Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yvank_ schreef:Nou het wordt nog wel kouder hoor.. Mijn paard staat onder 350 en voelt niks te warm.
Dus lijkt me een beetje onzin dat niemand je heavy wilals het een 6,6 was had ik hem graag overgenomen!
De dekenslopen uit de kudde halen niet een optie?
BleikjA schreef:dan heeft ze,toch te warm onder 200grams. terug zetten naar 100 en heeft ze,vast geen jeuk meer.de mijne gaat ook jeuken bij te,warme deken. koudbloedjes,hebben nouveenmaal snel warmMijn ijslander is helemaal geschoren, op hoofd en benen na. Sinds ze geschoren is, is ze jeukerig onder haar deken. Ze schuurt niks kapot, geen bultjes, vacht ziet er goed uit. Maar zodra haar deken af is wil ze schuren em vind het heerlijk gerosborsteld te worden. Vorig jaar had ze dit niet toen heb ik haar 2of 3x helemaal geschoren em de laatste keer voor de helft. Nu is ze voor de 3e x geschoren en heeft alweer wat vacht staan in verhouding met een ander ras bij ons op stal... heeft ze het dan toch te warm? Ze staat nu onder 200gr, zweet niet onder haar deken...
Kasmir schreef:Tsja het is idd zuur maar zou zelf altijd de gezondheid en sociale omgang van mn paard boven mijn eigen gemak zetten. Als je echt gaat trainen kun je wellicht een stukje borst wegscheren als hij zijn warmte niet kwijt kan. Het klinkt alsof jouw paard verder een heerlijke plek heeft met een vriend waarmee hij lekker kan stoeien, dan zou ik net zoals jij denken dan maar geen deken.
BleikjA schreef:Mijn ijslander is helemaal geschoren, op hoofd en benen na. Sinds ze geschoren is, is ze jeukerig onder haar deken. Ze schuurt niks kapot, geen bultjes, vacht ziet er goed uit. Maar zodra haar deken af is wil ze schuren em vind het heerlijk gerosborsteld te worden. Vorig jaar had ze dit niet toen heb ik haar 2of 3x helemaal geschoren em de laatste keer voor de helft. Nu is ze voor de 3e x geschoren en heeft alweer wat vacht staan in verhouding met een ander ras bij ons op stal... heeft ze het dan toch te warm? Ze staat nu onder 200gr, zweet niet onder haar deken...
Batlow schreef:Ik was er ook zeker niet blij mee, maar ik weet gewoon niet wat ik er aan kan doen... Er is geen extra plek om apart te zetten, dan houdt het ook gauw op![]()
Ik was eerst ook echt boos/furieus, maar het is echt moeilijk, wat moet ik hier toch aan doen?? Ik kan gewoon echt niks.... Kan moeilijk vragen of de eigenaar van het paard steeds nieuwe dekens voor me wilt kopen of haar paard wilt muil korven. Als ik er aan denk begin ik weer tewant mijn paard doet gewoon niks fout!!