[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 17:54

Ook anti bijt spray en anti bijt crème geprobeerd, maar dan blijf je idd elke dag bezig met sprayen. Ik neem het maar zoals het is. Deze winter een kleine investering in dekens gedaan, die nu allemaal gelijk weer weg kunnen -O-

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 18:56

Pff wat zonde! Ben zo blij dat geen van de paarden hier slopers zijn. Anders had ik never nooit een Rambo gekocht x).

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 18:59

Gelukkig is de bravo heavy nog nieuw en nog niet opgehad dus hoop die voor een goede prijs te verkopen. Verder zit ik dan nog met de kapotte amigo bravo die van 100 gram naar 0 gram is gegaan :+ en een amigo Hero van 200 gram, maar met een scheur achter. Geen hond die deze dekens wilt :+ en de bravo heavy wilt ook niemand, want het is gewoon veel te warm voor een 400 gram deken! Heel begrijpelijk. Mijn paard staat nu bloot maar hij doet het goed, overdag 10+ dus hij kan nu goed wennen aan zonder deken staan. Hij had al een vachtje dus kan deze nu zijn werk doen..

Echt jonge, die deken slopers. Ik zie hem gewoon die deken in zijn mond nemen, je kan schreeuwen wat je wilt maar hij houdt die deken gewoon echt vast en begint er aan te trekken. Om verdrietig van te worden -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 19:01

Nou het wordt nog wel kouder hoor.. Mijn paard staat onder 350 en voelt niks te warm.
Dus lijkt me een beetje onzin dat niemand je heavy wil :+ als het een 6,6 was had ik hem graag overgenomen!

De dekenslopen uit de kudde halen niet een optie?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 19:05

1 van mijn paarden staat nu onder een 500 gram hoor. Dat staat ze al weken, dus er zullen heus mensen zijn die hem nodig hebben.

Wat betreft dekens slopen heb ik vorige winter wel m'n genoegen gehad. Alles nieuw moeten kopen, dat was geen grapje. Uiteindelijk heb ik ze heel gehouden door er een jutte deken overheen te gooien. Dat wil niet raffelen en dat voorkwam diepe scheuren.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 19:15

Yvank_ schreef:
Nou het wordt nog wel kouder hoor.. Mijn paard staat onder 350 en voelt niks te warm.
Dus lijkt me een beetje onzin dat niemand je heavy wil :+ als het een 6,6 was had ik hem graag overgenomen!

De dekenslopen uit de kudde halen niet een optie?

Helaas niet, heb het al aangekaart, maar dan moet hij alleen staan. Ik sta kleinschalig dus dat is niet echt mogelijk. In de andere groep zit ook een sloper dus het maakt niet uit.. Mijn paard gaat 'om' met de sloper, dus dan gaat het nog makkelijker.

Mijn oudere pony staat ook in de groep bij mijn paard en draagt ook een deken, een rhino. Die moet dat andere paard niet dus staat daar nooit bij in de buurt, zijn deken blijft dus wel mooi heel :+

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 23:37

Nou via pb iemand die de amigo bravo waarvan vulling kapot is, wilt ophalen :):) voor symbolisch bedrag van €10. Kan ik ook weer eten *\%/*

Ik baal er wel echt van, maar ik ben wel héél blij dat ik mijn paard nog niet had geschoren. Mijn huidige zadel past niet meer en midden/eind januari pas een afspraak om nieuwe zadels te passen, dus kan ook een tijdje niet rijden. Dan is die lange vacht ook geen probleem :)*

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 23:43

Wel waardeloos als je door een paard jouw paard zonder dekens de winter door moet laten gaan, ik zou daar echt niet blij mee zijn...
Scheelt inderdaad dat je er nu toch even niet mee werkt, maar toch...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 23:48

Ik was er ook zeker niet blij mee, maar ik weet gewoon niet wat ik er aan kan doen... Er is geen extra plek om apart te zetten, dan houdt het ook gauw op :n

Ik was eerst ook echt boos/furieus, maar het is echt moeilijk, wat moet ik hier toch aan doen?? Ik kan gewoon echt niks.... Kan moeilijk vragen of de eigenaar van het paard steeds nieuwe dekens voor me wilt kopen of haar paard wilt muil korven. Als ik er aan denk begin ik weer te -:(- want mijn paard doet gewoon niks fout!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 23:52

Antibit spray werkt niet he?
En is jouw paard de enige met kapotte dekens?
Als het er meer zijn kun je misschien met elkaar iets bedenken?
Als er veel paarden en eigenaren de dupe zijn is het misschien een optie op dat paard met een dekenbijtkap op te zetten de tijd dat hij bij andere paarden staat.
Dit lijkt me gewoon waardeloos zeg.
Het kan altijd een keer gebeuren als paarden bij elkaar staan, maar zo vaak, daar zou ik echt niet blij mee zijn...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 23:57

Mijn paard is helaas de enige. Ze staan met 5 en 2 staan zonder deken. Mijn pony, mijn paard (nu niet meer....) en de dekensloper staat met deken. Bij mijn pony komt hij niet, dus die blijft heel. Of eerder, mijn pony komt niet in de buurt van de dekensloper

Het is ook echt zeker waardeloos maar ik moet het maar nemen zoals het is :( als hij geschoren was geweest dan was het zeker wel een punt geweest. Wij staan maar kleinschalig, kunnen het allemaal goed met elkaar vinden dus ik wil de eigenaar van de sloper ook niet zo bruut aanspreken of boos worden, want ik mag gewoon iedereen, maar dit maakte me wel echt woest. Ben er nu een beetje overheen. Zij kan verder ook weinig aan haar paard toen, muilkorven is ook zo wat, dat zou ik zelf liever ook niet doen...

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 00:25

Ik zou er ook echt niet blij mee zijn als de dekens van mijn paard zo gesloopt worden, eens een keer iets kapot kan natuurlijk altijd maar dit is wel erg.. Ik weet niet of de sloper echt bijt maar het is niet te hopen dat jouw paard nu bijtwonden gaat krijgen daardoor omdat er natuurlijk geen extra bescherming als in een deken 'tussen' zit.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 00:38

Wonden heeft hij sowieso wel af en toe. Hij is 4 jaar en speels, hij gaat er ook zelf op af want hij wilt gewoon spelen. De sloper pakt echt mijn deken om vast te pakken, dat is gewoon goed te zien. Hij pakt de achterkant vast en laat gewoon niét los. Vreselijk gewoon. Daarom dragen ze buiten ook geen halsters. Echt happen doen ze vrijwel niet, maar het blijven jonge paarden die stoeien

Ja blij was ik niet, maar zoals ik zei blijft het wel een moeilijke kwestie, want je kan niet veel.. Paard aanspreken is nogal lastig..

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 00:59

Mijn geschoren pony staat nu onder 200 grams en is lekker warm

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 09:04

BleikjA schreef:
Mijn ijslander is helemaal geschoren, op hoofd en benen na. Sinds ze geschoren is, is ze jeukerig onder haar deken. Ze schuurt niks kapot, geen bultjes, vacht ziet er goed uit. Maar zodra haar deken af is wil ze schuren em vind het heerlijk gerosborsteld te worden. Vorig jaar had ze dit niet toen heb ik haar 2of 3x helemaal geschoren em de laatste keer voor de helft. Nu is ze voor de 3e x geschoren en heeft alweer wat vacht staan in verhouding met een ander ras bij ons op stal... heeft ze het dan toch te warm? Ze staat nu onder 200gr, zweet niet onder haar deken...
dan heeft ze,toch te warm onder 200grams. terug zetten naar 100 en heeft ze,vast geen jeuk meer.de mijne gaat ook jeuken bij te,warme deken. koudbloedjes,hebben nouveenmaal snel warm

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 09:34

mijn ongeschoren fjord heeft sinds gister zijn 200 grams op. Staat 24/7 buiten.
Voelde net niet echt warm aan stond ik beetje van te kijken. Straks nog maar keer voelen.

Iemand nog een 300 grams outdoordeken maat 185 te koop?

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 11:09

Heel snel, maar heb een deken gevonden !

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 11:45

Tsja het is idd zuur maar zou zelf altijd de gezondheid en sociale omgang van mn paard boven mijn eigen gemak zetten. Als je echt gaat trainen kun je wellicht een stukje borst wegscheren als hij zijn warmte niet kwijt kan. Het klinkt alsof jouw paard verder een heerlijke plek heeft met een vriend waarmee hij lekker kan stoeien, dan zou ik net zoals jij denken dan maar geen deken.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 12:02

Kasmir schreef:
Tsja het is idd zuur maar zou zelf altijd de gezondheid en sociale omgang van mn paard boven mijn eigen gemak zetten. Als je echt gaat trainen kun je wellicht een stukje borst wegscheren als hij zijn warmte niet kwijt kan. Het klinkt alsof jouw paard verder een heerlijke plek heeft met een vriend waarmee hij lekker kan stoeien, dan zou ik net zoals jij denken dan maar geen deken.

Precies, dan zal ik dan moeten doen. Niet dat dat netjes staat in de ring, maar ach, ik weet het anders ook niet. Ik hoop dat zijn wintervacht gewoon ieder jaar wat minder wordt, door gewenning, dat kan misschien ook nog. Heb paarden gezien die na verloop van tijd gewoon een korte wintervacht hadden, zonder met dekens aan de haal te gaan. Hij staat 's nachts altijd binnen en het licht staat aan tot half 10/10 uur. Misschien dat het elk jaar minder zal worden, als we ook actief bezig zijn!

1 voordeel, die dekens verkopen levert weer geld op. Kan ik straks snel een nieuw zadel kopen en loop ik daar volgend jaar ook niet mee te kloten. Op zich ook wel een verlichting :o mijn pony heeft cushing dus die wordt sowieso elk jaar 2 x geschoren en heeft echt zijn deken nodig! Maar gelukkig zit dat wel goed

Aaronsroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 12:03

BleikjA schreef:
Mijn ijslander is helemaal geschoren, op hoofd en benen na. Sinds ze geschoren is, is ze jeukerig onder haar deken. Ze schuurt niks kapot, geen bultjes, vacht ziet er goed uit. Maar zodra haar deken af is wil ze schuren em vind het heerlijk gerosborsteld te worden. Vorig jaar had ze dit niet toen heb ik haar 2of 3x helemaal geschoren em de laatste keer voor de helft. Nu is ze voor de 3e x geschoren en heeft alweer wat vacht staan in verhouding met een ander ras bij ons op stal... heeft ze het dan toch te warm? Ze staat nu onder 200gr, zweet niet onder haar deken...

Denk echt dat dat paard afhankelijk is. Ijslanders hebben sneller een dikke vacht dan andere rassen dus als je die scheert moet je er meestal ook meer terug opleggen dan andere paarden. Mijn paardje heeft ook langere vacht dan het doorsnee warmbloedpaard en heeft dan ook meer op dan anderen. :)

Zolang je paardje er niet onder zweet zou ik het zo laten! :)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-15 12:17

Batlow schreef:
Ik was er ook zeker niet blij mee, maar ik weet gewoon niet wat ik er aan kan doen... Er is geen extra plek om apart te zetten, dan houdt het ook gauw op :n

Ik was eerst ook echt boos/furieus, maar het is echt moeilijk, wat moet ik hier toch aan doen?? Ik kan gewoon echt niks.... Kan moeilijk vragen of de eigenaar van het paard steeds nieuwe dekens voor me wilt kopen of haar paard wilt muil korven. Als ik er aan denk begin ik weer te -:(- want mijn paard doet gewoon niks fout!!

Ik had ook een deken sloper en die stond wel degelijk met een muilkorf als die bij andere met dekens stond :+ die trok de klittebandjes en staartflappen er gewoon af... Eerst een van stof maar die maakte die stuk dus kreeg die zo'n ding

Afbeelding

Maargoed door die spijlen heen trok die nog aan de dekens dus moest ik die helemaal dicht maken met emmertjes en kunststof plaatjes :+ die hebben we uiteindelijk maar gewoon met een deken loos paard in een paddock weg van de rest gezet... Is het geen optie om de dekenloze paarden samen te zetten met de slopers en de deken paarden samen?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 13:05

Helaas niet, we hebben een hengst in de groep. Als ruilen wisselen en apart zetten mogelijk was, was dat al lang gedaan, dus die optie is er gewoon niet. Alleen mijn dekens gaan kapot, dus om voor 1 paard te muilkorven is ook niks en denk ook niet dat ze dat wil eerlijk gezegd, zou ik zelf ook niet willen

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 13:20

Het zonnetje schijnt en m'n fjord stond licht te zweten onder zijn 200 grams. Dus maar 100 opgedaan en vanavond maar weer voelen of ik voor de nacht 200 op doe.
Net even een 300 grams opgehaald.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 15:42

Ik heb ze hier geschoren onder 400 grams met hals staan, deels geschoren paarden staan onder 220 grams

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 16:36

Het lijkt hier wel weer lente. Loop zelf ook zonder jas. De liner eronder uit gehaald. Dus nu 0 grams