[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 15:58

Muze schreef:
Oh ruimer is geen probleem.
Qua lengte zit op zich de 6.0 echt net goed.
Misschien past 6.3 ook, zie er een aantal op mp.
Dacht ook nog evt aan de protector of een bug buster Oid maar ik denk dat die ook zo in stukken ligt

De protector is echt veel sterker dan de rsih.
Dat is net een malienkolder. Gaat hier al zn tweede jaar in en daar wordt me toch een partij grof mee gespeeld door de ruinen. Ik vind alleen de pasvorm ruk :o

Muze

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 16:01

In welk opzicht ruk?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 16:04

Mijn rsih valt iets smaller dan de Mio flyrug die ik daar voor had. De Mio was echt te ruim voor die van mij. De rsih gaat net, had voor mij nog wel iets smaller gemogen. Ik heb dan denk ik wel het oude model? Heb hem voor het 2e seizoen op.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 16:06

De mio had niet krapper moeten zijn. Dan had ik een maat groter moeten pakken denk ik

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 16:56

Muze schreef:
In welk opzicht ruk?

Dat hij een halve maat groter valt. Dus hij is te lang en de stof boven de sluiting bij de boeg vouwt naar binnen. Dit geeft schuurplekken op de boeg en de schouders. Een maat kleiner zit veel te strak op de schoft.
Daarnaast is de voering op de schouders zo kapot, dus heb ik daar ook een nieuwe in moeten naaien.

Maar omdat mijn paard er zo koel onder blijft met zelfs 30+, draagt hij hem wel 2-3 dagen in de week. Andere dagen wissel ik af met zn RSIH. Maar dan dus vaak gaatjes en voor mijn paard veel te warm.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 19:58

Oke. Ik vind t lastig
Er zitten ontzettend veel insecten en pony is wat jeukerig. Ook door stress van verhuizing en is bevangen geweest dus heeft eea te herstellen.. Maarja, deken die elke keer gatenkaas wordt is ook niks..
Is de rsih wel enigzins hufterproof dan?? Want de protector gaan misschien de insecten weer gemakkelijker door?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 19:59

De rsih vind ik meer hufterproof dan een mesh deken. En je hebt wellicht eerder gaten dan hele winkelhaken.
De protector houdt knutten niet perse tegen, maar verder wel in mijn beleving.

Wellicht heb je de mogelijkheid om ze beide te bekijken in de winkel of te bestellen? Dan kan je er mss een beter beeld bij krijgen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 20:17

Wellicht heeft ej ze, kom ik zaterdag.
Op zich vind ik t prima om een duurdere deken te kopen maar als ie weer na een week kapot is, dat is zo zonde..

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 21:49

Angelo_J schreef:
manzano schreef:
Amigo heeft 2 vliegendeken met waterdichte bovenkant met disc. Gewone vliegendekens ook. Dit zijn de waterdichte

https://hypostore.nl/amigo-ameco-combi.html

https://hypostore.nl/amigo-3-in-1-camofly.html

Bedankt! Mijn ervaring bij de Rambo was dat de disk ruimer zat (meer naar onderen; niet aansloot bij de hals). Heeft er iemand ervaring met de genoemde vliegendekens van Amigo?

Ik heb de amigo camofly zonder waterdicht stuk. Ik heb hiervoor de protector gehad met v sluiting maar die pastte dit jaar niet meer. De deken was te strak van voor geworden en ging erg hangen van achter.
Ik vind de camofly niet mooi :+ maar hij doet wat die moet doen. Ik vind het fijn dat die uv werend is en de buikflap dicht geplakt wordt door klittenband en daarna met buiksingels. Tot nu toe geen problemen met de disc, al verwacht ik dat ook niet want heb ook een winterdeken met disc en ook die blijft goed!

Afbeelding

Afbeelding

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 22:08

femkepien schreef:
Angelo_J schreef:

Bedankt! Mijn ervaring bij de Rambo was dat de disk ruimer zat (meer naar onderen; niet aansloot bij de hals). Heeft er iemand ervaring met de genoemde vliegendekens van Amigo?

Ik heb de amigo camofly zonder waterdicht stuk. Ik heb hiervoor de protector gehad met v sluiting maar die pastte dit jaar niet meer. De deken was te strak van voor geworden en ging erg hangen van achter.
Ik vind de camofly niet mooi :+ maar hij doet wat die moet doen. Ik vind het fijn dat die uv werend is en de buikflap dicht geplakt wordt door klittenband en daarna met buiksingels. Tot nu toe geen problemen met de disc, al verwacht ik dat ook niet want heb ook een winterdeken met disc en ook die blijft goed!

[ [url=m/q6WhvX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4aLIt0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb deze gekocht met waterdichte rug (via Marktplaats). Alleen gepast en nog niet gebruikt. Ben erg benieuwd. Vind de stof heel kwetsbaar lijken. Pasvorm met disc vind ik persoonlijk niet heel anders dan met normale sluiting.

Hij draagt nu een oud model Protector met normale sluitingen en die zit prima. Gewoon dezelfde maat als zijn Rambo Supreme regendeken. Alleen de regenliner is bijzonder qua maat, die was in dezelfde maat echt veeeeeel te klein.

Nu alleen even de protector zonder hals, want daar heeft hij de sluitingen af gesloopt 8)7 ...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 13:34

Nou de PE dekens zijn eindelijk binnen hoor! Van de dekentas wordt ik alvast wel blij :D Met zo'n apart vakje voor de hals. Nu de deken zelf nog haha.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 14:36

Ik heb net ook mn order geplaatst. Bleef twijfelen want vind het een dure gok qua sterkte en pasvorm.
Maar had toch nog vliegenmaskers van ze nodig dus de vliegendeken er maar bij besteld :evaw:
Kreeg al binnen 5minuten een verzendbevestiging. Dus zal wo of do wel binnen zijn!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 15:24

Slmt9 schreef:
Ik heb net ook mn order geplaatst. Bleef twijfelen want vind het een dure gok qua sterkte en pasvorm.
Maar had toch nog vliegenmaskers van ze nodig dus de vliegendeken er maar bij besteld :evaw:
Kreeg al binnen 5minuten een verzendbevestiging. Dus zal wo of do wel binnen zijn!

Had je nog antwoord gekregen op je vraag over de maat?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 15:35

manzano schreef:
Slmt9 schreef:

Had je nog antwoord gekregen op je vraag over de maat?

Ja zeker! Vrijdag al gelijk! Zij adviseren dezelfde maat aan te houden als de Buster en de Titan. Dat is een maat kleiner dan mn Horseware dekens.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 08:26

manzano schreef:
Nou de PE dekens zijn eindelijk binnen hoor! Van de dekentas wordt ik alvast wel blij :D Met zo'n apart vakje voor de hals. Nu de deken zelf nog haha.

Heb je al kunnen passen? En?
Mijn vliegendeken komt vandaag. Kan helaas pas vrijdag passen. Ben erg benieuwd naar het materiaal!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 11:12

Weet iemand of je back on Track liners vast kan maken aan Rambo regendekens?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 11:25

Slmt9 schreef:
manzano schreef:

Mijn vliegendeken komt vandaag. Kan helaas pas vrijdag passen. Ben erg benieuwd naar het materiaal!

Net gepast, maar helaas niet tevreden over de pasvorm, dus ze gaan terug. Hopelijk gaat retour wat soepeler bij Decathlon :=

Mason

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 13:48

Weet iemand hier ook of je ergens losse dekens singels van Rambo kan kopen? Ej, docshop hebben het niet en op de site van horseware zelf staan helemaal geen deken assocaires

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 15:24

manzano schreef:
Slmt9 schreef:

Net gepast, maar helaas niet tevreden over de pasvorm, dus ze gaan terug. Hopelijk gaat retour wat soepeler bij Decathlon :=

Jammer zeg!

Ben benieuwd naar hoe de vliegendeken zit. Het is een aparte stof. Voelt wel stevig. Weet zo niets waar ik het mee kan vergelijken.

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 22:55

Muze schreef:
Oke. Ik vind t lastig
Er zitten ontzettend veel insecten en pony is wat jeukerig. Ook door stress van verhuizing en is bevangen geweest dus heeft eea te herstellen.. Maarja, deken die elke keer gatenkaas wordt is ook niks..
Is de rsih wel enigzins hufterproof dan?? Want de protector gaan misschien de insecten weer gemakkelijker door?

De RSIH was hier net zo hufterproof als mijn amigo bug buster. Totaal niet dus. Er zit ook geen ripstop in die dekens, dus ze trekken er zo een hele strook uit als je wat pech hebt. Ik stond mijn amigo net zoveel te repareren als mijn stalgenoot jaar rsih. Paarden stonden in dezelfde groep (merries).

Protector vorig jaar de hele zomer op gehad en geen enkele x moeten herstellen, nu, tweede jaar, een paar kleine gaatjes bij de kont (kleiner dan 2x2 cm).

De pasvorm is het wel idd niet helemaal, idd te lang in de eigen maat maar te krap op de borst en schouder in de maat kleiner. Maar ja, deze blijft tenminste heel. Het is geen exceemdeken maar hij beschermt volgens mij wel tegen alle andere steekbeesren. Manen en staat hevven ook zo’n nylon inzet stuk tegen schuren, maar misschien helpt dat ook wel tegen de knutteb. Mijn paard is geen echte excemer dus ik durf niet goed te zeggen in hoeverre de deken beschermt tegen knutten. Deken beschermt net wat beter dan de amigo big buster.

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 19:53

ik ben echt heel tevreden over mn shires vliegendeken! Hij blijft mooi recht liggen, borst gaat niet open en geeft aan de voorkant geen schuurplekken. Enige wat plekjes gaf waren de bevestigingsstukjes voor de eventuele bilriemen, deze heb ik er met een tornmesje gewoon afgehaald.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 22:23

Iemand interesse om een hele luchtige vliegendeken over te nemen? Maat 185

Afbeelding
_O-

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 22:34

Jammer dat de mazen net te groot zijn voor mijn uiterst gevoelige pony, MarjanB.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 22:46

Oh die is interessant! Jammer dat de stiksels niet helemaal mooi afgewerkt zijn. En de maas lijkt wat grof, twijfel of dat de muggen hier goed weert. Maar zeker een buitenkansje voor de liefhebber! :+

Ps ik heb eventueel de limited production regendeken hiervan. Oplage ongeveer 2 per jaar! :Y) >;)

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 06:30

Gespen nog nieuw, alleen gepast en daarna in de kast gelegen.

:')