Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hannanasjuh schreef:Ik ben opzoek naar ervaringen als je al gemaaid hebt en er toch nog een week regen over heen gaat. We hopen dat het hierna een week goed droog is en dat we dan alsnog kunnen persen op touwtjes hooi. Heeft iemand dit al eens meegemaakt? En hoe lang lag het in de regen?
Cioccolato schreef:Maaien voor deze week zag denk ik iedereen wel dat dat niet handig is
Een buitje kan niet zoveel kwaad als t nog wel kan drogen. Maar deze hele week met deze voorspelling..?? Ik denk een verloren oogst eigenlijk.
Ik hoop hard dat het vanaf nu droog gaat worden voor je
Cioccolato schreef:Ja we zitten op een nederlands forum dus men kan niet ruiken als het om buitenland gaat hé![]()
Sanet schreef:Het gras wat hier vorige week zaterdag (niet afgelopen, maar die ervoor) gemaaid is, en is blijven liggen na het baaltjes maken, was opzich prima toen het droog was. Maar nu het is blijven liggen en zondagavond eerste buitje en gister ook wat regen, maar nu gelijk al schimmel erop (en dus net heel veel van die oude plukken weggehaald).
Ik vrees dus voor je dat het snel gaat schimmelen
Hannanasjuh schreef:Cioccolato schreef:Ja we zitten op een nederlands forum dus men kan niet ruiken als het om buitenland gaat hé![]()
Het is net over de grens in België.. zo ver weg is het niet maar bedankt voor je nogmaals niet behulpzame reactie. Ik hoop toch dat je snapt dat het voor mij ook allemaal niet tof is zo en dat ik er redelijk mee in de stress zit.
Cioccolato schreef:Nou dan is m'n reactie dus volkomen terecht die ik als eerst poste![]()
En die reactie was prima duidelijk. Niet behulpzaam want ja, je kan er weinig meer aan veranderen. Zou het idd als kuil verkopen(?) En dan weer verder kijken of gewoon afwachten en voor plaatoc gaan. Alles komt uiteindelijk links of rechtsom goed. In plastic is heel fijn voor dat je eventueel kunt verkopen en dan baaltjes terug kopen
Sanet schreef:Nee, ik bedoel dus het gemaaide gras wat is blijven liggen, wat ze net gemist hebben met het gras opslurpen voor de baaltjes maken.
Voor in touwtjes moet het wel echt heel droog zijn.. ik zie hier pas vanaf volgende week vrijdag weer een paar dagen droog
Hannanasjuh schreef:Cioccolato schreef:Nou dan is m'n reactie dus volkomen terecht die ik als eerst poste![]()
En die reactie was prima duidelijk. Niet behulpzaam want ja, je kan er weinig meer aan veranderen. Zou het idd als kuil verkopen(?) En dan weer verder kijken of gewoon afwachten en voor plaatoc gaan. Alles komt uiteindelijk links of rechtsom goed. In plastic is heel fijn voor dat je eventueel kunt verkopen en dan baaltjes terug kopen
Dat ben ik dus niet met je eens. Het is vrijdagochtend gemaaid omdat de grond toen droog genoeg was en het zou pas dinsdagavond gaan regenen. Precies genoeg tijd voor het toch al uitgedroogde en ruwe gras om verder op te drogen.
Ik snap echt oprecht niet waarom jij denkt dat het gepast is om met een lachende smiley hierop te reageren... Echt super aardig. Top mens ben je.
dierenfan schreef:Uhm vrijdag tm dinsdag zonder 30 graden, wind en zon is absoluut niet voldoende voor pakjes hooi. Wij hadden dinsdag en woensdag nog straf weer en dan was het zonder de 2 buien op zaterdag en zondag gisteren wel prefect geweest voor in het pak. Toch echt 6 dagen nodig en dan dus 2 dagen met heel warm weer gehad