Scheertopic,voor alle vragen en weetjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snoef

Re: [centraal] Scheertopic,voor alle vragen en weetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 10:32

Ik zoek iemand die mijn pony zou willen scheren, omdat ik dat zelf niet kan en ook niet zomaar aandurf.( omgeving schagen/heerhugowaard, paard staat in oude niedorp.)
Heb zelf geen scheeraparatuur.
Een vergoeding is logisch

groetjes lianne

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 12:38

ik weet nog steeds niet of ik mijn pony zal laten scheren of niet.. Het is natuurlijk wel fijn met rijden en aangezien ik elke dag rij, is het helemaal fijn. Maar hij staat ook overdag altijd buiten en ben bang dat hij er grijs onderuit komt..

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 12:44

Als het even kan gaat sjaak gewoon hele dagen naar buiten en anders in de middag.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:14

had net al een topic geopend, wist namelijk niet dat deze er ook al was...idd erg handig. dus ben bij deze doorverwezen haha!

bij mijn merrie gaat het haar er over 2 weken af, dus begin november. omdat ze haar veulen nog 2 weken aan de voet heeft lopen kan ik haar geen deken opdoen, hij vreet hem namelijk helemaal op

maar goed, ik vroeg me dus af hoeveel je iemand ongeveer moest betalen om je paard te scheren en heel veel mensen zeiden zo rond de 45 a 50 euro? maar in mijn geval duurt het scheren misschien anderhalf uur en het sedatief en de scheermachine heb ik er al liggen. en zelf ben ik er ook bij omdat mijn paardje sowieso niet van vreemden houdt en al helemaal niet van scheren haha! vorig jaar brak ze bijna de kettingen uit de muur en zat er bijna een gat in het plafond haha! vandaar...

maar er zit een meid bij me in de klas die het wel zou willen doen, alleen zei ze tegen mij dat ik maar een leuk prijsje moest verzinnen.
nou had ik zo'n 30 euro ingedachten...ze hoeft dus niet alles alleen te doen en helemaal nergens voor te zorgen.
de reden dat ik het dit jaar niet zelf doe, was omdat ik er nu een hoog streepjesmodel van wou laten maken, en daar ben ik niet goed in.

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 15:12

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 17:30

Voor degenen binnen een straal van zo'n 30 km rond Baarn/Eemnes:

Als je je paard of pony wilt laten scheren, kun je me altijd een PB-tje sturen. Ik vraag hier een redelijke vergoeding voor. Ik gebruik hier een goede scheermachine voor (Aesculap, bijna nieuw).

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 18:24

gretoes hier op bokt kan ook mega mooi scheren! pb haar anders eens!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 18:25

ik had nog een vraag, ik wil mijn pony sedelin geven maar hoe weet je hoeveel cc je moet geven? ik moet er overigens nog aan zien te komen hoor, maar ik vroeg me dat af en hoe weet ik dan hoe zwaar mijn pony is? (d-pony welsh k van 1,47 normaal gebouwd)

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 18:29

hahahaha...ik was vanmorgen mijn pony aan het scheren, was ik ongeveer klaar met een kant op een paar stukken na, STOPT HET SCHEERAPPARAAT MET SCHEREN!!! nou loopt mijn pony dus écht mega voorschut...hahaha

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 19:44

misschien nog iemand die een scheerapparaat tegen betaing wil uitlenen? of wil langskomen bij mij om sjors te scheren voor een niet al te groot bedrag??

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:23

Degene die bij mij mijn paarden altijd scheert kan dit jaar niet
Is er hier iemand die een wat onrustig paard in Den Haag zou willen scheren tegen betaling?
Scheer apparaat is niet aanwezig

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:57

[quote="Noon"]

maar goed, ik vroeg me dus af hoeveel je iemand ongeveer moest betalen om je paard te scheren en heel veel mensen zeiden zo rond de 45 a 50 euro? maar in mijn geval duurt het scheren misschien anderhalf uur en het sedatief en de scheermachine heb ik er al liggen.
[quote]

dan vind ik €20,- redelijk!!
ik laat iemand het doen,die neemt scheermachine mee,en dan betaal ik €50,-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 22:31

Bonny4life schreef:
ik had nog een vraag, ik wil mijn pony sedelin geven maar hoe weet je hoeveel cc je moet geven? ik moet er overigens nog aan zien te komen hoor, maar ik vroeg me dat af en hoe weet ik dan hoe zwaar mijn pony is? (d-pony welsh k van 1,47 normaal gebouwd)

Bij de spuit zit een bijsluiter waar het precies op staat. Ik denk dat je er via de Uithof nog wel aan kunt komen. Bonny zal denk ik zo'n 350-400 kilo zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 22:51

Mexx2 schreef:
dan vind ik €20,- redelijk!!
ik laat iemand het doen,die neemt scheermachine mee,en dan betaal ik €50,-

Ik reken voor stalgenoten ook minder, dan wanneer ik bijvoorbeeld 30 km moet rijden. Kost nu eenmaal meer tijd en jammer genoeg rijdt mijn auto niet gratis .

Overigens vind ik 50 Euro een net bedrag voor een paard dat helemaal geschoren moet worden. Als je het netjes wilt doen en de pech hebt dat het paard niet erg fijn stil blijft staan, ben je nog maar zo een dikke twee uur kwijt (tot nog langer). Vergeet ook de reistijd/kosten niet en natuurlijk de 'afschrijving' en het onderhoud van de scheermachine(s).

Als je je paard door iemand wilt laten scheren en je weet dat je paard niet erg braaf is, dan heb ik wel een goede tip: vraag eerst aan degene die gaat scheren of hij/zij je paard wel ziet zitten om te doen, want voor je het weet zit je met een half of kwart geschoren paard .

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 10:36

ik bied me ook aan om paarden/pony's te komen scheren.

het makkelijkste is omgeving denbosch/nijmegen, maar verder weg is ook geen probleem. wel komt er dan wat aan reiskostenvergoeding bij.

ik scheer met een aesculap econom.

Afbeelding

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 15:25

**roept nu erg hatd:D**
wie kan mij uit de brand helpen, en scheert omgeving Hengelo?

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 17:13

ik ben dus heel goedkoop zo te lezen
ik vraag 15,- per paard excl huurkosten scheermachine + reiskosten

Jigger_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 17:37

Hee, ik heb het hele topic niet doorgelezen, dus waarschijnlijk is deze vraag al langsgekomen.

Maar worden paarden nou echt heeter van het scheren, want mijn paard is al vrij druk vanzichzelf maar hij heeft een vrij snelle haargroei, wat niet fijn is tijdens de trainingen in de winter Maar heb dus geen zin in een nog drukker paard.

Weet iemand of dit klopt

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 17:39

ik heb een 2.5 jarige a welsh...
ze ziet zoo dik in het haar, dat ze, als ze zicht iets druk maakt al in het zweet uitbreekt...

nu wil ik der gaan scheren, maar heb nu een deken van 300grams gekocht , maar is tie nu niet een beetje tedik??
wat vinden jullie?, kan ik nog beter een deken kopen van 150 grams of 200gr waarmee ik nu begin eropteleggen?
HELP ME!!!!

ik weet het echt niet,
ze staat in een toch vrij stal, en als ze wind niet op de schuifdeuren staat, staan die altijd op!
ze staat wel bij de deur....

en hoe zouden jullie haar scheren?
helemaal scheren( behalve hoofd en benen)
of alleen de onderkant... zeg maar....

wie helpt me?

gr melanie

ohja, mail me liever...
daar kijk ik meer dan hiero...
grootje@zonnet.nl

bedankt alvast!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 17:54

ik zou persoonlijk een 2,5 jarige nog niet scheren. maar goed, moet je helemaal zelf weten natuurlijk

een 300 grams vind ik nu nog te warm.
als je nu al begint met 300 heb je als het echt vriest dalijk 4 dekens nodig.
zo nu dus beginnen met 200 grams. als het nog wat kouder wordt de 300 grams. en als het echt heel koud is beide dekens.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 17:55

claudia23 schreef:

ik wil best naar hengelo komen, maar dan betaal je wel reiskosten vergoeding.
voor prijzen kun je pmen.

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:01

loulou schreef:
ik zou persoonlijk een 2,5 jarige nog niet scheren. maar goed, moet je helemaal zelf weten natuurlijk

een 300 grams vind ik nu nog te warm.
als je nu al begint met 300 heb je als het echt vriest dalijk 4 dekens nodig.
zo nu dus beginnen met 200 grams. als het nog wat kouder wordt de 300 grams. en als het echt heel koud is beide dekens.

bedankt voor je advies!
ik had er liever ook nog niet geschoren, maar als ze ze zich maar iets te druk maakt breekt haar het zweet uit. en wil haar gaan geleren,
en ze hebben tegen bij gezegt, dat ik nu alvast wel kan beginnen met afentoe longeren, en voor de leidsels laten lopen enz enz...

en daardoor ook breekt haar snel het zweet uit.

wand voordat ikhaar in aug. kreeg stond ze 2.5 jaar al buiten, dag en nacht, zomer en winter....

dus in aug zat ze al erg dik in der vacht, en toen ze bijons snachts binnen kwam testaan, begon ze weer iets teverharen....

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:23

CCCCorine schreef:
Bonny4life schreef:

Bij de spuit zit een bijsluiter waar het precies op staat. Ik denk dat je er via de Uithof nog wel aan kunt komen. Bonny zal denk ik zo'n 350-400 kilo zijn.

oke zal eens kijken.. ik moet er echt aan zien te komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:39

Bonny4life schreef:

oke zal eens kijken.. ik moet er echt aan zien te komen!
[/quote]

Als je het nu echt nergens kunt kopen, dan zou ik een veearts vragen om een prikje. Die 'vervanger' van Sedalin die je in de ruitersportwinkel kunt kopen (ben even de naam kwijt) werkt namelijk voor geen meter.

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:56

loulou schreef:
claudia23 schreef:

ik wil best naar hengelo komen, maar dan betaal je wel reiskosten vergoeding.
voor prijzen kun je pmen.

Dan word het me denk ik te duur...
mischien iemand uit de omgeving??