Zzimply, de doorbraak in vliegenafweer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ik gebruik Zzimply of ga het gebruiken

JA! ik ben een trouwe gebruiker
25 (5%)
NEE! ik ben trouw aan mijn vaste merk
29 (5%)
Ik heb de proefverpakking aangevraagd
380 (76%)
Ik heb het gebruikt, maar vind het niets
64 (12%)

Totaal aantal stemmen: 498

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 13:11

Hofmantius je verteld ons niets nieuws over de dazen, dat weten we.

Maar er is een onderzoek en ik geloof dat het studenten van de Uni van Utrecht zijn geweest. Als je googled kan je het misschien vinden

De geuren is nl nog onbekend, maar de warmte is dus wel bewezen. Ze gebruikten een dik donder doek dat ze in een punt ophingen. Kennelijk vliegen dazen alleen omhoog en dan vlogen ze tegen de punt van het tentdoek zodat ze niet meer weg konden.

Wij zijn niet de alwetende, bokt bestaat al jaren en er is heel veel voldoende kennis te vinden, inclusief artikelen over wetenschappelijke onderzoeken.

overigens kunnen ze wel door kleding bijten. En soms zit je wel eens in een zwerm zeer agressieve dazen. Ik heb jaren in een dazen gebied gewoond en ik weet nu echt wel hoe dazen te werk gaan. Het is zelfs afhankelijk van de type bomen. ;)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 13:37

Laat ik nu net afgelopen nacht Zimply op mezelf getest hebben.
Er zat zo'n zoemgeval in mijn slaapkamer, een zgn. neefje. Heel irritant, en ze steken ook nog eens vervelend. Normaal smeer ik dan wat DEET. Nu heb ik Zimply van beneden gehaald.
Dit om m'n armen, en een beetje op hoeslaken gespoten. Dat het stinkt, jammer dan, heb ik geen last van, en bovendien moet het bed toch verschoond worden.
Helaas hielp het niet. Pas nadat ik toch met DEET aan het smeren was geweest, was het zoemgeval nog wel aanwezig, maar niet meer zo irritant om ook nog eens op mij te gaan zitten.
Mocht er komende nacht weer een zoembeest aanwezig zijn, dan ga ik het nog een keer proberen met Zimply.
Maar het geeft helaas wel lichte vlekken. Er zit wat gele verkleuring op mijn cremekleurige hoeslaken. Als je het er gewoon weer uit kunt wassen, dan is het niet erg (ik verwacht van wel).
Omdat ik tot nu toe geen last heb van een allergische reactie wil ik khet nog wel een keer op mijn jaarling proberen. Maar op dit moment zijn er gelukkig weinig steekbeesten.

Ik vind 4-12 uur werkzaam niet lang (Endure werkt 2 weken), en deze tijd is erg positief. Ik heb om 3 uur vannacht de wandeling naar beneden naar het spuitbusje Zimply gemaakt en ben om 8 uur opgestaan. De geur was volledig weg. Die 12 uur wordt bij lange na niet gehaald, zelfs niet op kleding.
Laatst bijgewerkt door germie op 14-06-09 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

hofmanthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 13:49

Aan Germie

Even een misverstand uit de weg ruimen.
Binnen zal zowel Deet als Zzimply niet of onvoldoende werken.
Reden? Binnen is er onvoldoende luchtbeweging voor een goede afweer en de mug zit opgesloten in je kamer en of die mug het nou lekker vindt of niet. De mug zal je proberen te steken.
Dus wat je ook binnnenshuis gebruikt het resultaat zal zeer wisselend zijn!! |(

In uw geval moet je een muggenzoemer van Weitech kopen. Werkt op batterijen en zorgt er overdag voor dat de muggen niet in je slaapkamer willen zijn.
De muggenzoemer is te bestellen op http://www.boerenwinkel.nl

Zzimply is ontwikkeld om insecten (waaronder muggen) buiten van jou en je paard af te houden!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:15

Weer een ander product blijven afkraken. Als ik last van muggen heb in de slaapkamer dan spuit ik wat DEET op mijn armen en op mijn kussen. De muggen blijven dan WEL uit de buurt.
Waarom is het zo moeilijk om toe te geven dat DEET wel werkt???
Een muggenzoemer heb ik ook geprobeerd, de katten vluchtten de slaapkamer uit, ik kon niet in slaap komen en de muggen bleven vrolijk om mijn hoofd zoemen. Maar ik zal het wel verkeerd gebruikt hebben. :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:29

DEET werkt inderdaad wel. Niet voor niets is dat het enige middel dat in de tropen wordt aangeraden. Het is verder wel rotspul, plastic lost er van op. Je moet dus om horlogebandjes en brillen denken.
Maar DEET werkt binnenshuis prima, want ik gebruik het geregeld. Ik heb dan 40% DEET, van care plus. De 30% DEET is inmiddels op, werkt ook prima.

Voor mensen is er al langer een natuurlijk middel op de markt, Mosi Guard. De werkzame stof van Mosi-guard is Citriodiol, een extract van de lemon-eucalyptus plant.
Zit zoiets ook in Zimply?
Het is voor mensen wel verplicht om te melden wat er allemaal inzit. Als jullie beweren dat het ook voor mensen geschikt is, waarom worden de ingredienten dan niet openbaar gemaakt?
Sorry, maar ik ben altijd achterdochtig als er over iets geheimzinnig gedaan wordt.

Overigens, de informatie bij de proefverpakking had in mijn ogen ook beter gekund. Ik had echt verwacht dat de samenstelling wel vermeld zou worden.
Ook had er over de afbeelding op de verpakkingen beter nagedacht kunnen worden. Het oogt nu toch echt goedkoop (ja, ik ben een muggenzifter :P )
De foto van dat paard met stang en trens hoofdstel is slecht gekozen. Het hoofdstel is overduidelijk totaal versleten, en de neusriem heeft nog een sperriemlusje.

En deze zin is ook erg leuk :P :
Verjaagd effectief insecten weg zoals: vliegen, dazen, horzels, enz.
http://www.zzimply.com/index.php?action ... 17&lang=NL

Het is 'Verjaagt' of 'Jaagt weg'. Het werkwoord wegverjagen bestaat niet.

peultje

Re: Zzimply, de doorbraak in vliegenafweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:12

ik heb het gister uitgeprobeerd zo'n proefpakket, maar om eerlijk te zijn werkte het niet goed.
de dazen kwamen er gewoon weer opzitten na 10 minuten rijden(stappen) en had er genoeg van opgedaan.

jammer had gehoopt dat er eens een wondermiddel werd uitgevonden maar helaas zal dat er nooit komen....

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:18

Wat er ook voor ervaringen zijn, ik heb het een paar weken geleden uit wanhoop op mijn eigen armen gespoten. En heb van de 30 vliegen die er eerst om me heen zaten daarna nog maar 2 of 3 vliegen gezien die nog in de buurt kwamen. Maar die gingen niet meer op me zitten!

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:30

Wij zijn toevallig met de paarden gisteren buiten in de bossen een ritje wezen maken. We hebben de proefverpakking ook ontvangen en uitgeprobeerd gister.
Wij hadden dus duidelijk minder last van dazen. Ze vlogen wel rond de paarden, maar namen geen plaats op de hals en de rest van het paard. Een stuk of 5 deden het paard wel aan, maar vergeleken met de zwerm die er rond vloog, viel dat dus behoorlijk mee.
Ik vind het dus wel prima spul. Geen allergische reacties gezien, geen paard vol met bulten na een buitenritje en de geur vond ik helemaal niet zo stinken. We hebben het op 4 paarden gespoten, en het flesje is nu nog halfvol.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:34

Ik vind het juist lekker ruiken eerlijk gezegd :o.

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:40

Babel schreef:
Ik vind het juist lekker ruiken eerlijk gezegd :o.

Ik ook! Zei het niet helemaal goed qua geur, wilde hiermee aangeven dat vliegenspul soms enorm kan stinken en de geur van Zzimply is sterk aanwezig, maar niet dat het stinkt.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:57

Ik heb een proefverpakking aangevraagd, voordat ik het topic had gelezen (tsja, gratis hè). Mocht deze nog geannuleerd kunnen worden, graag. Aangezien er geen ingrediënten opstaan/bij zitten zal ik het never nooit niet op m'n paard spuiten.
En die agressieve verkooptechniek bevalt me ook niet.

Ik gebruik al jaren Sectolin vliegvrij en die bevalt me het beste. Hier zitten nu eenmaal veel dazen maar de combinatie licht paard + sectolin gaat redelijk.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 16:35

FrankavdT schreef:
Wij zijn toevallig met de paarden gisteren buiten in de bossen een ritje wezen maken. We hebben de proefverpakking ook ontvangen en uitgeprobeerd gister.
Wij hadden dus duidelijk minder last van dazen. Ze vlogen wel rond de paarden, maar namen geen plaats op de hals en de rest van het paard. Een stuk of 5 deden het paard wel aan, maar vergeleken met de zwerm die er rond vloog, viel dat dus behoorlijk mee.
Ik vind het dus wel prima spul. Geen allergische reacties gezien, geen paard vol met bulten na een buitenritje en de geur vond ik helemaal niet zo stinken. We hebben het op 4 paarden gespoten, en het flesje is nu nog halfvol.

Zo had ik het gisteren ook ervaren.
Ze vlogen rond om mij, omdat ik naar zweet rook denk ik.
Maar ze gingen niet landen op mijn paard.
Het doekje waar ik het ermee opgesmeerd had ligt bij mij op de wasplaats, en het ruikt er nu nog naar.
Ik was er wel tevreden mee.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 16:48

ik vind de verkoop methode helemaal niet agressief.je kan een gratis proefmonster krijgen. dat kost een hoop geld . is dat agressief? en mss wat onprofessioneel hier en daar, so what?
ik neem een fotootje toch niet serieus.wat doet het fotootjeop een folder er nu toe?wat er toe doet, is dat het werkt.
en mr. hoffman krijgt vrij onaangename reacties. en wat ie ook antwoord, het is niet goed!dat vind ik agressief...
ik lees nooit wat er in zit in mn anti-vliegmiddelen. het werkt, of het werkt niet.de ingredienten zijn pas van belang, bij een allergische reactie, of als ik weet dat mn paard allergisch is.
je mag niet zomaar wat op de markt gooien, alles word getest en gecontroleerd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:02

Spicegirl,ja die ingredienten zijn voor jou misschien niet van belang.
Maar als je een gevoelig paard hebt dan is het prettig als je vantevoren kan lezen wat er aan stofjes in de spray gebruikt worden.
Of,als dat niet mogelijk is(wat ik te belachelijk voor woorden vind),dat het je dan keurig netjes toe wordt gestuurd.
Een beetje zichzelf respecterend ondernemen heeft zijn klanten lief en doet zijn best het hen naar de zin te maken.
Iets dat ik hier absoluut niet bemerk als ik kijk naar de reacties van Hoffmanthuis.

edit:en ik kraak het product verder niet af,er is met het product niets mis in mijn ogen.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 19:56

Anoniem schreef:
Spicegirl,ja die ingredienten zijn voor jou misschien niet van belang.
Maar als je een gevoelig paard hebt dan is het prettig als je vantevoren kan lezen wat er aan stofjes in de spray gebruikt worden.
Of,als dat niet mogelijk is(wat ik te belachelijk voor woorden vind),dat het je dan keurig netjes toe wordt gestuurd.
Een beetje zichzelf respecterend ondernemen heeft zijn klanten lief en doet zijn best het hen naar de zin te maken.
Iets dat ik hier absoluut niet bemerk als ik kijk naar de reacties van Hoffmanthuis.

edit:en ik kraak het product verder niet af,er is met het product niets mis in mijn ogen.

Weet jij precies voor welk stofje je paard allergisch is?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 22:36

Ik had het vandaag willen proberen tijdens een georganiseerde rit van 25 km...maar helaas heeft het HEEL de dag geregend, dus geen daas gezien :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 22:40

@Abeltje,nee,maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die wel weten dat hun paard voor bepaalde stofjes allergisch is.
en als ik hier dan lees dat er super geheimzinnig wordt gedaan over de ingredienten,dan hoef ik dit product niet meer.
Als ik naga als de producent van,ik noem maar wat, een huidcreme zo zou reageren,dan was ik er ook klaar mee.
Ongeacht of de creme,of in dit geval de spray,zn werk doet.
Ik kan niet achter deze gang van zaken staan.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 22:46

ik weet niet of je weleens de achterkant van een potje mensen-creme hebt gelezen?
dat zijn de wetenschappelijke-scheikundige benamingen.klinkt heel duur voor een dosis troep.maar zelfs als je zwaar allergisch bent, kan je er geen wijs uit. er dan van uitgaande, dat ze eerlijk de ingredienten vermelden!

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 22:47

Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie het binnen kregen na het bestellen van een proefmonster?

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 22:48

nog geen week..

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 07:55

bij mij intussen al hééél lang .. nog steeds niet binnen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 09:01

spicegirl,tuurlijk snap ik ook wel dat er scheikundige benamingen op een potje creme en dus ook op de fles Zzimply staan.
Maar daar doelde ik ook niet op.
Ik bedoel,als je wéét dat je paard ergens allergisch voor is,en je vraagt om een ingredientenlijst bij deze Zzimply verkoper,dan krijg je die niet.
Daarom zeg ik,dan ben ik er klaar mee.
En dus vanwege deze slechte aanprijs technieken.

En ja ik kijk weleens op een potje creme,kom je zeker geen wijs uit. Dus van tevoren heb je er weinig aan. Daarom koop ik cremes van weleda waar tenminste al de helft aan scheikundige troep uit is,maar dat terzijde.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 09:22

IKbenEllen schreef:
Ik had het vandaag willen proberen tijdens een georganiseerde rit van 25 km...maar helaas heeft het HEEL de dag geregend, dus geen daas gezien :D

Had jij liever regen dan Zzimply?

hofmanthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:10

Aan Darkchrystal

We geven alle informatie die we moeten geven.
De samenstelling van Zzimply is:
Kruidenolie, Vit.A, Vit.E, Vit.D.
Wanneer jou paard allergisch is voor een bepaald kruid dan vraag je (via Zzimply.com) gewoon even of dat in Zzimply zit.
Is dat nou zo moeilijk??
Nogmaals!! Zzimply is geproduceerd uit NON allergische kruiden.
Dit betekent dat er geen allergische reacties te verwachten zijn.
Zzimply is tevens DOPINGVRIJ, dus Zzimply bevat GEEN Doping.
Even een opmerking in algemene zin:
Wie van jullie weet wat er precies in Cola zit??? Niemand toch??? Terwijl de hele wereld Cola drinkt!! Laat daarom de veiligheid van een product over aan de fabrikant.
Vertrouw me, de fabrikant van Zzimply weet heel goed wat ze doen.
Waarom zijn niet alle kruiden vermelden??
Dit is om reden dat we geen patent kunnen verkrijgen op een kruidensamenstelling! Dus om jullie en ons voor namaak te behoeden zal de kruidenlijst niet vrijgegeven worden.
En zeg nou zelf hoe vaak kom je wel niet nepspul tegen!! Met tot gevolg geen of slechte werking!! En allergische reacties!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:16

We hebben het niet over ons zelf maar over paarden en van paarden is bekend dat het erg gevoelige dieren zijn. Het middel heiligt niet het doel.

Als wij slechte dingen tot ons nemen is dat onze eigen verantwoording, maar het is ook onze verantwoording hoe het onze paarden is gesteld.

Kruiden hebben ook een geneeskrachtige reaktie en sommigen daarvan zijn zelfs giftig, dus om te gaan spreken over kruidenolie die geheel allergie vrij is, is erg veilig gesteld. Dan ga je denken dat er niet zo veel bijzonders in zit en dat het groter gemaakt wordt dan het eigenlijk is. Geen probleem, wellicht zelfs beter.

Ik heb een smid gehad die zelf allergische reakties kreeg van vliegensprays, verzoek was dus ook om niet je paard in te spuiten voor je bij hem kwam.

Ook zijn er veel paarden die zomerexceem hebben en daarvan weten we ondertussen dat het ook een reaktie op voedingsstoffen is, dus eigenlijk een allergische reaktie en niet alleen op de knutten. Zo zie je maar weer hoe snel paarden gevoelig worden van stoffen waarvan we denken dat het geen kwaad kan.