[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 11:58

Ik wil eens zien of ik bucas passend kan krijgen met borstverbreder..
Horseware is ook wat smal, tenzij misschien xl model..
Heb ja terug voor m’n vorige pony ook een tijd een epplejeck deken gehad die echt perfect lag en ook keurig 24/7 droog hield.

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 12:27

Ik zag dat er veel vraag was naar deze pe vliegendeken. Ik heb hem gekocht voor mijn merrie. Erg mooie kwaliteit. Heb haar opgemeten en deken volgens pasvorm website besteld en lijkt zo prima.
Heb zelf de Rambo protector ook. Deze is wel steviger maar ook dikker qua stof. De pe is veel luchtiger maar ook stevig. Niet echt met elkaar te vergelijken.

Afbeelding

Afbeelding

Ook heb ik de fryskware dekens gehad. De waterdichtheid is inderdaad niet fantastisch. Pasvorm is wel heel erg fijn voor de wat barokke paarden.

Verder houden wij het al jaren bij de rhino's. Altijd tevreden mee qua waterdichtheid. Mijn merrie staat 24-7 buiten en nog nooit doorgeregend.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 12:28

Hier ook nog weinig de vliegen dekens op gehad.. afentoe zie ik wel een daas maar lang niet zoveel als andere jaren rond deze tijd. Vliegenkap en goed insprayen is hier tot nu toe voldoende

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 13:28

Spenk schreef:
Felien_Kyra schreef:
Meer mensen die voor het eerst in jaren geen vliegendeken nog op hebben gehad?
Ik heb nog weinig steekvliegen hier gezien in de achterhoek. Althans echt veel minder dan normaal in de zomer.

Dat kan hier echt niet. Steekvliegen niet veel maar wel 1000en gewone vliegen.

Dat hier dus ook, Mellow heeft vannnacht haar masker afgedaan en haar hoofdje ziet nu dus zwart van de vliegen. Maar madam vond het niet nodig dat ik hem vanochtend weer omdeed schijnbaar want ze wilde niet komen :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 13:32

Vliegenmaskers wel al op, constant anders verbrand ze zo. Met de buien een vliegendeken met regenrug. Maar verder idd niet opgehad nog. Ik ga het wel doen, want ze hebben last van kleine vliegen die precies op de ruggengraat gaan zitten waar ze niet bij kunnen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 13:37

Ze lopen hier echt al maanden dag 24u met vliegendeken en overdag met masker. Niet te doen anders. Zelfs met de regen.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 14:16

manzano schreef:
Ik zie nu de 40gr bij PE zelf inderdaad (ik zat op site van Decathlon, daar hebben ze allen de 50gr). Die 40 is met die snug fit hals zo te zien. Hoe bevalt dat? Ik zoek nog een losse hals en ben echt heel benieuwd hoe dat zit en of het geen schuurplekken geeft aan de manen.

Het is een losse hals, ik gebruik de hals zelf niet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 16:59

Hier vliegendeken ook al heel veel gebruikt. Of de rege vliegendeken idd. Zodra het maar even droog is ontploft het qua vliegen. Zonder masker kan al niet, als ze hem eens af laten met buiten zetten omdat er buien voorspeld worden zijn ogen meteen weer vies s avonds. En ze raakt enorm geïrriteerd van vliegen op het lijf. Vanochtend bij tandarts zelfs snel de deken gaan pakken want ze kond echt niet stil staan en er bleven maar meer vliegen komen :=

Vind het ook wel eens vervelend dat het bijna het hele jaar door dekens zijn, maar geloof dat ze het zelf niet zo erg vindt.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 18:46

manzano schreef:
Ik zie nu de 40gr bij PE zelf inderdaad (ik zat op site van Decathlon, daar hebben ze allen de 50gr). Die 40 is met die snug fit hals zo te zien. Hoe bevalt dat? Ik zoek nog een losse hals en ben echt heel benieuwd hoe dat zit en of het geen schuurplekken geeft aan de manen.

Ik heb ‘m nog niet enorm veel gebruikt, voor beide merries halverwege het seizoen aangeschaft. Voor de ene merrie is de bijgeleverde hals net te kort, door het elastische uiteinde lever je iets in op lengte en gezien ze groot vallen had ik een maat kleiner besteld met dus ook net een maat kleinere hals denk ik, wellicht bestel ik ooit nog een losse hals in een grotere maat, dan is het prima, maar voor hoeveel ik ze gebruik stoort het me niet zo. Geen schuurplekken, is naar mijn mening niet te strak ofzo. En blijft wel serieus goed op z’n plek. Voor de andere merrie past de bijgeleverde hals wel als gegoten en bevalt erg goed. Verder weet ik niet of ik per se voorkeur heb voor deze vorm of gewoon normaal, maar ik zie er in ieder geval ook geen nadeel aan.

Foto is van m’n kleine merrie waar ik de hals het fijnst vind zitten.
Afbeelding

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 19:10

Hoeveel maten kleiner heb jij besteld van PE?

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 19:30

Hier de poging met de shires! Ben niet ontevreden, we gaan t maar gewoon doen want de andere dekens liggen dramatisch. Keep you postedAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 21:05

_Lorette_ schreef:
Hoeveel maten kleiner heb jij besteld van PE?

Voor beide merries 1 maat kleiner tov horseware die ze meestal hebben. De een droeg van bucas smartex dezelfde maat als PE maar die lag niet lekker meer na veranderen bespiering.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 21:38

De shires heb ik ook en ben ik erg blij mee.

Dank voor je toelichting Fleur_yen!

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 23:27

Hier ook een maat kleiner van de PE tov horseware dekens.

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 11:25

Eindelijk heb ik de Rambo Summer Series binnen, lijkt me een enorm fijne deken! Helaas te laat voor de afgelopen weken maar komt voor de herst weer van pas.

Tijdens het passen lag de deken goed. Helaas trekt de deken voor te veel na stappen. Heb met de Amigo bug buster in dezelfde maat ook dit probleem en die gebruik ik daarom bijna nooit.

Zou een maat kleiner het probleem oplossen of past de pasvorm gewoon niet bij hem?

Net na passen:
Afbeelding
Afbeelding

Na stappen:
Afbeelding
Afbeelding

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 11:27

Hij lijkt een maat te groot, hij hangt “over” de kont heen terwijl hij bij de staartwortel moet stoppen. Een stukje bil die uitsteekt is normaal, maar een deken mag niet gaan hangen want dan trekken ze vaak naar achter op de schoft.

Bucas heeft een mooi filmpje op Youtube hierover (meerdere).

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 11:33

Daar ben ik van op de hoogte inderdaad, het lijkt bij hem alleen te wisselen in maten. Voorheen heb ik altijd bucas gehad, daar past hij helaas niet alle types van. Winterdekens heb ik deze maat en liggen goed maar deze en vliegen trekken veel sneller lijkt het. Ga eens een maat kleiner proberen iig :)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 11:46

Blijft soms lastig die dekens. Ik vind paardenzooi kopen heel leuk, behalve dekens..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 12:40

Wiwabalia schreef:
Blijft soms lastig die dekens. Ik vind paardenzooi kopen heel leuk, behalve dekens..

Haha echt he.....

Welke maat is deze deken? Soms is maatje kleiner ook maar klein verschil en kan dat net goed zijn. Maar dat verschilt net een beetje waar je zit in de maattabel.

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 13:53

6.3/191, paard is zo'n 164cm.

Bucas anniversary paste niet, te krap bij de borst. Terwijl de sunshower, competition en shamrock prima passen. En amigo regen en winterdekens passen ook goed. Maar vliegendeken en de summer series zakken naar achter. Alles 6.3/191.

Ellende zeg die dekens :')

Wil eigenlijk voor de winter de bucas turnhout terug maar vraag of af of die wel gaat passen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 14:14

Connaisseur schreef:
6.3/191, paard is zo'n 164cm.

Bucas anniversary paste niet, te krap bij de borst. Terwijl de sunshower, competition en shamrock prima passen. En amigo regen en winterdekens passen ook goed. Maar vliegendeken en de summer series zakken naar achter. Alles 6.3/191.

Ellende zeg die dekens :')

Wil eigenlijk voor de winter de bucas turnhout terug maar vraag of af of die wel gaat passen

Oh 6.0/183 is meteen ook best een stukje kleiner.
En de Bucas Buzzoff rain? Of zijn de vliegendekens van Bucas ook niet goed?

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 17:45

Daar ben ik ook bang voor, maar er is een bug buster 6.0 onderweg. Benieuwd hoe die valt. Als die past bestel ik de summer series ook in die maat.

De buzzoff rain heb ik gehad maar vind die buikflappen niet zo fijn en vliegenmaas te dicht eigenlijk. Denk wel dat die past verder.

Lemieux heb ik gepast en was in 6.3 ook te groot maar ook te warm waarvoor ik het wil gebruiken.

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 16:46

Bug buster 6.0 past in stand goed maar na kort stappen trekt het ook helemaal naar achter. Denk dat mijn paard niet gemaakt is voor amigo/rambo, jammer!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 16:47

Die heeft ook een rare halslijn. Trekt bij mijn paarden ook allemaal naar achter, terwijl ze verder wel amigo en Rambo hebben.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 16:49

Wiwabalia schreef:

Zo waar! :j