Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:14

Als je je paard niet perse kort in de vacht wilt houden gewoon lekker af doen, jij gaat toch ook niet in je winterjas over straat nu? Paarden kunnen het beter te koud hebben dan te warm en paarden kunnen veel meer hebben dan wij.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:15

ik heb de deken weer af gedaan. Ik kan de vacht niet tegenhouden en ga het proberen te rekken tot eind oktober en dan scheren..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:16

Ze gaan hier sinds 1,5 week 's nachts binnen, bij koud weer gaat er ook een 100 grams deken op. Overdag gewoon buiten zonder deken of het moet heel fris zijn.
Als het van de week echt zo warm wordt blijven ze dan ook 's nachts gewoon buiten.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:37

Bij ons lopen ze sowiso nog 24-7 buiten, dan is een dek s'nachts wel handig. maar als de nachten ook zo warm worden, zal hij weer afmoeten denk ik...

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 16:53

Ik doe deken ook niet, omdat mijn paard het koud heeft. Maar om de vacht tegen te gaan, ik weet dat de meningen hier erg over zijn verdeeld. Maar voor mij werkt het prettig op deze manier.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 17:03

Mijn paarden hebben de dekens al op

Een paard is behoorlijk groot en is heel veel afgevallen (is niet dik te krijgen overigens)
Hier is de wind soms behoorlijk en staat in overleg al onder een 300 grams snachts en overdag een 200 grams als het weer nog beter drijgt te worden en minder wind gaat er gewoon wat vanaf ik pas het volledig aan op het paard en wissel indien nodig zo vaak als moet de dekens

(overigens zijn er verschillende onderzoeken gedaan en word er maandelijks als hij niet aankomt bloed afgenomen hij heeft een mega snelle stofwisseling)

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 17:07

Ik denk dat mijne deze maand nog geschoren moet worden pff

vinnykelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 17:48

Mijn wedstrijdpaarden staan buiten met een 200 grams deken, en snachts met een dikke fleecedeken.
mijn andere paarden nog niet.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 17:58

Wouw al 200, staan ze s' nacht buiten met deze deken? Want overdag is het nog 15+ dat is dus nog warm zat!
Bij ons op stal staan alle wedstrijdpaarden (incl die van mij) met een zomerdeken, maar dat komt omdat het in de stallen 's avonds nog niet onder de 15 komt

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 19:56

Komende week wordt het 19-20 graden....als cal het warm gaat krijgen, gaat de deken toch maar weer af....

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:20

Hier mijn paard, ongeschoren, de ongevoerde deken denk ik maar af.
hij stond vanmiddag ook niet echt zwetend onder de deken, dus even kijken, hij is ook moeilijk dik te krijgen, en hij is nu eindelijk wat dikker.

Shetje is nu geschoren sinds 2 dagen, dus die houd zijn ongevoerde deken gewoon op

Flying_Indo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:23

Wat een verschillen met het dekengebruik!
Ons paard staat met een ongevoerde regendeken op in een uitloopstal. Hij is nog maar een paar weken onder het zadel en het leek alsof hij een beetje spierpijn kreeg. Met een dek op gaat het prima. Maar als het komende week 19 á 20 graden wordt gaat hij toch weer af.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:43

Ik kijk morgen even hoe hij het heeft onder zn bucas, maar anders wil ik m toch weer er af halen voor de warme periode. Zure is alleen dat ik er het weekend niet ben en dus niet kan wisselen.
Nu vond ik het vanavond niet zo heel koud en hij ligt 's nachts eigenlijk altijd int bakje (is ook best beschut), dus denk dat ik het erop waag....

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:44

Geschoren en 's nachts onder een bucas smartex rain, overdag is het lekker weer en droog dus staat hij lekker zonder :D

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 23:16

van het weekend (of nouja zolang het weer warm blijft) laat ik de dekens af, vandaag hadden melody en zafier hun regendeken om maar die laat ik denk ik morgen af. Morgen ga ik amor scheren en dan krijgt hij z'n regendeken om met mischien een fleecedeken eronder maar nog niet z'n 200grams dat vind ik weer even te warm voor van het weekend.. lastig altijd die dekens maar zonder is ook weer niks.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 08:31

Nog geen deken op gehad, en voorlopig ook niet van plan om op te doen. Om haar toch wat extra warmte te bieden, krijgt ze nu extra kuil en TOT nu toe doet ze het goed. ( overdag in de ochtend buiten paddock of ochtend middag wei, ligt aan het weer. En in de avond nacht op stal, buitenstal)

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:36

Even een vraag, maybe een rare.....

Wil mn shet dekenloos houden, zit nu al dik in de vacht, maar dan ook echt dik.
Heel dicht op elkaar, niet lang. Zelfs de smid stond ervan te kijken.... kan haar vacht nog dikker worden van de winter als het echt koud word of kan een vacht maar een bepaalde dikte worden.....

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:44

een vacht kan zo dik worden als dat het paard het nodig heeft. het is nu nog niet zo heel koud dus ongtwijfeld dat het nog dikker gaat worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:45

MiniLoe schreef:
Even een vraag, maybe een rare.....

Wil mn shet dekenloos houden, zit nu al dik in de vacht, maar dan ook echt dik.
Heel dicht op elkaar, niet lang. Zelfs de smid stond ervan te kijken.... kan haar vacht nog dikker worden van de winter als het echt koud word of kan een vacht maar een bepaalde dikte worden.....

Zou best kunnen. Wat je kunt doen is bijvoorbeeld een stuk in de hals uitscheren, rond de slokdarm zeg maar en een deel onder de buik zodat hij zijn warmte kwijt kan.

200 gram met dit weer is echt veeel te warm :n

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:48

Ik wil er binnenkort een 100 gram op gaan leggen (na de dagen die nog warm gaan worden). Iemand nog ideeen welke merken een goede 100 gram hebben (naast horseware)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:48

2005 schreef:
Ik wil er binnenkort een 100 gram op gaan leggen (na de dagen die nog warm gaan worden). Iemand nog ideeen welke merken een goede 100 gram hebben (naast horseware)?

Ik ben erg tevreden over BR :j

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:50

Ik wil alleen nog maar Wheaterbeeta, maar BR heb ik ook een regendeken van gehad en die was ook wel goed :j

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:51

hier goede ervaring met BR en weatherbeeta.

Mijn fijnste dekens tot nu toe toch die van horseware (rhino)

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:55

Ik wil niks anders meer dan Bucas! Prijzig maar een betere heb ik nog niet gevonden! :)

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:14

Ik heb een eskadron 100 gr bevalt ook goed. Maar nu heb ik die nog niet op hoor.
Ik sta nog onder een 0 grams sectolin. , maar op stal worden ze wel zo'n beetje smiddags eraf gehaald als het echt te warm word, anders staan ze te zweten onder die dekens das ook niets....
Dit weekend weer "nazomersweer" dus dan gewoon maar weer zonder....