[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 21:12

Zo snel mogenlijk de plekken doen die snel gaan zweten zoals de hals en de boeg, liezen!

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 16:20

Ik zit al een tijd te twijfelen hoe ik mijn pony volgende week ga scheren.
Hij staat 24/7 buiten met schuilstal (zeecontainer). Nou is het zo dat mijn pony van elk (!) deken een wond krijgt op zijn schoft. Nu heb ik zijn deken ingeknipt zodat zijn schoft vrij ligt en dat gaat nu al weken goed.
Vandaag 45min les gehad en van top tot teen bezweet..
Ik heb een losse hals die ik om kan doen. Zou ik alleen zijn hals en borst scheren of zijn hele hals tot de kaak, borst en buik. Ik twijfel...

lincha38

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 17:05

Ik heb zelfde probleem. Al staat onze pony wel binnen snachts..maar geen luxe best wel tochtige stal. Scheren of niet? Vandaag na de les....echt doorweekt. Zweetdeken gebruikt en uiteindelijk laten rollen. Ik vind het een lastige keuze.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 17:08

Misschien kun je eerst proberen borst en hals te scheren en mocht je daarna toch meer nodig denken te hebben dan haal je er meer af :) .

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 19:06

Josien_ schreef:
Misschien kun je eerst proberen borst en hals te scheren en mocht je daarna toch meer nodig denken te hebben dan haal je er meer af :) .

Ik heb zelf geen scheermachine dus ik kan hem niet altijd lenen en vind het ook een beetje onbeleefd om het vaak te vragen. 8)7
Dus ik wil het het liefst in 1 keer goed doen :D

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 19:07

lincha38 schreef:
Ik heb zelfde probleem. Al staat onze pony wel binnen snachts..maar geen luxe best wel tochtige stal. Scheren of niet? Vandaag na de les....echt doorweekt. Zweetdeken gebruikt en uiteindelijk laten rollen. Ik vind het een lastige keuze.

Ik zou sowiezo wel iets scheren maar hoeveel is een lastige keuze :j

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:31

Het was ook wel extreem warm vandaag voor de tijd van het jaar.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:14

Ik heb hem jaren racestreep geschoren.

Had hem eerst racestreep maar na een week toch helemaal kaal.

Al ga ik hem dinsdag weer scheren als mijn messen terug zijn.

Eerste x scheren

Afbeelding

Week later

Afbeelding

En nu mag hij weer.....

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:23

Ik zou iig voor de hele hals gaan als je gaat scheren of racemodel. Als je fanatiek rijd gaat een streep onvoldoende zijn!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:32

Ik vind al die patroontjes vrij waardeloos :+

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:10

Hoe heet dat poeder ook al weer, als je paard een wondje heeft van het scheren? En waar kan ik dat bestellen?

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 09:31

Jester_ schreef:
Ik zou iig voor de hele hals gaan als je gaat scheren of racemodel. Als je fanatiek rijd gaat een streep onvoldoende zijn!

Maar als ik zijn hele hals doe moet zijn hoofd eigenlijk ook toch? Dat heb ik nog nooit gedaan en was ik ook niet van plan. Of kun je de hele hals doen en dan tot de bakstukken scheren?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 09:37

lelberse schreef:
Jester_ schreef:

Maar als ik zijn hele hals doe moet zijn hoofd eigenlijk ook toch? Dat heb ik nog nooit gedaan en was ik ook niet van plan. Of kun je de hele hals doen en dan tot de bakstukken scheren?

Niets moet alles mag. Het is maar net wat jij wilt. Ik ken genoeg paarden die helemaal kaal zijn op het hoofd en benen na :)

Marit1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:14

Ik zit een beetje met een dekenkwestie voor deze geschoren meneer;

Afbeelding

Afbeelding

Mijn paard staat ongeveer van 9.00 tot 17.00/18.00 uur buiten tijdens de wintermaanden, momenteel nog af en toe 24/7 als het weer het toelaat.

Momenteel heb ik hem nog geen deken opgedaan, omdat het nog zulk zacht weer is, maar ik ben wel vast aan het nadenken wat ik wil en wat mijn paard nodig heeft als het kouder en regenachtiger wordt.

De schuilmogelijkheden op het land zijn zo goed als niet aanwezig. Er zijn alleen een aantal bomen waar ze bij kunnen staan.

Wat zouden jullie doen? Deken zonder/met (halve)hals? Lees een heleboel verschillende dingen, dus ben benieuwd wat jullie zouden doen met een paard die dit scheerpatroon heeft :?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:15

Deken opdoen, dit is te fris zonder en zeker met geen schuilmogelijkheid

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:26

wil paard lief vandaag helemaal scheren. hoeveel grams. zouden jullie dan op doen ? ik heb amigo bravo 200 gr met de nodige liners heb 2 halen 150 gr en 0 gr

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 14:34

Priscilla_90 schreef:
wil paard lief vandaag helemaal scheren. hoeveel grams. zouden jullie dan op doen ? ik heb amigo bravo 200 gr met de nodige liners heb 2 halen 150 gr en 0 gr

Ligt een beetje aan je paard. De mijne stond al met 700 gram. Maar had het ook koud. Sommige hebben het nou eenmaal sneller koud dan de andere. Wat heb je nu op liggen? Of nog helemaal niks?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 14:39

lelberse schreef:
Jester_ schreef:

Je kan het hoofd helemaal niet doen, maar tot de bakstukken maakt een mooi verloopje hoor!

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 14:43

hij heeft nu regendagen met fleece eerder stond die onder de 150 ben een beetje in dubio doordat het overdag super weer is

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:59

lelberse schreef:
Jester_ schreef:

Citaat:
Je kan het hoofd helemaal niet doen, maar tot de bakstukken maakt een mooi verloopje hoor!

Denk dat dat inderdaad wel het mooist word! De kaak kun je die wel goed met een gewoon (groot) scheerapparaat doen? Of heb ik daar een kleintje voor nodig?

Nog een vraagje hier. Mijn pony heeft zomereczeem en heeft al zijn manen afgeschuurd.. (ondanks het ZEdeken..) Zou ik nu de manen ook helemaal afscheren? Word wel erg kaal dan :oo maar dan kunnen de manen wel weer mooi aangroeien denk ik

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:02

Ik doe de kaak met een grote ja, de rest altijd met een kleintje :j

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:21

nicky_rilana schreef:
Priscilla_90 schreef:

Ligt een beetje aan je paard. De mijne stond al met 700 gram. Maar had het ook koud. Sommige hebben het nou eenmaal sneller koud dan de andere. Wat heb je nu op liggen? Of nog helemaal niks?

Heeft die van jou serieus nu 700 gram op???!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:58

Wat komt er bij vorst op dan vraag ik me af? Ik heb zelf nog niet eens een winterjas aan en ik ben een koukleum

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:59

Als ik een van mijn paarden 700 gram op moet doen bij 15 graden staat het betreffende paard dezelfde dag nog op de kliniek :+

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 22:26

nicky_rilana schreef:
Priscilla_90 schreef:

Heeft die van jou serieus nu 700 gram op???![/quote]

Tja had het liever niet gewilt. Had 300 opliggen toen hij niet geschoren was. En toen geschoren en 500 op gedaan. Toen had hij het nog koud en heb ik er 200 bij gedaan.
Vandaag heb ik hem 1 deken afgedaan. Maar nu weer terug naar het oude.