Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Horse_Driver schreef:[ [url=m/SfTKDT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb mijn pony gister voor het eerst zelf geschoren, met de zoofari tondeuse van de lidl
Ik dacht, voor 15 euro kan ik t op zijn mist proberen, als ik een stalgenootje vraag om hem te doen ben ik duurder uit.
Het ging, maar hij had soms wel wat moeite. Ben 2.5 uur bezig geweest.
Mocht ie het volgende keer niet meer doen komt er ook een moser max, merkte zeker wel na het eind dat hij een hoop kracht had verloren.
Maar hey, het is gelukt!
josje4 schreef:Horse_Driver schreef:[ [url=m/SfTKDT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb mijn pony gister voor het eerst zelf geschoren, met de zoofari tondeuse van de lidl
Ik dacht, voor 15 euro kan ik t op zijn mist proberen, als ik een stalgenootje vraag om hem te doen ben ik duurder uit.
Het ging, maar hij had soms wel wat moeite. Ben 2.5 uur bezig geweest.
Mocht ie het volgende keer niet meer doen komt er ook een moser max, merkte zeker wel na het eind dat hij een hoop kracht had verloren.
Maar hey, het is gelukt!
Dat ziet er goed uitzeg! Ik scheer mijn paard zelf en voor het lijf heb ik een groot sterk scheerapparaat. Voor het hoofd leende ik altijd een opscheer machine van een stalgenoot. Nu wil ik er zelf 1 kopen en die van de lidl ziet er prima uit! Is die ook mooi compact en kan je makkelijk het hoofd ermee scheren?
Sanne96 schreef:Mijn kwpner is ook als de dood voor een scheerapparaat en die slaat ook gericht met dr voorbenen. Nu ben ik al een tijdje aan het oefenen met een methode die ik van een bedrijf die met bange paarden werkt. Ik heb ook een kleine tondeuse waar ik nu inmiddels mee oefen en ik hoop van de week met het grote apparaat te kunnen scheren.
Ik ben begonnen om via mn telefoon het paard te laten wennen aan het geluid (opnemen of een scheerapparaat app downloaden) zodra ze ontspande gelijk uitzetten en goed belonen. Bij die van mij heeft het een kwartier geduurd en toen stond ze braaf stil en kon ik het aan alle kanten van haar lijf laten horen. dit heb ik een week lang herhaald. Daarna ben ik aan de slag gegaan met die kleine tondeuse, eerst gewoon aanzetten en daarna als ze ontspande gelijk uit en belonen. Nu was ze gister zo braaf dat ik maar een figuurtje heb geschoren. Nu hoop ik haar op dezelfde manier aan die grote te laten wennen. Ik kan zeggen, dit werkt voor die van mij prima!
Mocht het niet lukken komt volgende week toch de dierenarts langs en kan ze eventueel verdoven.