zebra strepen op paard schilderen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:03

Afbeelding

Naar aanleiding van dit topic ;) Heeft voor veel lachende mensen gezorgd op stal en onderweg maar het hielp wel! Geen daas op Inja en andere paard werd belaagd.

Anoniem

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:11

wat heb je dan precies gebruikt als verf als ik vragen mag? Zo breed waren mijn strepen op het paard namelijk ook, maar die kreeg ze gewoon nog hoor...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:13

Heb meel water en azijn gebruikt. Denk dat ik van de week even kidsproof vingerverf ga halen en een dunnere kwast :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:21

Wat raar!! Ik heb precies hetzelfde gebruikt en bij mij werkte het dus niet? Snap er niets meer van...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:22

weet toevallig ook iemand waar ik zon knijpflesje met sponsje kan kopen? Zoek mezelf scheel maar kan niets vinden...

Saab99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:28

ohjajoh6 schreef:
weet toevallig ook iemand waar ik zon knijpflesje met sponsje kan kopen? Zoek mezelf scheel maar kan niets vinden...

bij de action of de xenos hebben ze misschien wel zulke dingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:45

met zon sponsje erop? zat namelijk op internet te zoeken maar kan er niets over vinden eigenlijk...

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:08

Ik heb hem zelf gemaakt van een schuursponsje, een drinkfles, elastiekje en stukje tape:

Afbeelding

Afbeelding

Het schuursponsje heb ik over de breedte doormidden geknipt. Daarna het schuurvlak van het sponsje afgeknipt. Vervolgens het sponsje in het midden doorboort met een schaar zodat er wat makkelijker water/ mengsel doorheen kan. De drinktuit van de fles open zetten, vervolgens het sponsje met een elastiekje strak er omheen doen. Uitstekende stukjes spons onder het elastiekje wegknippen en ter afwerking strak afbinden met een stukje ducktape rond en onder het elastiek. Met water werkt het goed, vanmiddag ga ik hem testen met een mengsel van krijt en water.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:17

Wat een creativiteit _/-\o_ _/-\o_ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:18

Nice!!! enne thanks ik ga denk ik zelf ook maar eens knutselen

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:18

Hahaha ja toen ik het las over die strepen werd ik zo enthousiast dat ik meteen wilde beginnen :') Ik was alleen even vergeten dat de stal al gesloten was en de winkels ook :') Maar de creativiteit leverde wel dit flesje op. Ben benieuwd of het werkt! Ik zal wel foto's maken!

Wiebelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:04

Ben net even gaan kijken, en hoewel meneer behoorlijk wat er af heeft geschuurd (zo heb ik ook eens precies gezien wat hij wel en niet schuurt) heb ik 1 daas gevonden, terwijl er anders 100-en zitten te snoepen. Wel onmogelijk veel vliegen (ik heb de pap niet met azijn gemaakt omdat ik niet wil dat zijn vacht ervan verkleurd). Vanmiddag even wassen en dan opnieuw proberen met krijt wat denk ik een stuk minder goor is dan dit papje

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:56

Ik heb mijn pony nu twee keer beschilderd met krijt, maar dat blijft helaas echt niet meer dan een halve dag zitten. Heb wel het idee dat het helpt. Toen ik het net gedaan had stond hij een stuk rustiger in de wei dan de andere pony's.
Meel zie ik niet zitten, dat trok bij een stalgenoot heel veel gewone vliegen aan en was er net zo snel weer af. Misschien toch een veemarker kopen, iemand dat al echt geprobeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:28

Haha, leuke foto's komen voorbij! Denk dat ik ook een 'spons-flesje' ga knutselen!

Weet iemand ook of water + krijt de vacht verkleurd? Anders ga ik dat proberen :)
Dat krijg je er wel makkelijk af denk ik?! Xx

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:33

Bij mij (op een zwarte) geen verkleuringen te zien. Wel was het er dus na een halve dag al helemaal af.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:34

Hier is de krijt er na een nacht ook al voor een deel vanaf, maar de plekken waar strepen zitten zijn wel daasvrij :)

Misschien eens proberen met acrylverf sterk verdund..

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:34

grappig, ik was een weekje in duitsland en daar stonden ook al drie haflingers met zebrastrepen :+
Misschien toch maar eens proberen, ze hebben hier namenlijk veel last van de dazen..

lotte557

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:51

yeey ik heb het net ook met krijt gedaan.
het is heel goed gelukt alleen heb ik maar een kant want mijn krijtpapje was op :(
ik ga vandaag nieuw krijt kopen en dan als ik tijd heb nog een filmpje maken hoe ik het doe.

-het papje, voorbeeld en kwast
http://www.mijnalbum.nl/Album=AML4WN64

-een paar vliegen op haar hoofd (als je ze ziet)
http://www.mijnalbum.nl/Album=AML4WN64#GFJZZXZT

-op de nek en kont zaten het meest dus daar maar mee begonnen(het hoofd was ik mee begonnen)
http://www.mijnalbum.nl/Album=AML4WN64#VTYNL7WL

-nu is ons zebraatje klaar!!!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=AML4WN64#M67CYWL8

http://www.mijnalbum.nl/Album=AML4WN64#7X6ZT88T

-hoofdje nog ff wat duidelijker
http://www.mijnalbum.nl/Album=AML4WN64#AJ376GIO

ik ga goed in de gaten houden hoelang het erop blijft en of ze gaat rollen.
duss miss komt er een filmpje!

doeg

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:56

Waaw die is mooi gelukt, lotte!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:58

Zeker mooi gelukt. :))

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:59

Hier zijn de meeste van de meelstrepen er ook af, vooral bij de shet. Maar die heeft paard er af gegeten.
Desondanks nog geen daas meer gezien. Die zijn zich doodgeschrokken, denk ik....

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:33

Ik heb t-shirt me een zebra erop met de tekst: a zebra is just a horse with stripes :D
Ik ga het toch ook eens proberen. Ons dravertje wordt echt helemaal lek geprikt, mijn bonte heeft er overduidelijk minder last van. We hebben nu natuurlijk juist nieuw vliegendeken met hals en hoofdbedekking voor draver gekocht maar ik ga toch eens stoepkrijt of verf halen. Kan ik ook makkelijk meenemen op rit en op trektocht binnenkort.
Ik zou het ook alleen gebruiken tijdens het rijden. Op de weide zijn er wel dazen maar het valt nog net mee maar buiten is het niet te doen.
En volle galop tussen de bomen en je ziet die zwerm gewoon achter je aanvliegen!

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:39

We hebben trouwens vorig jaar met de vereniging onze paarden beschilderd met gele vingerverf, hun naam erop enzo en dat spul bleef er echt wel een paar dagen op en dan brokkelde het eraf. Dus dat kan je ook goed gebruiken en geen van de paarden hadden er rare reacties op.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 16:08

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:23

Afbeelding
Afbeelding

De bovenste is een creatie van meel en water en wat azijn en de onderste zijn veemerkstiften (hadden geen wit, maar is besteld inmiddels).

Ben gisteren het bos in geweest, samen met iemand met een Fries die onder de dazenspray zat. Ik heb misschien een stuk of 7 dazen weg moeten slaan, maar we zijn niet lek geprikt zoals de Fries. Die werd echt gek! De dazen vlogen in tientallen om die combinatie heen en daar hadden mijn paard en ik geen last van. Bijzonder hoor!

Ga de volgende ronde misschien kalk met water proberen. Vind het meelgoedje wat viezig aanvoelen.

Mijn twenter (de vos) werd helemaal schoon gelikt in de wei. Daarom dacht ik deze stiften maar eens te proberen. Smeert wel super makkelijk en ze wordt niet meer gelikt nu. Ook zij staat er rustiger bij dan de rest van de kudde. Dus ondanks dat het contrast niet groot genoeg is, helpt het toch.

Voor de volgende keer ga ik ook de onderkant van de buik meenemen en meer strepen maken dan nu. Is vast nog beter.