[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mavantos

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 02:11

Valt die regen liner van de vliegendekens van Horseware hetzelfde als de normale liners? Mijn paard heeft een 6'3 Protector die prima zit, maar de 6'3 regenliner paste hij echt helemaal niet. Veel te krap bij de hals, waardoor de liner ver naar voren ging zitten en daardoor aan de achterkant weer niet vast kon en veel te kort was...

Ik heb een Rambo Supreme regendeken en zou het jammer vinden als hij geen van de normale liners zou passen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 05:21

De v sluiting is juist voor wat bredere borst. De disk valt juist wat smaller toch?

Wel grappig lorette dat die van jou 185 hebben met hun 163. Amy is 145 en past nog net 185 _O- maar goed die is goed breed

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 08:42

mavantos schreef:
Valt die regen liner van de vliegendekens van Horseware hetzelfde als de normale liners? Mijn paard heeft een 6'3 Protector die prima zit, maar de 6'3 regenliner paste hij echt helemaal niet. Veel te krap bij de hals, waardoor de liner ver naar voren ging zitten en daardoor aan de achterkant weer niet vast kon en veel te kort was...

Ik heb een Rambo Supreme regendeken en zou het jammer vinden als hij geen van de normale liners zou passen.

Nee hoor geen zorgen. De regen liner valt apart en kleiner en de gewone liners passen heel netjes en sluiten ook lager aan de voorkant.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 08:43

mavantos schreef:

Las laatst ergens op een webshop dat de regenliner kleiner valt. Maar ik weet niet op welk punt.
De gewone liners zijn volgens mij vooral verschillend in lengte en niet echt in de hals. Heb een paard met 6.3 Rambo op (en die is nèt aan vind ik, ga van amigo nog een 6.6 passen) en die pas ik met een liner in 6.0. Zit bij hals en schoft prima, alleen wat te kort bij de kont. Dus denk dat bij jouw paard ook wel moet passen gewoon.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 09:42

Ooh dat is fijn om te weten. Dan kan ik dat nog proberen. In principe doe ik gewoon mijn Dominick staldekens er straks onder, maar dan is dat ook nog een optie.

Die van mij is 1.68m en draagt de 6'3 (191cm) dekens, van Harry's Horse highliners heeft die zelfs 185cm _O-

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 10:08

MarjanB schreef:
De v sluiting is juist voor wat bredere borst. De disk valt juist wat smaller toch?

Wel grappig lorette dat die van jou 185 hebben met hun 163. Amy is 145 en past nog net 185 _O- maar goed die is goed breed

Mijn D-pony (geen koudbloed) had ook minstens 185 nodig, dus ik ben die kleine maatjes voor paarden ook niet gewend, haha.

Over de disk lees ik dan weer heel wisselende verhalen. Bevalt niet altijd even goed? Ik heb zelf alleen de nornale rechte sluiting met magneet van Bucas en de V-sluiting van Rhino en Rambo.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-23 18:34

Ik heb de mijne vandaag toch maar zijn 0 grams opgedaan. Het blijft maar regenen (> 33 mm vandaag -O- ) en het is niet boven de 14 graden uitgekomen. En dat voor hartje zomer :')

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 18:48

Figo88 schreef:
Ik heb de mijne vandaag toch maar zijn 0 grams opgedaan. Het blijft maar regenen (> 33 mm vandaag -O- ) en het is niet boven de 14 graden uitgekomen. En dat voor hartje zomer :')

Hier hetzelfde.. denk niet dat ik eerder regendekens opgehad heb in augustus -O-

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 18:49

Wow, wat veel regen! Zo was het bij ons de eerste helft van de week. Gelukkig werd het per dag minder en nu is er vooral nog wind met 19 graden (vanmorgen wel 14).
Vanaf donderdag lijken er wel weer zomerse temperaturen aan te komen :D

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-23 18:53

Nee, ik kan me ook niet herinneren dat ik eerder in juli of augustus regendekens op heb gedaan.
En de afgelopen week heeft het hier ook veel geregend, maar niet zóveel en dan was de temperatuur minimaal 18 graden. En dan laat ik de deken gewoon af, maar vandaag was het me toch te koud, te veel regen en te veel wind.
Ach, morgen kan hij weer af en volgende week wordt het inderdaad weer wat warmer.

En toch heb ik nog steeds liever dit weer dan 30+ graden :') :=

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 20:03

Figo88 schreef:
En toch heb ik nog steeds liever dit weer dan 30+ graden :') :=

Same. Maar we moeten wel wat te klagen hebben natuurlijk! _O-
nee grapje ik mopper ook, en ook als het 30 graden is....

Ik zit een beetje in dubio. Aan het begin van het seizoen heb ik de amigo camofly besteld, in 6.6 omdat mijn merrie haar winterdekens ook in amigo 6.6 zijn. Nu vind ik het eigenlijk wel echt een enorme soepjurk -O-
Ik denk dat het beter is als ik de 6.3 probeer... maarja...
Ik twijfel nu dus of ik de 6.3 3-in-1 camofly wil bestellen in de uitverkoop. Zeker omdat die dus wel een buitje kan hebben. Of dat ik een andere vliegen/bui deken wil bestellen. Ik wil sowieso een vliegendeken met lange staartflap omdat ik de deken ook gebruik als een afweermiddel voor mijn ruin die er soms op wilt kruipen. Dus maatje soepjurk ontkom ik ook niet aan ben ik bang.... Twijfels twijfels...

Iemand een tip?

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 20:14

Ik heb meerdere soorten modellen 0 grams dekens van premier equine besteld bij decathlon. Ik wil het verschil in pasvorm is bekijken.

Als mensen interesse hebben, omdat ze ook benieuwd zijn naar de pasvorm, kan ik foto’s maken?
Ik weet niet of iemand het interessant vindt?
Ik zoek al een tijdje naar de perfecte deken, maar perfect heb ik nog niet gevonden zelf.. dus ik ben nu weer even bezig met onderzoeken of dit merk wat kan zijn voor ons.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 20:24

Ja ik ben benieuwd. Ik was een beetje afgeknapt op de Google translate omschrijvingen, zo moeilijk te zien welke welke is zo, maar het lijken me wel fijne dekens opzich

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 20:27

Ben benieuwd! Vind ze er op de productfotos nooit mooi uit zien. Ben benieuwd hoe jij ze vindt!

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 20:29

Sintara schreef:
Ja ik ben benieuwd. Ik was een beetje afgeknapt op de Google translate omschrijvingen, zo moeilijk te zien welke welke is zo, maar het lijken me wel fijne dekens opzich

Ja vreselijk he… ik heb maar niet naar de tekst gekeken en naar de grammen en modelnaam in de titel gekeken.

manzano schreef:
Ben benieuwd! Vind ze er op de productfotos nooit mooi uit zien. Ben benieuwd hoe jij ze vindt!

Ik vind de dekens er idd niet zo aantrekkelijk uit zien, niet zulke goede verkoop foto’s als rambo en bucas bijvoorbeeld. Maar door alle positieve verhalen ben ik toch benieuwd

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 21:32

Ik ben daar ook wel benieuwd naar. Ik kijk al enkele jaren naar Premier Equine, maar heb er nog nooit een deken van gekocht. De waterdichtheid klinkt top, maar de dekens lijken zo enorm.

Overigens heb ik maar gewoon de Bucas Irish in 183 besteld voor onze jonkies. Ze komen met opmeten echt precies tussen de maten uit, maar als ik moet kiezen tussen een iets te ruime deken met teveel kou en nattigheid op de borst of een te korte deken met de billen eruit, dan kies ik het laatste. Kan zijn dat ik met enkele maanden over moet schakelen op een grotere maat, maar dat is dan zo. Paarden zijn toch niet goedkoop. :P Het weer van vandaag gaf eigenlijk de doorslag. Stel dat het dit najaar net zo nat is, dan wil ik ze niet inpakken 'op de groei'. Ze waren wel mooi droog, omdat ze niet uit de schuilstal vandaan komen zonder deken en het is juist de bedoeling dat ze veel bewegen.

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 22:23

LisaaSophie schreef:
Ik heb meerdere soorten modellen 0 grams dekens van premier equine besteld bij decathlon. Ik wil het verschil in pasvorm is bekijken.

Als mensen interesse hebben, omdat ze ook benieuwd zijn naar de pasvorm, kan ik foto’s maken?
Ik zoek al een tijdje naar de perfecte deken, maar perfect heb ik nog niet gevonden zelf.. dus ik ben nu weer even bezig met onderzoeken of dit merk wat kan zijn voor ons.

Ja ben ook erg benieuwd! Welke maat of maten heb je besteld? En wat is maat/postuur van je paard? Dat is ook wel fijn om ter vergelijking te zien :D

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 22:32

Marigo schreef:
LisaaSophie schreef:

Ja ben ook erg benieuwd! Welke maat of maten heb je besteld? En wat is maat/postuur van je paard? Dat is ook wel fijn om ter vergelijking te zien :D

Afbeelding

Afbeelding
Ze is alleen weer ietsjes gespierder nu we het rijden weer zijn gaan oppakken..

Merrie is rond de 163 ongeveer en ik heb 191 besteld. Van horseware draagt ze nml 6.3

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 22:39

Weet iemand welke liners er zijn voor de Amigo XL?
Ik zie alleen 100 en 200 gram, is dat ook daadwerkelijk alles?

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 12:02

Hoi iedereen,

Ik heb al heel wat pagina's gelezen maar zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb een grote appaloosa (175), zware hals en veel schoft.
In de zomer doet hij headshaken op vliegen die rond zijn hoofd en hals vliegen.

Nu zoek ik dus een vliegendeken in een zebraprint bijvoorbeeld waardoor er echt minder vliegen op hem af komen, de hals moet ook weer helemaal bedekken tot zijn kap. Ik heb nu een oude deken van IR maar die heeft gewone gespen voor waardoor het niet lekker ligt aan de voorkant.

Nu heeft hij ook nog eens last van zn lijf door de vele regen van afgelopen week en zou ik dus graag ook een waterdichte rug erbij willen. Het handigste zou zijn een losse liner zodat ik niet 2 vliegendekens hoef te kopen.

In de winter draagt hij horseware dekens. Maar heb nog niet de perfecte voor hem gevonden, hij krijgt een deuk voor de schoft van de dekens. Ook de halve hals geprobeerd maar dan deukt een heel stuk van zijn hals in omdat hij graag zn hals hoog houdt.

Bucas heeft wel zebra maar vraag me af die te krap zijn voor hem en die hebben weer geen regenliner denk ik. De bigneck hiervan heb ik gepast maar komt weer iets achter de schoft.

Graag hoor ik jullie ervaringen en tips, alvast bedankt

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 12:23

Ik heb de Weatherbeeta dekens met schoftkussens en ik wil niet anders meer. Die hebben bij mij het probleem rond de schoft opgelost. Mijn oude pony heeft van een Horsewear deken een ontstoken schoft gehad.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 22:42

Heb nog een andere deken gepast vanavond omdat ik toch twijfels had over de Rambo, dus wilde even vergelijken. Vind deze denk ik ook best heel netjes. 2cm korter was mooier geweest, maar er moeten sowieso ook nog dikke liners onder kunnen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 22:43

Volgens mij past ie perfect :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 23:00

Afbeelding

Zo toont hij iets lang. Maar volgens mij trekt hij niet. En ga denk ik liever testen met een deken van 130 euro dan 330 :=
Heb deze ook voor mn andere paard en vind hem sowieso heel fijn en goede kwaliteit.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 23:42

Heb je er hier ook al een rondje mee gestapt? Dan schuiven ze vaak ook net wat op hun plek.