gaat prima.

2 nachten iets frisser maar niet onder 0. Daarna tussen de 5 en de 10 graden.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 08:35

Hoihoi, wat zouden jullie doen: pony staat 24/7 buiten, en in okt geschoren. Kan ik haar al bloot zetten denken jullie? Ik moet binnenkort over op eczeemdeken, dus hoop haar nog enkele weken zonder een deken te kunnen hebben.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 08:46

Ik ben aan het bekijken hoe ik de boel schoon ga krijgen komend voorjaar en daar heb ik wat vragen over. Hopelijk is er hier iemand die me even op weg kan helpen?

Vraag 1. Één van mijn dekens wil ik laten wassen. Hij is te groot voor in de machine en het is echt een afgrijselijke deken om doorweekt te hebben aangezien er water IN blijft zitten. Nou heeft de plaatselijke voerboer een samenwerking met de dekenwasserij in Montfoort. Hoe zijn jullie ervaringen met het laten wassen daar?

Vraag 2 en 3: voor de rest heb ik Rambo Rug Wash gehaald. Hoe veel dekens wassen jullie met 1 zo'n fles? Ik twijfel of ik er 3 of 4 keer mee kan wassen. En heeft Rambo ook waterdichtmaakspray? Die kan ik namelijk nergens vinden.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 09:09

Rachel_x schreef:
Hoihoi, wat zouden jullie doen: pony staat 24/7 buiten, en in okt geschoren. Kan ik haar al bloot zetten denken jullie? Ik moet binnenkort over op eczeemdeken, dus hoop haar nog enkele weken zonder een deken te kunnen hebben.

Afhankelijk van de pony.. Mijn fjord in oktober geschoren en die staat al een aantal dagen zonder deken. Ze kan schuilen, maar doet dat niet. Staat goed zo.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 09:14

Rachel_x schreef:

Die van mij zijn in januari geschoren en staan nu nog onder de ongevoerde. Ik verwacht dat die deze week wel af kunnen, voel nu iedere dag goed of ze niet te warm staan. Ik wacht eigenlijk op droog en zonnig weer...

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 09:28

Koper schreef:
Ik ben aan het bekijken hoe ik de boel schoon ga krijgen komend voorjaar en daar heb ik wat vragen over. Hopelijk is er hier iemand die me even op weg kan helpen?

Vraag 1. Één van mijn dekens wil ik laten wassen. Hij is te groot voor in de machine en het is echt een afgrijselijke deken om doorweekt te hebben aangezien er water IN blijft zitten. Nou heeft de plaatselijke voerboer een samenwerking met de dekenwasserij in Montfoort. Hoe zijn jullie ervaringen met het laten wassen daar?

Vraag 2 en 3: voor de rest heb ik Rambo Rug Wash gehaald. Hoe veel dekens wassen jullie met 1 zo'n fles? Ik twijfel of ik er 3 of 4 keer mee kan wassen. En heeft Rambo ook waterdichtmaakspray? Die kan ik namelijk nergens vinden.

Ben ook erg benieuwd, Montfoort is hier namelijk om de hoek dus als het wat is lan ik dat overwegen. Meestal doe ik er in de zomer gewoon de tuinslang overheen, ben altijd bang dat ik m’n dure Rambo deken lek terug krijg oid.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 09:30

Ik wou de Weatherbeeta opsturen. Die is al een paar jaar oud en niet meer goed waterdicht. Hij kan er zeg maar alleen maar op vooruit gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 09:55

Ik heb zelf goede ervaringen met Paardendekenwasserij Reeuwijk. Je kan de dekens opsturen of op afspraak brengen. Er zijn ook een aantal servicepunten in de omgeving.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 09:59

Wat wassen betreft heb ik hele goede ervaringen met Limpia dekenservice, ze komen als nieuw terug.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 14:58

Bij mij staat er nu toch eentje bloot die echt te warm voelde onder de ongevoerde. De ander staat nu onder zijn zomerdeken.

Afbeelding

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:00

Mijn pony staat overdag buiten en snachts binnen. Na donderdag wordt het hier (zuid limburg) 17-22 graden. Tot blijft zo tot volgende week woensdag. Mijn pony is in oktober geschoren en staat onder een 100 grams deken. Zouden jullie deken af doen? Hij begint zijn zomer vacht te krijg maar is op sommige plaatsen nog heel kort