[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:18

Brrr wat een regen hier, toen ik vanochtend om 8.30 wakker werd gietende regen, hele dag door gegaan en dat blijft nog een tijd zo ben ik bang. De kleine rillend en zeiknat uit het weiland gevist, arm ding. Drooggewreven, met 200gr even op temperatuur gebracht en nu staat ze met een niet geheel waterdichte regendeken met zachte voering (laten we zeggen 50gr dan?) met daaronder natuurlijk een waterdichte, ongevoerde Horseware liner. Bleef prima liggen. Mijn geschoren koukleumende ruin was godzijdank heerlijk warm en droog onder zijn 200gr, maar goed ook want m'n dikke WB deken is er na 3 weken nog steeds niet _-:( Heb ze voor de nacht op stal gezet, voor het eerst dit seizoen.

Zirkonia

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:29

Hier is paard lief van een ongevoerde 0 grams naar een 150/200 gram gegaan. Deken is na twee/drie keer wasserette toch wel wat dunner haha. Ze staat in een buitenbox.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:35

Hier overdag regendeken af gedaan en net voor de nacht weer op. Maar wij hebben dan ook geen spat regen gehad. Zelfs af en toe zon. Wel koude wind.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:53

Hier giet het ook al de hele dag, echt verschrikkelijk. Net paardlief even buiten gezet met d'r 370gram halsdeken (tegen de regen) en nu staat ze weer met d'r 100 gram op. Doet ze het tot nu toe prima onder.
Hier staan ze ook weer dag en nacht op stal, overdag een paar uur in de paddock, maar bij ons is het probleem dat onze gronden van veen zijn (fijn hoor, Reeuwijkse plassen zowat naast de deur). Water kan dus niet goed weglopen, wordt heel blubberig en verschrikkelijk glad. Weilanden staan ook al helemaal onder water.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:16

Gevoerde platte fleece regendeken vandaag eraf gehaalt. Klammig en koud voelde ze aan dus nu ligt er een 100 gram op. Vandaag ook twee dekens van iemand gekregen hoop dat ze die past! Heb ik een goede fleece regendeken voor me dame.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:40

Paard om 15 uur weer buiten gezet met 100+100 na haar rillend te hebben gevonden onder haar 100 deken. En toen ik haar om 1730 binnen haalde was ze er ook niets te warm onder, ook eerder kouwelijk. Vannacht houdt ze de 100 gram op , heb de onderdeken eronder weggehaald. Maar blijkbaar moet ze wel snel meer hebben dan iki had gehoopt.

Al waren behoorlijk wat paarden hier aan het bibberen, blote konten en paarden die onder (dikkere) dekens stonden. Het was gewoon echt te bar vandaag.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:50

Hier zijn ze om half 2 naar binnen gegaan, alles stond blank zo ong en het bleef maar gieten...

Ik heb ze beide onder 100 grams staan en mijn merrie de hals buiten om gehad.
Loop van de middag beide nog even de box uit gehad om te poetsen en ze voelden allebei warm zat, dekens waren ook weer zo goed als droog, dus niks hoeven wisselen...

Chelinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:20

wat een weer.. pony staat 24/7 buiten in zn blootje. zelfs met dit weer. keihard beestje :p geen koud, alleen wilt ie geen natte voeten hebben :') wei staat ondertussen half onder het water..
hij twijfelde toch ff of hij zijn eten wel wou, want dan moest hij door de gigantische plas water :p

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:27

heel verschillend hier.. Lutske staat dag en nacht onder 200 grams (overdag 0 grams regendekentje erbij) en voelt hier goed onder, dunnere deken was ze koud. Cathariena staat onder fleecegevoerde regendeken, Baukje onder 0 grams regendeken en de rest allemaal nog bloot..

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 23:12

SharonIndezz schreef:
Ik werk bij a.gradi ;)

Hahaha toevallig ;-)... nou ik heb de laatste 195 besteld. Je krijgt er nu een mooie halsterset bij. Je kunt helaas geen kleur regelen maar mocht jij enige invloed hierop hebben ;-) dan zou een zwarte of donkerblauwe ( in ieder geval donkere kleur) wel handig zijn :-) die van de foto op de openingspagina :-):-):-).

Hoop dat ik hem dinsdag heb. En dat ie goed past.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:58

Meiden, wat zouden jullie doen.

Paard heeft:
*een 0 grams regendeken (aan de krappe kant) kan dus niet over de staldeken heen
een outdoor 200/250 grams deken (waar evt een fleece deken onder zou kunnen, zolang ik geen speciale *onderdeken heb)
*een 300 grams staldeken

Ik wil woensdag bij tentenkamp kijken wat ze hebben aan regendekens, maar ook bij agradi hebben ze bijv 0 grams en 150 grams bucas.

Zouden jullie een 0 grams regendeken voor over de staldeken doen, of een 100 grams, of een fleece gevoerde zoals van HKM. Er is dus al een 0 grams, maar die kan nergens overheen.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:02

Ik zou dan gaan voor een 100 grams gevoerde regendeken.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:04

Meiden ik heb dan toch even een vraag.

Tot hoe veel grams gaan jullie als het echt enorm koud is en gaat vriezen, overdacht en snachts als jullie paarden nu al een 300 grams op hebben liggen.

15 graden is voor paarden eigenlijk een ideale buiten temperatuur om zonder deken te staan en nu is het overdag maar een graad of 2, 3 kouder dan dat.

(Puur vraag voor de mensen die nu hun paard al onder een 300gr hebben staan)

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:05

Hier monstertje nog steeds onder de 100 grams

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:40

Mijn pony staat nu onder een 350 grams deken + dikke hals met een bucas smartex rain er over heen en is gister geschoren, hij staat in een buitenstal waar flinke wind doorheen komt (als het waait dan he haha).

Ik houd hem graag kaal en staat dus daarom dik in de dekens, geen zin om hem 3x te laten scheren in het jaar. Ik pak hem graag in, dat is die wel gewend _O-

Sommige zullen het te gek vinden, ik niet haha! En ja idd als het echt gaat vriezen gaat zijn bucas all in one erover heen. En als het echt zou moeten nog een onderdeken eronder maar dan gebeurt eigenlijk nooit.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:41

Vervelende is dat B op zijn lijf netjes dun in zijn vacht zit, maar op zijn hals flink haar heeft. Vrees met grote vrezen...

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:45

Een hals vind je niks?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:21

BertBaley schreef:
Een hals vind je niks?

Op zich wel, maar het lijkt me niet handig om een overdeken met hals erop te leggen.

Ik ga ook wel kijken voor een onderdeken met hals denk ik.
Maar aangezien hij nooit eerder in dekens heeft gestaan, is het ook een beetje uitzoeken. Hebben net 2 dekens (zonder hals) aangeschaft, dus nog een lading nieuwe maar dan met hals zit er financieel even niet in.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:50

Hier is het 11 graden, koude wind maar gelukkig op een paar spetters na nog droog!
Ik heb ze allebei onder een 100 grams staan en bij mijn merrie net de hals er aan gedaan voor de voorspelde regen...

don110

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:09

Mijn pony is nu een weekje geschoren, en heeft een 150 grams staldeken op, en een regenfleece deken. Verder heb ik nog een 200 grams regendeken. En dat was het. Dus ik ben een beetje aan het twijfelen wat we er nog bij moeten halen. Een 400 grams onderdeken bijv, denk ik.
Het is wel een beetje een koukleum haha.

arosier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:11

BertBaley schreef:
Mijn pony staat nu onder een 350 grams deken + dikke hals met een bucas smartex rain er over heen en is gister geschoren, hij staat in een buitenstal waar flinke wind doorheen komt (als het waait dan he haha).

Ik houd hem graag kaal en staat dus daarom dik in de dekens, geen zin om hem 3x te laten scheren in het jaar. Ik pak hem graag in, dat is die wel gewend _O-

Sommige zullen het te gek vinden, ik niet haha! En ja idd als het echt gaat vriezen gaat zijn bucas all in one erover heen. En als het echt zou moeten nog een onderdeken eronder maar dan gebeurt eigenlijk nooit.

De mijne gisteren ook geschoren, staat onder 440 met hals. Goed inpakken idd blijven ze mooi kaal en warm. Die van mij is het idd ook gewend!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:16

Roweentje89 schreef:
Meiden ik heb dan toch even een vraag.

Tot hoe veel grams gaan jullie als het echt enorm koud is en gaat vriezen, overdacht en snachts als jullie paarden nu al een 300 grams op hebben liggen.

15 graden is voor paarden eigenlijk een ideale buiten temperatuur om zonder deken te staan en nu is het overdag maar een graad of 2, 3 kouder dan dat.

(Puur vraag voor de mensen die nu hun paard al onder een 300gr hebben staan)

Minimaal 600 gram (2 dekens) als het rond of net onder 0 graden is.

Maar hij staat nu onder een oude 300 grams en die door het wassen behoorlijk minder warm is.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:29

Mijn Pagony regendeken is helaas niet meer waterdicht. Hij is al wat ouder dus ik wil voor een nieuwe regendeken gaan. De pasvorm van Pagony past niet echt goed, hij is te breed voor mijn pony. Ik wil daarom nu een ander merk. Ik denk nu aan de Amigo Hero-6 Lite, maar tijdens mijn zoektocht heb ik ook een Equi-Theme deken, Premiere deken en een Liba deken gezien. Hebben jullie ervaringen met dekens van deze merken want ik kan weinig actuele ervaringen vinden.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:52

Ik heb de Amigo Hero Lite, prima deken. Goed waterdicht. Past goed op mijn smalle KWPN. De rest geen ervaring mee..

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:33

amigo hero lite kan ik ook aanraden! mooie dekens met hele mooie pasvorm :)