Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

R0oszs

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:52

tja als ze het echt koud krijgen bij bijv. van -10 naar - 20 ja dan kijk ik of ze het koud hebben ja of nee. Maar bij die temperaturen staan ze waarschijnlijk niet eens buiten ( ijsbaan waarschijnlijk) en hebben ze een warme stal..

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:56

mijn ene paard heeft dan toch maar een regen deken opgekregen voor vanacht want het waaide echt hard en het was gewoon koud!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:03

Die van mij staat onder een katoentje :) maar staat naast 2 luiken dus best wel fris, vorig jaar om deze tijd was mijn paard al geschoren :=

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:06

Die van mij heeft vandaag in de regen gestaan (duh :P..droog was het nergens volgens mij) en toen de paardjes naar binnen gingen begon ze enorm te shaken/trillen. Ze was zo aan het shaken dat het brokken eten moeilijk ging. Snel een zweetdeken opgegooid en ze ging gelijk hooi eten en toen was het ook met 10 min weer over.... apart

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:07

zap schreef:
Die van mij heeft vandaag in de regen gestaan (duh :P..droog was het nergens volgens mij) en toen de paardjes naar binnen gingen begon ze enorm te shaken/trillen. Ze was zo aan het shaken dat het brokken eten moeilijk ging. Snel een zweetdeken opgegooid en ze ging gelijk hooi eten en toen was het ook met 10 min weer over.... apart

dan is ze zichzelf aan het opwarmen ;)

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:08

Hier niet, paarden staan 24/7 buiten en dan komt het echt niet goed met dekens....... ze kweken wel een goede vacht, wordt toch niet op gereden met dit weer/in de winter... :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:08

Dat betekend dan indirect ook dat ze het in de regen te koud heeft?

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:10

zap schreef:
Dat betekend dan indirect ook dat ze het in de regen te koud heeft?

dat weet ik niet het kan ook zijn dat ze het vocht weg willen hebben
moet je even kijken of het ook tot op de huid komt want dan hebben ze wel een deken nodig

laurenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:12

ik heb bij mijn paard een regendeken op want hij staat heel erg te rillen(opwarmen) en hij heeft echt hele korte haartjes, scheer hem nooit maar hij word gewoon niet lang in zijn vachtt dus ja ik heb hem op

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:25

DIe van mij staat buiten ook met een regendek op als ik het niet vertrouw.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:31

mijn paarden staat 24/7 buiten wel met schuil stal maar geen dekens.

x_Maxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 23:04

die van mij staat sochtends van 8-13u buiten maar heb toch het idee dat ze het koud heeft. Dus vanaf morgen krijgt ze een dekentje op :)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 09:28

Die van mij staat momenteel niet op het land (te nat helaas) en gisteren heeft ze heerlijk onder een ongevoerde regendeken in de paddock gestaan. Waar ze ook meteen een mega bui op dr kop kreeg..
Tis geen watje, maar in dr stal heeft ze een open luik, wat toch wel een tochtgat is als de wind erop staat. Dus daarom probeer ik de keren dat ze nat op stal staat te beperken.

De regendeken krijgt ze ook alleen op als het buiten regent, anders niet.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 09:33

Die van ons staan ook 24/7 buiten met schuilstal die open gaat zodra het slecht weer wordt (wat nu dus al een week het geval is :+ )

Eind oktober worden ze geschoren dan gaan voor het eerst de dekens erop. Ik vind het altijd al genoeg gedoe van november tot april met die dekens sjouwen :P Probeer het verder echt zoveel mogelijk te beperken. En die van ons zijn nu al zelf een lekker herfstvachtje aan het creëren dus geen reden om dekens op te doen.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 09:34

Hmm ik heb er over nagedacht, omdat mijn paard sterk vermagert was nadat we weer kwamen van vakantie (een heel verhaal, niet van toepassing). Daarnaast heeft ze nog een veulen aan haar voet wat ook veel energie van haar vergt. Dekens is ze totaal niet gewend, dus daarom wacht ik er nog mee. Ze heeft een stal waar ze elk moment van de dag kan staan. Maar als het te koud blijkt te zijn dan doe ik haar toch een deken om.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:16

Als de temperatuur lager dan 15 graden is en ook die vieze koude regen met wind erbij blijft, gaat die van mij onder een waterdicht-windjasje die alleen gevoerd is met katoen. Bucas. Het is nu 11 graden maar vanmiddag voorspellen ze 18 graden zonder regen... Eerst zien...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:15

Mloei schreef:
Hmm ik heb er over nagedacht, omdat mijn paard sterk vermagert was nadat we weer kwamen van vakantie (een heel verhaal, niet van toepassing). Daarnaast heeft ze nog een veulen aan haar voet wat ook veel energie van haar vergt. Dekens is ze totaal niet gewend, dus daarom wacht ik er nog mee. Ze heeft een stal waar ze elk moment van de dag kan staan. Maar als het te koud blijkt te zijn dan doe ik haar toch een deken om.

Ik zou het met een veulen niet aandurven. Veelste bang dat ze met klooien vast komen te zitten in moeders deken.

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:40

Wij hebben de vliegendekens ingeruild voor een regendeken. Alleen nu hebben ze het erover dat er straks nog een nazomer komt van 20 graden. Deken op, deken af..

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:42

Mijne krijgen pas snachts een deken als het bij het vriespunt zit, het is nu écht nog véélste warm.

oxbowbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:50

Hier staan ze nog 24/7 buiten zonder schuilstal (Tinker + draver). Als het té erg is met de regen gaan ze 's nachts naar binnen om te drogen. Ook als de wei meer op een zwembad lijkt gaan ze 's nachts naar binnen, zodat ze toch even kunnen gaan liggen. Voorlopig blijven ze dag en nacht op de wei. Zonder deken.
Als de nachten frisser worden gaan ze 's nachts naar binnen en overdag naar buiten.
Vorig jaar hebben ze geen enkele deken op gehad.

leonie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:25

Die van mij hebben nooit een deken op. Ze hebben een schuilstal dus als het hard regent kunnen ze daar droog en uit de wind gaan staan. Heb niet het idee dat ze het koud hebben ofzo

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:43

Deze voormiddag was het hier maar zo'n 10°, dan denk ik toch "zou ik niet een licht regendekentje op gaan doen", maar dan wordt het in de namiddag toch weer 18° en da's dan weer te warm voor een deken.. Stom weer, kan het niet gewoon consequent warm of koud zijn? :D

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:46

Tja ik kan niet zien hoe het weer in de rest van Nederlan dis, maar hier is het al ruim 2 weken allene maar regen en temparaturen die net aan of helemala niet de 15 graden aanraakt.

Dus ja mijn paard staat onder de deken. Ik had hem eigenlijk eerder op willen doen, want hij begon al aardig wat vacht te kweken. Maar ja de deken was er niet eerder. Erg jammer, want als Sept nog wel knal heet wordt, heeft ie het en warm en gaat ie wéér verharen.....

Helaas is de schuilstal nog niet klaar, anders was het misshcien anders geweest. Vanavond komen ze ook weer voor het eerst op stal. Kan de deken af en kan mijn paard drogen en de pony's kunnen dan ook mooi even opdrogen.

2 weken met natte vacht is niet gezond volgens mij.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:48

Mijn oudste paard krijgt weeral een wintervacht, maar alleen mijn haflinger staat momenteel met een deken op... Een eczeemdeken dan nog wel :D

Als het overdag onder de 15 graden gaat krijgt mijn oudste paard al een ongevoerde regendeken op om wind en regen wat af te stoten. Rond de 10 graden krijgt ze een 150gr deken op omdat ze heel snel vermagerd, ze heeft echt last om zich warm te houden! Onder de 5 graden krijgt ze een 300gr deken op. Onder de -10 graden krijgt ze er een extra donsdeken onder! Paarden gaan 's nachts op stal vanaf een graad of 5 overdag.

De rest van de paarden krijgen geen dekens op, alleen mijn haflinger onder de 0 graden omdat ze anders een wintervacht kweekt 3x zo breed als zichzelf!

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:07

M'n verzorgpony heb ik gisteren een regendekentje op gedaan... hij staat lekker buiten in die hoosbuien enzo..

Hij heeft heel laat z'n zomervacht gekregen en is nu dus heel kort in het haar... aangezien hij snel staat te hoesten en snel ziek wordt vond ik de regendeken wel lekker voor hem.

en idd bij ons komt de temperatuur ook maar krap aan de 15graden.. en dan staat er ook nog eens een dikke wind.. Ik loop zelf ook al regelmatig weer in m'n winterjasje want warm is het niet..