Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:18

xMalouu schreef:
Mijn verzorgpaard staat nu lekker zonder regendeken, ik zag nog wel een shetje staan die haar regendeken nog om had.
Het is natuurlijk niet mijn paard, en ik mag me er niet mee bemoeien, maar ik heb die deken er lekker afgehaald hoor. De shet is van een meisje die nog een andere pony heeft en die stond wel zonder deken. Die shet was de enigste nog met regendeken om. (verder géén ziektes enz.) ;(

Dan zou ik dat ook doen hoor, het is belangrijker dat die pony niet ziek wordt.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:22

Een gezonde Shet met een deken in dit weer, het moet niet gekker worden.... :')

Groot gelijk dat je hem hebt afgedaan!

Sappos

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:38

Ik ben vergeten de deken op te doen bij mijn geschoren pony O:) Maar daar gaat ie nooit dood aan want het is droog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:38

Sappos schreef:
Ik ben vergeten de deken op te doen bij mijn geschoren pony O:) Maar daar gaat ie nooit dood aan want het is droog.

En het wordt niet heel koud, dus ik zou me niet al te druk maken :)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:40

Nee idd, je wil al snel betuttelen maar dat IK het koud heb betekent niet dat HIJ het koud heeft. Hij had zich mooi in het zand gepaneerd en heeft hooi dus hij eet zich maar warm en anders gaat ie maar rennen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:41

Sappos schreef:
Nee idd, je wil al snel betuttelen maar dat IK het koud heb betekent niet dat HIJ het koud heeft. Hij had zich mooi in het zand gepaneerd en heeft hooi dus hij eet zich maar warm en anders gaat ie maar rennen :')

Drom, paarden kunnen zichzelf beter opwarmen als afkoelen dus dat moet geen probleem zijn.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:41

mijn geschoren pony staat s nachts onder een 100grams en over dag met 20 graden onder een 0 grams regendeken

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:24

sommige paarden hebben een ziekte, waarmee ze NIET natgeregent mogen worden. als een eigenaar een deken om doet bij een paard, pony , of shet, dat moet je het uit je hóófd laten hier voor beslissingen te gaan nemen en deze deken af te doen!!!!!!!!!!!!!!!!
nota bene zeg je zelf al: het is mijn paard niet(dus hoe weet je 100% zeker dat ie niet ziek is?), en ik mag me er niet mee bemoeien
Maar je doet wel even de deken af?????? als je zoiets bij mijn paarden zou doen zonder toestemming zou ik je toch even persoonlijk héél duidelijk komen maken dat je dit niet nóg een keer zal doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:26

FahyaFemke schreef:
sommige paarden hebben een ziekte, waarmee ze NIET natgeregent mogen worden. als een eigenaar een deken om doet bij een paard, pony , of shet, dat moet je het uit je hóófd laten hier voor beslissingen te gaan nemen en deze deken af te doen!!!!!!!!!!!!!!!!
nota bene zeg je zelf al: het is mijn paard niet(dus hoe weet je 100% zeker dat ie niet ziek is?), en ik mag me er niet mee bemoeien
Maar je doet wel even de deken af?????? als je zoiets bij mijn paarden zou doen zonder toestemming zou ik je toch even persoonlijk héél duidelijk komen maken dat je dit niet nóg een keer zal doen.

Zag het er naar uit dat het ging regenen vandaag? :7
Nee zonder gekheid, ik snap jou wel, maar ik neem aan dat zij de sitautie wel zodanig kan inschatten...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:27

Hier nog steeds overdags de dekens eraf en 's avonds er weer op...

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:30

haha ja man wolken overal! nee inderdaad dat weet ik wel, maar ik kan uit haar bericht niet opmaken dat zij de verantwoording over deze shet heeft. ik lees zelfs dat ze zich er niet mee mag bemoeien....maar het toch maar gewoon ff gedaan heeft.
Ik heb al genoeg meisjes gehad die zo even mijn wei dachten in te gaan en dingen te gaan doen, of paarden op gingen jagen want dat zag er zo mooi uit, of even longeren want dat is toch goed voor ze op een dag, of een deken af doen omdat het zo mooi weer is-terwijl die deken OP moest blijven omdat het paard die dag een dubbele enting had ontvangen door een fout vd mens, en de kans groot was dat het paard ziek werd.
snappie :) iemand anders zn dier laat je met rust, ten allen tijden. Pas als jij em heb overgenomen, gekocht of des noods in beslag heb genomen kun je je eigen beslissingen er op los gooien.

2heavenly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:45

ik legde al deken (zomerdeken=canvas-katoenen deken) op snachts sinds begin september en sinds twee weken dag en nacht,
nu door het warme weer overdag af en sinds gister dag en nacht af, is wel erg warm weer.vanaf het wat koeler word begin ik opnieuw, ik geloof de vacht toch wat tegen te kunnen houden (hoop ik!!!)

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:47

Hier is er geen houden meer aan............ ga maar eens wat scheermodelletjes opzoeken..........

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 09:39

gisteravond wel een regendeken opgedaan, kreeg het paard niet droog met stappen,.... duurt niet lang meer voor ik ga scheren, deken vanochtend weer afgehaalt

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:56

Maar als je een nat paard een regendeken oplegt, krijgt- ie het dan niet juist koud later onder die deken?

Ik spons Bo nog af na het rijden- wat een zweet!- en laat hem dan lekker rollen. Dan is hij al bijna droog en kan lekker zonder deken.

Heeft iemand een leuk scheermodelletje? Hals en borst moeten vrij, de rest mag blijven zitten, dat is zo lekker zacht...

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:36

hij staat in een vrij open wei... de deken houd voorla de wind tegen... die wil ik dus niet op die natte vacht hebben... het was vanaacht 16 gaden, dus koud zal ie het niet gehad hebben

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:23

Hier al lekker de hele week zonder deken! Heerlijk. :D Laat het maar lekker nog even dit weer blijven, gedoe met die dekens altijd. :')

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:26

EmptyWords schreef:
hij staat in een vrij open wei... de deken houd voorla de wind tegen... die wil ik dus niet op die natte vacht hebben... het was vanaacht 16 gaden, dus koud zal ie het niet gehad hebben

Die kan je dan beter op de natte vacht hebben. Nu druk je de natte haren plat en heb je geen isolatie en krijgt je paard het dus echt wel koud ookal is het 16 graden. Als je geen deken opdoet, kan hij zijn haren opzetten en kan hij zich warmhouden omdat de lucht nu als isolatielaag dient.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:01

en als de deken een fleece voering heeft? iemand schreef een keer dat je dan beter een 0grams MET fleece kan opgooien, zodat de haren nog wel omhooggezet kunnen worden, en met een 0 grams zonder fleece is dat minder/niet mogelijk. het klinkt wel aannemelijk, weet iemand of dit waar is?

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:24

Mijne staat weer bloot buiten, s'nachts op stal met zomerdekentje. Bekijk het nu per dag en heb mijn hoop op kort haar van de winter maar opzij gelegd, ik ga wel scheren over een maandje of 1,5 ofzo.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 19:10

Ik kan me niet voorstellen dat een paard MET een fleecedeken wel zijn haren overeind kan zetten. ZO'n verschil is dat niet....

Mijne krijgt volgende week een race- streepje, hoop ik. Hij zweet zich echt te pletter, arm beest.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:00

Met fleecedeken kan hij zijn haar ook niet overeind zetten, maar fleece houd het paard wel warm.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:02

Ik heb vanavond de deken af gelaten...

Het was rond 8 uur nog 22 graden in de stal...

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:08

Joolien schreef:
xMalouu schreef:
Mijn verzorgpaard staat nu lekker zonder regendeken, ik zag nog wel een shetje staan die haar regendeken nog om had.
Het is natuurlijk niet mijn paard, en ik mag me er niet mee bemoeien, maar ik heb die deken er lekker afgehaald hoor. De shet is van een meisje die nog een andere pony heeft en die stond wel zonder deken. Die shet was de enigste nog met regendeken om. (verder géén ziektes enz.) ;(

Dan zou ik dat ook doen hoor, het is belangrijker dat die pony niet ziek wordt.

zou ik dus echt niet in mn hoofd halen, en als iemand dat ongevraagt bij mijn ponys zou doen dan zou diegene dat ook echt te weten krijgen ook :(

mn vriendin heeft gisteren mn shets op de borst geschoren, wil ze van de winter zonder deken houden maar hebben al zo een dikke vacht dat ze nat waren van het zweten, heeft vandaag goed geholpen

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:10

Nouvel schreef:
Ik heb vanavond de deken af gelaten...

Het was rond 8 uur nog 22 graden in de stal...

ik zat ook te twijfelen mijne stond ook te zweten op stal dus heb hem voor vanavond ook afgelaten, hij heeft trouwens een gevoerde regendeken om 0 gram.
kan echt geen kwaad alleen denk ik met het verhaar proces het wel in de war kan raken, tenminste dat heb ik horen zeggen.
vannacht word het tussen de 12 en 14 graden hoorde ik op het nieuws en morgen 26 graden dat is toch echt te warm met een dekentje al is het 0 gram lijkt mij.