Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maureen95 schreef:Wij hebben er thuis ook een met cushing. Die van ons vindt scheren dan niet eng maar het is echt een hels karwei om alles geschoren te krijgen
Joysieee schreef:Hoi, ik hoop dat ik hier mijn vraag kan stellen.
Mijn paard zweet snel en droogt langzaam op. Ondanks dat we vroeg zijn begonnen met dekens heeft ze een aardige vacht ontwikkeld.
Nu wil ik haar dus (laten) scheren, alleen ik twijfel nog een beetje.
Ze kan namelijk naar buiten en naar binnen wanneer ze wil. Kan dus we altijd droog en uit de wind staan. In principe zou ze dan dus ook 24/7 buiten kunnen gaan staan als ze zelf zou willen en daar twijfel ik over. Is het dan niet td koud om te scheren? Was sowieso van plan om haar benen dan harig te laten.
Nog nooit een geschoren paard gehad door niet intensieve training, maar deze (nieuwe) wordt wel gewoon regelmatig en intensief getraind, dus vandaar.
Hoe zouden jullie dit doen? Wel/niet scheren? Zo ja, wat voor deken(s)? Ze staat nu 's nachts onder een bucas smartex medium en overdag ligt de dikte van het deken aan hoe koud het is, soms ook een paar uurtjes zinder zonder met de zon.
Jester_ schreef:Even voor een heleboel:
Je kan je paard prima scheren als hij 24/7 of heel veel buiten staat. Gewoon een lekkere halsdeken opdoen en goed inpakken dan gaat dat prima, zo staan ze hier ook hoor! In weer en wind buiten, nachten wel binnen met open stallen maar gewoon kaal onder goede dekens