Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Slmt9 schreef:Muze schreef:Hw maar 3000? Wat maakt deze dekens dan eigenlijk zo immens populair? Ik dacht altijd dat dit te maken zou hebben met de grote waterdichtheid.
Maar voor 3000 kolom kan je net zo goed bijvoorbeeld een pagony of epplejeck deken nemen.
Voor mij was het destijds de sterkte en pasvorm. Ballistic nylon met 1200d. Echter de deken die ik van PE heb is ballistic nylon met 1680d
Waterkolom is voor mij wel relevant. Mijn paard staat 24/7 buiten, met deken gaat hij niet onder de schuilstal staan en ik heb drie Rambo’s gehad die zijn gaan doorlekken. En aangezien het tegenwoordig veel en lang regent..
Daarnaast regende het bij de hals altijd in, ook niet ideaal.
manzano schreef:Oh ik zie de Titan als 50gr op de site haha.
Ja ik ben niet perse aan 1 merk gebonden.
Mijn oude merrie heeft een Rambo Supreme 250 voor in de winter. En een goedkope QHP regendeken en DKR sport 50gr (DKR is huismerk vanuit qhp fabriek). Alle dekens al jaren oud en nog waterdicht. Vliegendeken is een shires.
Ruin een amigo bravo 12 plus. Gaat nu 3e najaar/winter in, dus ben benieuwd.
Voor nieuwe paard dus ook de amigo. Heb voor hem ook de Lemieux Arika, Lemieux Kudos, Rhino, Amigo andere varianten en de Rambo Supreme op gehad.
Enige merk waar ik echt niet blij van word is Bucas. Heb de recuptex ervan, maar verder komt het echt er niet in
Slmt9 schreef:mavantos schreef:De Rambo Supreme is 1680D ballistic nylon met drie jaar garantie op waterdichtheid.
Ah, dan nog steeds is PE voor mij persoonlijk interessanter. Die is minimaal 100,- euro goedkoper en heb ik het inregen probleem niet
Felien_Kyra schreef:Meer mensen die voor het eerst in jaren geen vliegendeken nog op hebben gehad?
Ik heb nog weinig steekvliegen hier gezien in de achterhoek. Althans echt veel minder dan normaal in de zomer.
DuoPenotti schreef:Nee helaas hier niet.
Nu deze weken met die regen niet nodig geweest, maar met het warme weer daarvoor wel.
Dus benieuwd nu komende weken.