Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wortelsussie schreef:Iemand ervaring met 2 waterdichte winter dekens op elkaar?
Wil als het vriest misschien een 300 + 100 gram zodat ze 400 staat maar zijn beide waterdicht kan dat dan?
Def schreef:wortelsussie schreef:Iemand ervaring met 2 waterdichte winter dekens op elkaar?
Wil als het vriest misschien een 300 + 100 gram zodat ze 400 staat maar zijn beide waterdicht kan dat dan?
Doe ik hier ook. Je moet wel goede dekens hebben (horseware heb ik hier die ademen ondanks waterdicht wel goed).
Ik doe dat soms expres om het lekker warm te houden bij echte kou of regen zoals de afgelopen dagen.
Wel goed voelen of het niet zweterig wordt.
Sharonaa_ schreef:Twee waterdichte winterdekens over elkaar leggen ben ik geen fan van, weet niet waarom maar ik zal dit niet doen. Heb liever een lekkere onder/staldeken met een 200 grams outdoordeken eroverheen. heb ook 3 onderdekens 100/200 en 400 gram dus leg hooguit 600 op en daar voelt mijn pony goed onder geschoren en wel. Al heb ik deze deken vorig jaar nauwelijks gebruikt.
Heb er nu 200 opliggen met hals. maar het houd de wintervacht toch niet tegen dus wordt dit jaar ook weer scheren.
Whild schreef:Ik heb nu ook twee waterdichte dekens over elkaar; een fleece gevoerde met een ongevoerde regendeken eroverheen, omdat ik de laatste toch iets meer vertrouw qua waterdicht zijn. Paard is gedeeltelijk geschoren en staat 24/7 buiten.
Heb de dekensingels niet extreem strak, gewoon zoals ik dit normaal ook doe. Tot nu toe is er nog niets verschoven oid en hij heeft er al mee gerold. Liever heb ik echter gewoon 1 deken, kan niet wachten tot de temperatuur wat constanter is en de Bucas smartex op kan.
Ladyson schreef:Al mijn stalgenoten raadde een Amigo deken aan, en hier nu ook, dus ik ga deze deken morgen kopen! Bedankt voor de tips!