[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SRuiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 15:23

Heb die van mij onder de amigo turnout lite (ongevoerd) gehaald en de medium (200gr) opgedaan.
Zelfs in de regen van de afgelopen dagen lekker droog gebleven!

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 15:26

Mijn oude pony en paard nogsteeds bloot! Van de week met het noodweer savons wezen kijken, stonden er helemaal goed bij. Warm onder hun vacht en naar mijn idee niet koud. Allebei lekker slobbertje op en gaat ng prima met niks ondanks hun leeftijden (ver boven de 30 en 23) had verwacht dat het eerder nodig zou zijn bij de oudste. Naast hun staat een pony die altijd met de regen met regendeketje op staat, deze keer nog niet en die stond te bibberen daar werd je eng van! Trots hoe mijn paardjes het doen blij dat ik nog niet ben begonnen met dekentje op dekentje af hoor haha

Geryon

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 15:28

De mijne staat nog goed onder zijn 200 grams, gelukkig niet te warm!

Carmenxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 16:00

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 17:30

Nouvel schreef:
ik heb de gewone smartex, op zich een superfijne deken die heel goed ademt, maar op een of andere manier gaan bij mijn merrie de bucas dekens altijd toch wat scheef liggen en trekken...

ik heb nu ook een 100 grams rambo en die ligt net wat fijner, wat losser

Mijn smartex doet dat ook, iets naar achteren & scheef. Denk dat dat door de fleece voering komt.
Mijn bucas Irish dekens blijven wel als een huis liggen.

Lui_ schreef:
Ik heb de 150 gram op, ze is ook geschoren en hier voelt ze goed onder.

Wat een wereld van verschil! Mijn merrie - ongeschoren - heb ik onder 200 gezet. Ik vond haar steeds te koud onder haar Smartex. En jij geschoren 150 en prima eronder. Grappig hoe die paarden verschillen he :)
Al staat de mijne wel de hele dag buiten. Weet niet of dat bij jou ook het geval is, of meer op stal?
Mijn shetpony voelt heerlijk warm in haar blote kont. Die heeft echt een vacht om op de noordpool nog te overleven :P

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 17:59

Haha ik vind het echt schattig, die Shetlanders met dikke vachten. Net wandelende knuffelberen < 3.

Calli zo even controleren hoe hij staat onder 150.

Carmenxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:04

Hoeveel gram doen jullie bij de geschoren paardjes om als het hartje winter is?

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:22

300 als het vriest

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:24

Pony heeft voor het eerst sinds vandaag weer een winterdeken op, 200 grams. Maar lijkt wel te klein, kan de singels niet meer kruislings vastkrijgen... Anders paste hij altijd wel, maar ze heeft nog een dikke grasbuik, zal daar wel aan liggen. :D

Voor mijn paard zoek ik nog steeds een deken. Maar weet niet welke maat ik moet hebben. Ze is best wel smal gebouwd en is nu ong 1,62m (zal misschien nog 2 cm groeien) Ik twijfel heel erg tussen maat 185 en 195. Maar wil het liefst een Rhino deken, deze maten zijn weer veel anders. Kan iemand mij misschien hiermee helpen?

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:27

mijn geschoren paard staat onder 100 grams + 0 grams regendeken.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:32

Ongeschoren heb ik vorig jaar zelfs een dag (of wat) 500 op gehad := Maar dan wel 12 uren buiten lopend.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:42

Mijn paarden staan nog steeds onder de bucas irish light. Ze voelen er prima onder .
Vandaag wel nieuwe dekens voor de winter gekocht. Na lang twijfelen de bucas smartex extra gekocht. Hoop er de winter mee door te komen.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:58

Geschoren ruin onder de 200gr en ongeschoren kleintje met berenvacht onder een regendekentje met zachte voering. Zit er aan te denken om binnenkort de kleine een deel te scheren, wil haar weer wat meer aan het werk zitten, en dan gaat die vacht behoorlijk in de weg zitten!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:45

Carmenxoxo schreef:
Hoeveel gram doen jullie bij de geschoren paardjes om als het hartje winter is?

500

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:53

Die van mij nog steeds onder een 0 gram fleecegevoerde regen deken paard staat 24/7 buiten.
Kan nu wel merken dat het echt kouder word want ze begint teddy te worden, maar wil nu nog geen 200 grams deken er op gooien.. Dus zit er aan te denken om half te scheren.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:22

De mijne staat nu onder een 100gr onderdeken met een regendekentje (fleecegevoerd) eroverheen.
Zaterdag word die geschoren. zit al flink in het haar en moet uren drogen onder fleecdeken(s). Maar nu twijfel ik enorm wat voor een deken ik dan op moet doen. Het is een redelijke koukleum. Overdags staat hij buiten en rond 5 uur weer binnen t/m een uur of 8 a 9 sochtends. Hij staat wel vooraan bij de deur die niet altijd netjes door iedereen dicht word gedaan achter de kont (dus staat soms een beetje in de tocht..)
Ik denk aan 200grams met een hals maar twijfel of daar nu al meteen een 100gr onderdeken onder doe of nog niet. dilemma :')

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:25

Moest het afgelopen weekend werken, dus vriendin deed mijn paard. Gezegd dat ze de 0 gr op moet laten dit weekend ivm regen. Nou paard is keurig kort in de haren onder de deken maar buiten te deken (hals) een dikke teddy aan het worden....

Heeft iemand advies? Ik rijd vrij intensief dus ik zit erop te wachten dat ze straks weer zeiknat is na het rijden, en ik heb geen tijd om een half uur uit te stappen....
Zal ik dit weekend de scheermachine erover heen gooien? Moet ik haar een hals deken opdoen?
Ze staat het grootste gedeelte van de dag buiten dus :)

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:30

ik zou lekker scheren. halsdeken is niet noodzakelijk maar de vaht komt op de hals dan wel sneller terug

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:33

lauraatjxx schreef:
Mijn pony heeft ondertussen zo'n dikke vacht dat hij het te warm heeft onder een ongevoerde regendeken.. maandag wordt hij geschoren, zit nog te twijfelen wat voor deken ik hem dan op doe.. ik heb verder een 100 gram, 150, en 200. Ik hoop dat ik het hier mee red deze winter :o

lauraatjxx kan je deze dekens ook over elkaar heen leggen?
Als dat niet kan zo ik een warme deken aanschaffen en als het heel koud is dat er toch een onderdeken nog onder kan.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:37

lemanthia schreef:
ik zou lekker scheren. halsdeken is niet noodzakelijk maar de vaht komt op de hals dan wel sneller terug

Moet ik haar dan ook onder een 100 grams deken zetten buiten wanneer ze geschoren is ?
Ik las hier en daar dat halsdekens vrij snel de manen kapot schuren maar heeft een halsdeken veel nut?

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:46

wat heeft ze nu op? en heeft ze het snel koud?

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:57

Tancreda4 schreef:
Nouvel schreef:
ik heb de gewone smartex, op zich een superfijne deken die heel goed ademt, maar op een of andere manier gaan bij mijn merrie de bucas dekens altijd toch wat scheef liggen en trekken...

ik heb nu ook een 100 grams rambo en die ligt net wat fijner, wat losser

Mijn smartex doet dat ook, iets naar achteren & scheef. Denk dat dat door de fleece voering komt.
Mijn bucas Irish dekens blijven wel als een huis liggen.

Lui_ schreef:
Ik heb de 150 gram op, ze is ook geschoren en hier voelt ze goed onder.

Wat een wereld van verschil! Mijn merrie - ongeschoren - heb ik onder 200 gezet. Ik vond haar steeds te koud onder haar Smartex. En jij geschoren 150 en prima eronder. Grappig hoe die paarden verschillen he :)
Al staat de mijne wel de hele dag buiten. Weet niet of dat bij jou ook het geval is, of meer op stal?
Mijn shetpony voelt heerlijk warm in haar blote kont. Die heeft echt een vacht om op de noordpool nog te overleven :P

Nou die van mij is juist echt een mietje. Maar ze staat geen hele dagen buiten vooral niet met zoveel regen.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:03

lemanthia schreef:
wat heeft ze nu op? en heeft ze het snel koud?

Ze heeft een 0 gr op en heeft het gewoon normaal niet te warm niet te koud

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:17

dan zou ik de 100 grams proberen, voelt ze koud gooi je meer op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:20

Ik twijfel nog steeds, mijne word zaterdag geschoren, 200 of 300 grams?