[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 08:42

Denk dat er qua breedte geen verschil zit tussen diegene die ik dus al gepast zit. En dat zit dus niet oké.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 09:02

Grappige is dat er hier problemen kwamen toen paard smaller werd tijdens blessure :') nu weer vol in bespiering weer goed. En in die jaren ook nog flink uitgezwaard en volwassen geworden, dus in het begin was smaller maar nog geen probleem. Maar toen weinig schoft, die is ook ontwikkeld tegenwoordig en tijdens die blessure ook al.

Geen touw aan vast te knopen dus.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 09:19

Ja, zo persoonlijk hè die dekens.
Mijne is breed/ barok gebouwd, qua lengte past 185 maar dan zit ie voor dus veel te strak. Met de borstverbreder gaat ie dan eigenlijk weer net te breed/ los hangen aan de voorkant..

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 11:01

Om nog even terug te komen op de borst verbreder met magneetsluiting. Zo zat de mijne en bleef altijd perfect zitten. Helaas werkte het niet voor mijn paard omdat de sluiting lager moest en niet breder, maar goed het flapje er tussen deed verder prima zijn werk.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Celebi op 12-08-23 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 11:05

Zit Idd hetzelfde. Dan heb ik toch de goede gekocht

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 14:28

Zit mooi toch? Hals voor t mooie wel wat lang :')

Afbeelding

Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 15:38

Die hals is debiel lang he? Heb ik ook last van, is blijkbaar veranderd want mijn oude is een stuk korter :')
Kan niet zien hoe het aan de achterkant zit, lijkt alsnog wat lang op die 1e foto? Als je ziet dat de staartflap echt op de staart zelf begint

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 16:01

Ja hij valt echt groot! Heb hem maar op gedaan ivm zo enorm veel vliegen en pas hem gewoon ook even op kaat. Het is een 191 en ze is ruim 165 :')

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 16:22

Wat denken jullie hier van? Ik twijfel momenteel aan alles na tig dekens die niet pasten. Deze blijft vrij goed liggen maar met grazen voel ik wel wat druk op de borst en schoft. Hij staat de hele dag buiten dus telkens in die houding.. dit is de 183, stopt mooi bij de staart aanzet.

Afbeelding
Afbeelding

Bijna de neiging om het voor dit jaar maar even te laten. Als hij nog wat uitzwaard past het sowieso niet meer op de borst ben ik bang.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 16:31

MarjanB schreef:
Ja hij valt echt groot! Heb hem maar op gedaan ivm zo enorm veel vliegen en pas hem gewoon ook even op kaat. Het is een 191 en ze is ruim 165 :')

Mijne is 163 maar daar is die 191 een stuk korter bij :') maar die heeft normaal 195 en eigenlijk alle oude dekens van mijn 170 grote ruin haha. Ik vind het wel een fijne deken, enige nadeel is het klittenband aan de voorkant. Dat heb ik eraf gehaald

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 20:06

Vanmiddag ook m’n bucas irish gepast van vorig jaar en die past wel.
Zelfs in een maat kleiner dan de buzz off.
Zit dus wel degelijk verschil in de pasvormen..

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 06:35

Connaisseur schreef:
Wat denken jullie hier van? Ik twijfel momenteel aan alles na tig dekens die niet pasten. Deze blijft vrij goed liggen maar met grazen voel ik wel wat druk op de borst en schoft. Hij staat de hele dag buiten dus telkens in die houding.. dit is de 183, stopt mooi bij de staart aanzet.

[ [url=m/va7LAR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rEglgv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bijna de neiging om het voor dit jaar maar even te laten. Als hij nog wat uitzwaard past het sowieso niet meer op de borst ben ik bang.

Ik zou het bij twijfel niet doen. Ik zat vorig jaar ook zo in twijfel met de toen gekochte vliegendeken en heb hem toen gehouden. Resultaat is dat ik hem toch te strak vind voor een hele dag die druk op de borst en schoft en nu dus niet op doe… echt zonde

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 08:05

Kan het niet voelen, maar de protector ziet er wel goed uit. Elke deken geeft wel wat druk denk ik in graashouding, maar nogmaals ik kan het niet voelen en het is maar net wat je onder druk verstaat

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 14:34

Heb besloten het niet te doen, voor die paar weken lukt het zo nog wel. Lengte 6.0 is goed maar borst heeft eigenlijk 6.3 nodig

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 19:13

MyWishMax schreef:
Die hals is debiel lang he? Heb ik ook last van, is blijkbaar veranderd want mijn oude is een stuk korter :')
Kan niet zien hoe het aan de achterkant zit, lijkt alsnog wat lang op die 1e foto? Als je ziet dat de staartflap echt op de staart zelf begint

Ik heb nu al een poos de Rambo protector maar had de hals nog niet gepast…. Ik krijg t niet voor elkaar? Die hals lijkt veels t groot? Ook lijken de bevestigingen op de hals niet echt te matchen met de deken…hoe zit dat bij jullie?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 23:07

Geen problemen met de hals. Hij heeft hem altijd op. Wat raar.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 08:42

Pallatin schreef:
MyWishMax schreef:

Ik heb nu al een poos de Rambo protector maar had de hals nog niet gepast…. Ik krijg t niet voor elkaar? Die hals lijkt veels t groot? Ook lijken de bevestigingen op de hals niet echt te matchen met de deken…hoe zit dat bij jullie?

Ik had het over die van marjan, de mio dus. Dat is een vaste hals.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 10:40

Dochorse heeft op alle vliegendekens 40% korting, voor de liefhebbers

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 14:38

Nou de 2 dekens van Decathlon zouden eindelijk verstuurd moeten zijn. Gls geeft aan dat het pakket 0,4kg is. Dat kan nooit met 2 dekens, dus hoop maar dat het goed gaat :=

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 21:50

manzano schreef:
Nou de 2 dekens van Decathlon zouden eindelijk verstuurd moeten zijn. Gls geeft aan dat het pakket 0,4kg is. Dat kan nooit met 2 dekens, dus hoop maar dat het goed gaat :=

Die van mij zijn net binnen! Morgen passen!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 22:43

LisaaSophie schreef:
manzano schreef:

Die van mij zijn net binnen! Morgen passen!

Ben benieuwd! Wanneer had jij ze besteld?

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 10:48

Ik kom hier ook even binnenvallen, want misschien hebben jullie nog handige tips. Wat een zoektocht naar een goed passende deken 8)7 . (Sorry voor het lange verhaal)

Heb al verschillende geprobeerd. De shires eczeemdeken ligt super maatje 175. Maar alle overige dekens die ik probeer kom ik niet echt uit. Qua ruglengte is een 175 perfect, maar qua borstomvang kom ik steeds in de knel. Ik was op zoek naar een goeie vliegendeken, maar voor de winter wil ik ook graag andere dekens. De Rambo protector geprobeerd, lag qua maat perfect alleen op de borst kreeg ik em amper dicht en de buikflap wilde alleen de eerste dicht, en zo dik is ze nou ook weer niet _O- . Qhp erop gelegd, leek goed maar vanmorgen toch weer gaan schuiven. Ik heb een rhino winterdeken in maat 183, maar die is eigenlijk wat te lang. Gevolg schuurplekken op de schouder. Help? Is bucas nog het proberen waard? Foto van mijn merrie.

Afbeelding

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 13:38

ElinaSK schreef:
Ik kom hier ook even binnenvallen, want misschien hebben jullie nog handige tips. Wat een zoektocht naar een goed passende deken 8)7 . (Sorry voor het lange verhaal)

Heb al verschillende geprobeerd. De shires eczeemdeken ligt super maatje 175. Maar alle overige dekens die ik probeer kom ik niet echt uit. Qua ruglengte is een 175 perfect, maar qua borstomvang kom ik steeds in de knel. Ik was op zoek naar een goeie vliegendeken, maar voor de winter wil ik ook graag andere dekens. De Rambo protector geprobeerd, lag qua maat perfect alleen op de borst kreeg ik em amper dicht en de buikflap wilde alleen de eerste dicht, en zo dik is ze nou ook weer niet _O- . Qhp erop gelegd, leek goed maar vanmorgen toch weer gaan schuiven. Ik heb een rhino winterdeken in maat 183, maar die is eigenlijk wat te lang. Gevolg schuurplekken op de schouder. Help? Is bucas nog het proberen waard? Foto van mijn merrie.

[ [url=m/qNZlv0.jpg]Afbeelding[/url] ]

En een shires vliegendeken?

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 14:22

Nog niet geprobeerd. Bij voorkeur heb ik iets zonder vaste hals. Al vind ik dat wel knap lastig om te vinden :'). Haar manen verstikken anders zo onder die halsdekens.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 16:35

ElinaSK schreef:
Nog niet geprobeerd. Bij voorkeur heb ik iets zonder vaste hals. Al vind ik dat wel knap lastig om te vinden :'). Haar manen verstikken anders zo onder die halsdekens.

Herkenbaar ik zoek ook altijd zonder hals, dat is heel lastig. Soms heb je het geluk dat er een losse hals bij zit, maar ja daar moet je dan wel weer voor betalen ;(