[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:12

Hier nu een 100 grams onderdeken met 0 grams regendeken eroverheen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:17

Vannacht zal het hier 2 graden zijn (woon in Frankrijk) en morgen nacht ook. Overdag is het fijn te doen. Volgende week wordt het weer in de nacht + 10 en overdag + 15 graden. Dus beiden hebben nu voor het eerst weer een regendeken op voor de nacht want het wordt een gure regen nacht.
500 gram doen wij nooit. als het echt min 20 graden is dan wellicht 200 gram onder de regen deken. Wij doen alleen een deken om te voorkomen dat de paarden te dik in de vacht komen te zitten.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:54

Maar in principe dus enkel ongevoerde regendeken als ik het goed begrijp pien_2010?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:05

Ik vond mijne niets te warm - eerder koudig - onder de 100 gram gisteren met die langdurige regen.

Van dat nat afhalen, weghangen en dan de binnenkant nat terugvinden ken ik. Het slaat naar binnen als je ze uithangt. Mijn 100 gram is gisteren 18 uur afgehaald, en nog wat vochtig aan de binnenkant ondanks dat ik hem heb uitgehangen. Hopelijk is hij straks wel droog, morgen moet hij weer op. Nu heeft ze met 50 opgestaan, straks weer op stal.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:11

Hij was vandaag half droog en ik heb hem buiten over het hek gehangen, toen was hij gelukkig wel mooi droog aan de binnenkant toen ik hem weer op deed.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:47

ik gisteren met m'n goeie gedrag de natte dekens gewisseld voor droge, gaat madam vandaag heerlijk precies in die ene grote plas liggen rollen... :+

deken compleet doorweekt incl paard... -O-
en toen ging ze bokkend, springend en rollend door de wei, nat, jeuk!!!
ja vind je 't gek... :+

en toen had ik 2 natte dekens hangen, want die van gisteren was inderdaad ook nog niet droog en aan de binnenkant nu ook helemaal vochtig...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:49

Ik zie dat meerdere paarden al geschoren zijn. Zaten ze dan nu al dik in de vacht? Mijn vorige paard moest ook altijd geschoren worden, maar dat was nooit eerder als november (daarvoor al wel een deken op).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:53

Mijne is echt op zijn buikje en hals een teddybeer jammer genoeg :(

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:56

Dan had je geluk! Ik heb mijn paard al 2x geschoren en die zit nu echt dik in de vacht (dikker dan de rest hier). Paard is nu niet fit, dus laat ik die vacht er voorlopig gewoon op zitten. Hoe lelijk ik het ook vind :=

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:57

Hier staan ze 's nachts onder 200 gram buiten. Vandaag overdsg scheen de zo'n en stonden ze lekker bloot. Ik ga zo voeren en de dekens weer op doen.

De C pony wordt volgende week geschoren, die zit dik in het haar. Dan krijgt ze 's nachts 280 gram op met hals.

Ik hoef gelukkig maar 1 keer te scheren per jaar. Doe het altijd in de herfstvakantie.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:01

mijn geschoren ruin heeft nu 300 gram op en als hij buitenstaat en het regent hard gaat er een 50 gr regendeken overheen

merrie ongeschoren staat momenteel onder 250 gram das een koukleum :brr:

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:05

Angela schreef:
Ik zie dat meerdere paarden al geschoren zijn. Zaten ze dan nu al dik in de vacht? Mijn vorige paard moest ook altijd geschoren worden, maar dat was nooit eerder als november (daarvoor al wel een deken op).

Heb mijn pony vorige week geschoren en die had wel al redelijk haar.
Heb hem dit jaar expres wat eerder geschoren omdat het nu nog niet zo koud is s nachts.
Vorig jaar toen ik hem had geschoren toen vroor het behoorlijk s nachts en had daar zelf een beetje moeilijk mee.
Vond dat toen een behoorlijke overgang van teddybeer naar kaal ondanks de dikke dekens natuurlijk. Nadeel is dat het haar nu wel weer snel aangroeit.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:18

Angela schreef:

Mijn kwpn merrie heeft best al een teddybeer vacht ja! Ik wacht echter nog wel met scheren..

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:25

Mijn KWPNner heeft ook wel een teddyvachtje aan zn hals ;-), maar ik wacht ook nog tot zeker november, anders moet je zo vaak scheren. En mocht het meevallen scheer ik helemaal niet (maar zal wel niet meevallen, meestal is het een wolletje).

Ik zoek een nieuwe winterdeken voor mijn paard met hoge schoft en iets brede borst (BR ligt niet goed).
Nu vind ik de Kerble dekens wel mooi en niet te duur, een HH, maar het liefst een Horse Pro Panther/Bizon of Elefant. Tips voor hoge schoft? ZIjn er dekens met een beetje een schoftmodel?

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:26

Mijn merrie staat nu onder een 100grams, maar heeft helaas al een aardig dikke vacht.. :\ Ik was net iets te laat begonnen met de dekens, balen!

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:42

mijne heeft nu 200 gram op en heeft het er goed onder. Volgende week zondag ga ik hem scheren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 20:00

Caily schreef:
Maar in principe dus enkel ongevoerde regendeken als ik het goed begrijp pien_2010?

Klopt Caily. Dit vannacht en morgen nacht (overdag is het +10 graden hier) en dan is het niet nodig en dan stoppen we weer omdat het zo warm weer wordt. Ik verwacht zoals ik het nu kan inschatten dat wij hier in Zuid Frankrijk pas over twee weken structureel moeten beginnen. De paarden zijn al jaren gewend dat er in de winter vanaf oktober dekens op gelegd worden dus ze komen al niet meer zo dik in de vacht. Scheren doe ik niet omdat ik niet wil dat ze het koud hebben met rijden. De jongste die dun in de vacht blijft krijgt als het echt koud is met rijden een dekentje op waardoor ze het niet koud heeft en dus niet zo heet wordt.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 20:07

Qin: bij de fjord van een stalgenoot lag vorig jaar een kerbl op erg mooie fijne deken!

Mijne is begin septbemer geschoren maar Al weer behoorlijk dik in het vacht. Vandaag een baan uit de Hals gehaald. En begin November scheer ik haar nog een keer.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:06

Ik heb ze beide nog onder de 100 grams staan, vandaag gelukkig droog, vond het vanavond op stal ook warmer dan gisteravond...
morgenavond even kijken of ze niet te warm staan, overdags wordt het fris met regen, dus dan kunnen ze 'm nog wel hebben...

mijn merrie heeft ook al flink haar, zolang de temp niet te hoog wordt en het nog te doen is wacht ik nog even met scheren, is het niet meer te doen gaat zo snel mogelijk het scheerapparaat er overheen...

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:13

Mijn geschoren paard staat onder 100 gram met 0 gram regendeken. Zou dit voldoende zijn? hij voelde er wel ggoed onder voordat ik wegging rond half 5

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:17

lemanthia schreef:
Qin: bij de fjord van een stalgenoot lag vorig jaar een kerbl op erg mooie fijne deken!

Mijne is begin septbemer geschoren maar Al weer behoorlijk dik in het vacht. Vandaag een baan uit de Hals gehaald. En begin November scheer ik haar nog een keer.

Thanx voor je reactie :) . Ik denk dat ik hem maar bestel (de Kerbl). Hij ziet er erg mooi uit voor een mooie prijs.
Als ie maar echt waterdicht is.

Wat is het voordeel van een fleecevoering in een winterdeken? Krijgen ze daar een glimmende vacht van?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:31

Angela schreef:

Yep :j 26-jarige Cushing's patient, die krijgen snel een dikke vacht. Hier nog steeds de 200gr op, staat 'ie heerlijk onder. M'n merrie nog steeds dekenloos, al denk ik dat ik die morgen toch ook maar een regendekkie opgooi, 't blijft en blijft maar regenen

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:41

Die kerbl's zijn idd hele fijne goede dekens! Verkopen erg goed hier :-)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:49

Smartex Rain op (100 gram). Ook vannacht op stal opgelaten. Het fijne van deze deken vind ik dat ze er eigenlijk nooit te warm onder wordt, hij reguleerd blijkbaar prima.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 22:15

SharonIndezz schreef:
Die kerbl's zijn idd hele fijne goede dekens! Verkopen erg goed hier :-)

Goed om te horen,.. hoop dat de maat goed is, er was er nl nog maar 1 bij Agradi in 195 (en mijne heeft soms 195 en soms 205). Maar 205 was niet meer verkrijgbaar.

Waar verkopen ze ze bij jullie dan? Zag ze alleen bij Agradi nl,.. en in Duitsland. Heb nog gezocht,.. maar Agradi had wel een mooie aanbieding nu, van 98 voor 63 incl halsterset twv 24,95 en zonder verzendkosten