Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ambre schreef:Ik denk er over om mijn Liscop apparaten te verkopen en een Heiniger Xperience terug te kopen.
Iemand een idee wat ik voor een Liscop van 15 jaar oud kan vragen?
Net onderhoudsbeurt gehad en in perfecte staat.
ambre schreef:Dat is wel erg weinig gezien de staat van onderhoud.
Voor zo weinig hou ik ze dan liever zelf als reserve.
Denk ook dat het scheelt of het van een bekende is of niet.
Mensen hier in de buurt weten dat hij prima werkt.
Delphi schreef:Ik twijfel om zelf een scheerapparaat te kopen. Tot nu toe heb ik ze geleend of gehuurd.
Ik heb vorige keer bij Epplejeck een goede scheermachine gehuurd, een LISCOP LITE, maar deze kwam gewoon niet door de dikke wintervacht.
Daarna heb ik bij onze buurman (melkveehouder) een kist met apparaten geleend en daar zat er dan wel een bij die er zeer goed doorheen kwam. Andere weer niet of een stuk minder. Deze apparaten heeft hij inmiddels niet meer bij hem staan dus die lenen is geen optie.
Het was een Hauptner die het wel goed deed, het type weet ik niet.
Hoe komt het dat sommige er niet goed doorheen komen en andere wel? De vacht was schoon, geborsteld en droog en messen van de EJ scheermachine waren naar hun zeggen goed geslepen. Ligt het aan het soort messen of aan bijv. de zwaarte van het apparaat.
Waaraan kan ik zien of het apparaat genoeg capaciteit heeft om door een dikke wintervacht te komen? \
Hebben jullie ervaringen of tips?
euforie, kan de winkel waar je hem gekocht hebt niet helpen om je in contact te brengen met de leverancier? Bijv. Agradi levert ook dit merk.
Delphi schreef:tinkersjakie schreef:Heb vorig jaar ook 1 van Epplejeck gehuurd maar ging super door beide shets hun dikke wintervacht.
Zat zelf ook te twijfelen om 1 te kopen of weer te huren.
Ook een LISCOP LITE?
marga1 schreef:Kaatje77 kan je met een moser max 45 ook een shetlander helemaal uit z'n wintervacht scheren?
En heb jij ervaring met de opzetkammen van de moser max?
Mijn bedoeling is om eind april begin mei in ieder geval 1 van m'n shetten te scheren omdat hij rainrot heeft (gelukkig niet zo erg) maar ik moet hem straks wel wassen en met z'n dikke wintervacht lukt dit niet. Graag advies.