Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:29

De mijne stond gisteren, uiteraard zonder dek, ook te puffen van de warmte in de wei. Als ik dan 2 paarden van stalgenoten met regendek op zie staan word ik even niet goed...

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:46

Grappig, de eczeemdeken weer op! Niet t geloven he?

Hier heeft alles zonder deken gestaan vannacht. Gelukkig maar, ik vond het vanmorgen al best warm. Deze week lekker bloot!!!
Andere jaren stonden ze nu al binnen.... dus dit is super!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:07

helemaal vanwege de hoge strokosten.... mijn paard staat ook nog steeds (alweer) bloot en 24/7 buiten...

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:47

De dekenverkoop zal wel stijgen, paarden zullen misschien wel langer buiten moeten blijven vanwege strogebrek. Hoewel wij hier meer dan genoeg hebben.

Het is wel heerlijk voor de paarden, zo'n nazomer- en voor ons natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:56

Bocus schreef:
Als het kouder wordt dan 15 graden doe ik dekens op~!

Poeh wat zal jouw paard het warm hebben, maar hey, alles voor de korte vacht he :D

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:56

Zaterdag toch maar het regendeken afgedaan.
Deze week wordt het heerlijk weer dus geen deken nodig :)

lindabrother

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:32

Ik heb alles weer af gedaan. Volgende week maar weer de regendeken op..... Je snapt ook niks van dat hollandse weer, maar wel lekker nu ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:47

Ik laat het bij de mijne ook maar af deze week, kan nu met school ook niet steeds heen om te wisselen. :)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:24

Ik begin er gewoon niet zo vroeg aan, het is nl altijd zo dat het even koud is in september en dan volgen er weer warmere dagen. En dan weer op en dan weer af lijkt me ook niet fijn voor een paard.

marloes1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:34

Ik ben vorige week begonnen met een 0 grams regendeken, maar heb die gisteren maar weer afgedaan, echt veel te warm.... Als deze hittegolf ;) weer voorbij is gaat de deken weer op. Snachts doe ik um wel op trouwens

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:52

hier laat ik hem ook lekker even zonder , hij moet nog lang genoeg onder de deken staan en het is echt benauwd , heb zn 100 en 0 grams maar even weer opgeborgen boven op de kast haha !

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:07

Mijn paard heeft haar vacht al klaar. Ik laat hem nu gewoon af, ook 's nachts. Zodra het weer begint af te koelen, scheer ik haar en krijgt ze een 300 grams hals deken. Als ik haar nu al scheer moet ik ook een deken, en dan vind ik 300 net te warm :)

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:34

Wij laten ze ook s,nachts bloot. Als ik tegen 10 uur bij de paarden kom, staan ze al te zweten op hun schouders. Dus dan zullen ze het s'nachts ook niet koud hebben. Jammer dat we het niet aan ze kunnen vragen....
Is er toevallig een paardenfluisteraar in dit topic? ;)

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:10

We hebben ze nu op stal overdag de dekens af in het land. 's ochtends in de bak en 's nachts op stal hebben ze hier een 0 grams regendeken op :)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:38

EmptyWords schreef:
helemaal vanwege de hoge strokosten.... mijn paard staat ook nog steeds (alweer) bloot en 24/7 buiten...

Het vlas is ook al een stuk duurder geworden, en mij werd verteld dat er weleens een vlastekort zou kunnen komen. Vlas zou schaars worden, de prijs is in 1 maand gestegen hier van 6.30 naar 7,75. >;)

Maar goed, ze staan gewoon 's nachts binnen, ondanks de prijsverhogingen. Mijn stalgenootje wacht wel langer voor ze ze naar binnen zet. Die zet ze eerder onder de dekens. :j

En die van mij staan nu onder de vliegendekens met dit mooie weer, die rot mugjes zitten er nog steeds in grote getalen. Hopen dat we een keer alvast een nachtje vorst krijgen dan is dat gespuis ook eindelijk weer weg. Dan kunnen ze nog lekker even zonder dekens lopen.

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:01

Hier nog geen deken op. Probeer hem zo lang mogelijk zonder te laten staan.
Schuur is geisoleerd en dus vrij warm en zolang de dagtemperatuur nog niet onder de 12 graden is en nacht niet onder de 7 graden blijft hij zonder deken staan.
Gelukkig krijgt mijn paard niet zo snel een zeer dikke vacht.

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:20

Ik had de regendeken al opgelegd, maar deze week mag die weer af. Veel te warm nu natuurlijk met deken.
Straks gaat er een tussendeken op.

Hoeveel grams leggen jullie er straks op (als je een deken op doet natuurlijk)?

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:46

Nou, ik weet het echt niet meer. Beessie staat zonder deken en net heb ik buiten een lekker stukje gedraafd. Toen was meneer op zijn hals en borst kletsnat van het zweet. Dat kom ik toch echt aan het scheren helaas.....

Ik had gehoopt: straks een dikkele deken en van de winter een 300 grams of zo. Maar nu moet ik alles opnieuw gaan bedenken!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:02

vlas ook duurder? fijn, stalhouder gaat kijken naar stro uit frankrijk... anders vlas.... maar als dat ook duurder word... joy

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:03

vlas duurder hebben wij idd ook last van ,
overigens heb ik die van mij nog dekenloos , tis hier nu niet echt super weer dus ik kijk straks wel of hij een dekentje nodig heeft of niet , word natuurlijk wel weer erg mooi weer de komende week dus denk dat ie lekker af blijft :)

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:40

Stro te kort word hier vanuit frankrijk aangevuld, geen te kort dus, wel hogere kosten.
Vanavond word er bij beide shets een streep in de hals geschoren zodat ze de warmte kwijt kunnen, ze moeten van de winter met hun vacht doen dus helemaal scheren zit er niet in maar nu hebben ze het echt te warm

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:45

vlas tekort is er al, bijna niet meer te verkrijgen

mijne stond voor deze warme dagen onder een 0 grams maar het is nu echt al een teddy, ik laat hem nu gewoon af tot ik hem ga scheren en dat zal aankomend weekend zijn denk ik

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:03

Ik heb de deken er snachts weer af, hij stond vanochtend enorm te zweten!

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:06

Ik heb hem vandaag geschoren en hij staat nu gewoon onder een zomerdeken :)

Pony stond gewoon te zweten, het apparaat kon er amper doorheen :=

xMalouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:09

Mijn verzorgpaard staat nu lekker zonder regendeken, ik zag nog wel een shetje staan die haar regendeken nog om had.
Het is natuurlijk niet mijn paard, en ik mag me er niet mee bemoeien, maar ik heb die deken er lekker afgehaald hoor. De shet is van een meisje die nog een andere pony heeft en die stond wel zonder deken. Die shet was de enigste nog met regendeken om. (verder géén ziektes enz.) ;(