[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anais

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:54

Vandaag even bij de ruitershop bij ons in de buurt geweest. De liscop lite en heiniger progress hadden ze daar liggen voor respectievelijk €310,- en €314,-. Moser max 45 hadden ze daar niet. Ik dank dat ik voor de heiniger progress ga. Ik heb bij schrikdraad.com gezien voor 249,00. Dit is een actie. Ik zag dat er een nieuw model uitkomt. Behalve de kleurstelling kan ik weinig verschillen ontdekken met het oude model.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:22

Ik denk er over om mijn Liscop apparaten te verkopen en een Heiniger Xperience terug te kopen.
Iemand een idee wat ik voor een Liscop van 15 jaar oud kan vragen?
Net onderhoudsbeurt gehad en in perfecte staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:45

ambre schreef:
Ik denk er over om mijn Liscop apparaten te verkopen en een Heiniger Xperience terug te kopen.
Iemand een idee wat ik voor een Liscop van 15 jaar oud kan vragen?
Net onderhoudsbeurt gehad en in perfecte staat.

Ik heb vorig jaar een liscop gekocht van 3 jaar oud voor 100 euro.

Dus voor 1 van 15 jaar zou ik nooit meet betalen dan 30 tot 50 euro.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:09

Dat is wel erg weinig gezien de staat van onderhoud.
Voor zo weinig hou ik ze dan liever zelf als reserve.
Denk ook dat het scheelt of het van een bekende is of niet.
Mensen hier in de buurt weten dat hij prima werkt.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:09

Je kan hem er ook opgooien, kijken wat de gek ervoor geeft en anders idd lekker zelf als reserve houden toch?
Voor zo weinig zou ik hem ook niet weg doen en reserve is nooit weg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:15

ambre schreef:
Dat is wel erg weinig gezien de staat van onderhoud.
Voor zo weinig hou ik ze dan liever zelf als reserve.
Denk ook dat het scheelt of het van een bekende is of niet.
Mensen hier in de buurt weten dat hij prima werkt.

Klopt, Ik zou hem ook als reserve houden.

Heb de mijne ook van een stalgenoot overgenomen. Anders zou ik sowieso al geen 2e hands machine kopen. Toch te veel risico.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:30

Ik heb mijn Hauptner ingeruild op een nieuwe machine, kreeg bij de winkel nog 125 terug voor mijn Hauptner :D

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:43

Ik heb er al 1 verkocht voor 60€.
De andere wil ik 120€ voor,daar heb ik net 65€ voor de onderhoudsbeurt afgerekend.
Anders hou ik hem gewoon zelf.

Ga dus maar de Xperience bestellen.Zag hem bij Medhorse voor 319€ met 31 tands mes.
Anders wacht ik op de stickerkorting bij de Paardendrogist,dan is hij maar 290€.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 19:33

Ik heb even een vraagje, ik heb een goedkopere scheermachine die ik nu een jaar of 3 heb.
Het ding is al vanaf het begin alsof ik het wiel opnieuw uit moet vinden.
Vooral met de messen komt het heel erg nauw.
Nu had ik m uitgeleent aan iemand met meer scheerervaring dan ik zelf en ik heb als laatste mijn shet ermee geschoren.
Zij wilde enkel de voeten ermee scheren, maar heeft m niet goed aan de gang gekregen.
Hij word snel warm en ruikt ook naar een smeulend iets binnen een minuut, schroef staan niet te strak.
Ben een beetje klaar met het ding.
Wie weet wat het is.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 14:08

Koolborstels misschien?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 15:15

Ja maar de machine wordt heel erg warm en koelt ook slecht af, heb er net een tijd mee geprobeerd.
Ook loopt ie niet constant en lekker.
Er zitten reserve koolstofdingetjes bij zag ik maar heb geen idee waar die zitten in de machine hahha :o

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:44

Zo,Moser is binnen,Heiniger Xperience besteld en andere scheerapparaat ook verkocht voor 120€.
Ik kan er weer tegenaan!Ga morgen gelijk die baardapen bijwerken!

RvT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:23

Ik heb een Aesculap Favorita II en een Aesculap Econom II. Omdat ik toch alleen hals en boeg scheer en daardoor altijd mijn Favorita pak omdat deze lichter is heb ik besloten om de Econom te verkopen.

Misschien is er iemand hier die interesse heeft in dit super apparaat! :)
http://www.bokt.nl/markt/ad/324660/sche ... -econom-ii

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:25

Hallo ik heb met interesse alles gelezen. Maar wil in het voorjaar mijn 3 shetlanders scheren omdat ze zo lang over het verharen doen. Wat voor scheerapparaat raden jullie mij aan? ze zijn nog nooit geschoren en hebben een enorme vacht, ze staan 24/7 buiten en maken geen gebruik van hun schuilstal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:59

Ik heb een constanta apparaat maar ik zou graag met de maker/fabriek in contact komen om iets te vragen.
iemand een idee hoe ik aan contact gegevens kan komen? Via Google kom ik er niet uit.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 14:49

Ik twijfel om zelf een scheerapparaat te kopen. Tot nu toe heb ik ze geleend of gehuurd.
Ik heb vorige keer bij Epplejeck een goede scheermachine gehuurd, een LISCOP LITE, maar deze kwam gewoon niet door de dikke wintervacht.
Daarna heb ik bij onze buurman (melkveehouder) een kist met apparaten geleend en daar zat er dan wel een bij die er zeer goed doorheen kwam. Andere weer niet of een stuk minder. Deze apparaten heeft hij inmiddels niet meer bij hem staan dus die lenen is geen optie.
Het was een Hauptner die het wel goed deed, het type weet ik niet.

Hoe komt het dat sommige er niet goed doorheen komen en andere wel? De vacht was schoon, geborsteld en droog en messen van de EJ scheermachine waren naar hun zeggen goed geslepen. Ligt het aan het soort messen of aan bijv. de zwaarte van het apparaat.
Waaraan kan ik zien of het apparaat genoeg capaciteit heeft om door een dikke wintervacht te komen? \

Hebben jullie ervaringen of tips?

euforie, kan de winkel waar je hem gekocht hebt niet helpen om je in contact te brengen met de leverancier? Bijv. Agradi levert ook dit merk.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 14:54

Ikzelf ben fan van Hauptner, de oudere versie, de HE-09 is een topper.
De Hauptner2000 heb ik snel van de hand gedaan, die lag mij niet fijn in de hand en kapaciteit van jan lik me vestje (voor mijn beroep dan)

Ik heb in oktober een Heiniger Xperience gekocht en mijn oude Hauptner ligt sindsdien als reserve in de koffer.

Vind het echt een topmachine die boven verwachting is!

Wel duur in aanschraf, maar wel top en wordt niet warm.
Messen zijn ook goedkoper in aanschaf dat de Hauptner.

Verder heb ik 3 x de MoserMax45 in de koffer liggen.

Ik scheer alleen de romp met de grote machine, benen en hoofd doe ik standaard met de Moser :D

Wel zorgen dat je goede olie hebt en gebruik blade spray voor het scheren. En natuurlij kelke dag alles schoonmaken is een behoudt voor de machine :j

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:36

Delphi schreef:
Ik twijfel om zelf een scheerapparaat te kopen. Tot nu toe heb ik ze geleend of gehuurd.
Ik heb vorige keer bij Epplejeck een goede scheermachine gehuurd, een LISCOP LITE, maar deze kwam gewoon niet door de dikke wintervacht.
Daarna heb ik bij onze buurman (melkveehouder) een kist met apparaten geleend en daar zat er dan wel een bij die er zeer goed doorheen kwam. Andere weer niet of een stuk minder. Deze apparaten heeft hij inmiddels niet meer bij hem staan dus die lenen is geen optie.
Het was een Hauptner die het wel goed deed, het type weet ik niet.

Hoe komt het dat sommige er niet goed doorheen komen en andere wel? De vacht was schoon, geborsteld en droog en messen van de EJ scheermachine waren naar hun zeggen goed geslepen. Ligt het aan het soort messen of aan bijv. de zwaarte van het apparaat.
Waaraan kan ik zien of het apparaat genoeg capaciteit heeft om door een dikke wintervacht te komen? \

Hebben jullie ervaringen of tips?

euforie, kan de winkel waar je hem gekocht hebt niet helpen om je in contact te brengen met de leverancier? Bijv. Agradi levert ook dit merk.

Heb vorig jaar ook 1 van Epplejeck gehuurd maar ging super door beide shets hun dikke wintervacht.
Zat zelf ook te twijfelen om 1 te kopen of weer te huren.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:49

tinkersjakie schreef:
Heb vorig jaar ook 1 van Epplejeck gehuurd maar ging super door beide shets hun dikke wintervacht.

Ook een LISCOP LITE?

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 19:10

Delphi schreef:
tinkersjakie schreef:

Ook een LISCOP LITE?

Ja was ook liscop. Ging bij mij als een warme mes door het boter heen.
Daarvoor met een andere scheermachine geschoren maar die had er veel meer moeite mee

Dit kwam er vanaf en was super snel klaar.

Afbeelding

Afbeelding

Ze hebben allebei een hele dikke vacht die ook vilt

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 19:24

Kaatje77 kan je met een moser max 45 ook een shetlander helemaal uit z'n wintervacht scheren?

En heb jij ervaring met de opzetkammen van de moser max?

Mijn bedoeling is om eind april begin mei in ieder geval 1 van m'n shetten te scheren omdat hij rainrot heeft (gelukkig niet zo erg) maar ik moet hem straks wel wassen en met z'n dikke wintervacht lukt dit niet. Graag advies.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 23:43

marga1 schreef:
Kaatje77 kan je met een moser max 45 ook een shetlander helemaal uit z'n wintervacht scheren?

En heb jij ervaring met de opzetkammen van de moser max?

Mijn bedoeling is om eind april begin mei in ieder geval 1 van m'n shetten te scheren omdat hij rainrot heeft (gelukkig niet zo erg) maar ik moet hem straks wel wassen en met z'n dikke wintervacht lukt dit niet. Graag advies.

Ik scheer er vaak genoeg hele angstige paarden mee en dat gaat super hoor!

Opzet kammen gebruik ik niet. Heb alle mes setjes op 3mm zodat ik geen verschil zie.

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:56

Heb het topic wat doorgespit, maar omdat ik nog erg twijfel even mijn vraag:

Ik zoek een scheerapparaat om mijn Fjord en twee Shets in de winter te modelleren en na de winter uit hun vacht te halen. Het hoeft niet per se streeploos perfect te worden, moet redelijk snel gaan (geen neushaartrimmerformaten) en mijn budget ligt zo rond de €150, wil eventueel tot €250 gaan als het echt een machine is je "U" tegen zegt qua kwaliteit. Uiteraard niet met een accu, gewoon op stroom. Herrie/ kabaal of geratel maakt niet zo heel veel uit en hoe hij in de hand ligt maakt me ook niet heel erg veel uit, voor die zes maal per jaar. Tweedehands mag, liefst dan wel in regio Achterhoek.

Ik hoop op wat nuttige adviezen of vergelijkers.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:43

Ik hoop hier op een klein beetje advies :) Stalhoudster wil haar beide scheerapparaten verkopen. Een Hauptner van 40 jaar oud en een Heiniger van 20-30 jaar oud. Ik twijfel om 1 van de 2 over te nemen. Ze wil er 50 euro p/s voor hebben.

Vandaag met de Hauptner mijn IJslander geschoren. Hij pakte niet overal helemaal lekker, maar mijn IJslander heeft een extreem dikke vacht. In totaal ongeveer een uurtje geschoren en in die tijd 2 keer pauze genomen om het apparaat iets te laten afkoelen.

Met de Heiniger heb ik het (nog) niet geprobeerd.

Kan iemand mij adviseren om het wel/niet te doen? Zou ik voor 50 euro ergens een iets nieuwere te pakken kunnen krijgen? En wat is de levensduur van een scheerapparaat ongeveer?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 13:33

50€ is niet echt duur, hoeveel messetten zitten erbij?
En hoevaak zijn ze per seizoen gebruikt?

Warm worden mag niet, dus even kijken of de messen niet te strak aangedraaid zijn, anders niet nemen hoor :n (mits je elke 5 minuten hebt geolied)

Ik zou ze persoonlijk uit elkaar draaien en kijken hoe het er van binnen uitziet. Is het vet nog vloeibaar? Dan is de machine wel goed, je wilt niet weten hoeveel mensen mij advies hebben gevraagd mbt een 2ehandsje.
Eerste wat ik deed was de machine losdraaien en kijken hoe het er van binnen uitziet.
Veel mensen vergeten te vetten op de lagers of hebben totaal geen koolborstels meer, die slijten op het veertje...