Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Nouvel schreef:acda, ik heb hetzelfde probleem met de rambo dekens helaas, zijn super fijne dekens, nergens schuurplekken, liggen altijd goed, maar helaas wel dat stukje manen weg bij de rand van de deken...
Ajpam schreef:Ik heb een vraag, mijn pony's staat 24/7 buiten zonder enige beschutting, nu zet ik ze als t regent met deken omdat ze t anders koud hebben. Nu is t probleem dat geen enkele deken water tegen houd. Rhino, amigo en bucas, alles lekt.
Heeft iemand nog tips
Weatherbeeta, wie heeft daar ervaring mee?
xx_Lyzet schreef:Mag ik hier iets vragen?
Mijn haflinger, heeft altijd zonder dekens 24/7 buiten gestaan.
5 jaar geleden op aanraden van DA 0 grams dekens opgedaan in de winter omdat mevrouw iedere keer verkouden was. We reden toen bijna tot weinig aangezien ze nog maar 3 was.
Nu 3 jaar geleden zijn wij verhuist van stalling & heeft ze nu een stalletje.
Sinds 1,5 jaar trainen we echt intensief, waardoor we besloten hebben om haar vorig jaar (oktober) te scheren.. Waarom? Omdat mevrouw na 1,5 uur na het rijden nog niet droog was (Lees: Dikke Teddybeer vacht!)
Dit was overigens de allereerste keer dat ze geschoren werd, en ze trapte dan ook het scheerapparaat kapot
Week later weer geprobeerd, onder verdoving helaas maar ook dit ging niet in dank af bij haar.
Nu wilde we voorkomen dit jaar eventueel te moeten scheren, en wilde we hoogstwaarschijnlijk eerder dekens op gaan doen.
Daarom wil ik aan jullie vragen hoe jullie hier tegenoverstaan?
We hebben:
0 grams Wacundo deken
300 Grams QHP deken (Deze had ze dus na het scheren op, maar hals draaide steeds half om), dus toen zijn we overgestapt naar Rambo:
Rambo DUO 400 grrams (150 gr hals, 100 gr deken zelf + 300 grams liner)
Ik zat zelf te denken om misschien om wellicht als het moet de 0 grams onder de 100 grams rambo te doen.
Eventuele liners van 100 a 200 komen er nog bij, maar die heb ik nu nog niet!!
MoniekV schreef:xx_Lyzet schreef:Mag ik hier iets vragen?
Mijn haflinger, heeft altijd zonder dekens 24/7 buiten gestaan.
5 jaar geleden op aanraden van DA 0 grams dekens opgedaan in de winter omdat mevrouw iedere keer verkouden was. We reden toen bijna tot weinig aangezien ze nog maar 3 was.
Nu 3 jaar geleden zijn wij verhuist van stalling & heeft ze nu een stalletje.
Sinds 1,5 jaar trainen we echt intensief, waardoor we besloten hebben om haar vorig jaar (oktober) te scheren.. Waarom? Omdat mevrouw na 1,5 uur na het rijden nog niet droog was (Lees: Dikke Teddybeer vacht!)
Dit was overigens de allereerste keer dat ze geschoren werd, en ze trapte dan ook het scheerapparaat kapot
Week later weer geprobeerd, onder verdoving helaas maar ook dit ging niet in dank af bij haar.
Nu wilde we voorkomen dit jaar eventueel te moeten scheren, en wilde we hoogstwaarschijnlijk eerder dekens op gaan doen.
Daarom wil ik aan jullie vragen hoe jullie hier tegenoverstaan?
We hebben:
0 grams Wacundo deken
300 Grams QHP deken (Deze had ze dus na het scheren op, maar hals draaide steeds half om), dus toen zijn we overgestapt naar Rambo:
Rambo DUO 400 grrams (150 gr hals, 100 gr deken zelf + 300 grams liner)
Ik zat zelf te denken om misschien om wellicht als het moet de 0 grams onder de 100 grams rambo te doen.
Eventuele liners van 100 a 200 komen er nog bij, maar die heb ik nu nog niet!!
Ik zou die QHP wegdoen en een 100 en 200 grams liner kopen en nu al gaan beginnen met dekens.
xx_Lyzet schreef:Dankje voor de reacties!
Dus lekker beginnen met de 0 grams en dan zo veder...
Veder zit ik beetje met het weer ze heeft met de warme dagen vliegendeken op, nu rui ze redelijk al... en volgende week zijn de temperaturen rond 23 a 25 graden, maargoed het is Nederland kan met de dag veranderem natuulijk.
Zelf wilde ik haar vanaf september onder de dekens gooien gezien qua weer