Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Tyrcanol schreef:Zoals ieder jaar zit ik weer met mijn handen in het haar. (Letterlijk )
Verschil met vorig jaar is dat de pony in kwestie meer gebruikt wordt .
Mijn situatie:
Pony met ppid, gigantische vacht dus (nu al). Door de ppid een enorme zweter. Dus scheren zou je zeggen.
Echter rijd ik met haar enkel in de bossen dus wat doe ik dan met de uitrijdeken? Die kan (en wil) ik er niet de hele rit ophouden ....
Vriendin van mij opperde dat ik haar van te voren maar even met de deken warm moest longeren. Maar heel eerlijk, daar heb ik echt geen trek in...
Als ik een bosrit van 2 a 3 uur wil maken wil ik niet eerst rond moeten slingeren. Of is dit nu heel erg lui en associaal?
Enkel haar hals scheren heb ik vorig jaar gedaan. Helaas werkte dat niet genoeg.
Zucht
Tyrcanol schreef:Ze krijgt gelukkig nog geen hele gekke vacht.
Eind van de winter moet ik overigens wel scheren want ze kan het zelf niet kwijt.
Patroon heb ik ook aan gedacht. Ten eerste kan ik niet zo mooi scheren haha. Al is dat bijzaak en niet belangrijk natuurlijk.
Ten tweede. Dan wel of geen deken op?
Ben vergeten te melden dat ze 24/7 buiten staat.
Tyrcanol schreef:Ze krijgt gelukkig nog geen hele gekke vacht.
Eind van de winter moet ik overigens wel scheren want ze kan het zelf niet kwijt.
Patroon heb ik ook aan gedacht. Ten eerste kan ik niet zo mooi scheren haha. Al is dat bijzaak en niet belangrijk natuurlijk.
Ten tweede. Dan wel of geen deken op?
Ben vergeten te melden dat ze 24/7 buiten staat.
Apple is dat niet veel te koud als het echt vriest?
Van dikke deken ineens in dr blootje?
Wij stappen overigens minimaal 15 min in en uit.
Tyrcanol schreef:Moniek als je volgende week scheert gooi je erna wel een deken op neem ik aan?
Ongevoerde regendeken oid?
Apple ze lijkt haar warmte goed te kunnen reguleren nu...
Misschien dan toch het patroon van dot proberen met ongevoerde of licht gevoerde? deken.
Dat zal lachen gieren brullen worden. Helemaal kaal lukt me wel. Maar een patroon
Nies_ schreef:Ik heb dan wel graag een hals op inderdaad, maar er zijn meer mensen die het niet doen dan dat het er wel doen Staat je paard in de nacht op stal? Dan zou ik zonder ook nog wel proberen. De manen gaan bij mij niet stuk zolang ik de halzen af en toe even schoon maak van binnen.
florence123 schreef:Die mosermax 45, dat lijkt me zo een klein machine voor een volledig paard te scheren?
Ik ben een site aan het zoeken waar ik dat kan bestellen, maar ben er niet volledig uit ofdat geschikt is om 4 paarden per jaar te scheren.
Tyrcanol schreef:EmptyWords schreef:Bind wat strotouwtjes aan je zadel en rol de deken op zodra je m niey meer nodig hebt.
Met dit weer is hij sowieso og niet nodig
Dat is een idee!
Niet het meest ideale en denk ook niet dat mevrouw er in het begin heel blij van wordt
Maar zeker iets om over na te denken. Bedankt!
Tyrcanol schreef:Zoals ieder jaar zit ik weer met mijn handen in het haar. (Letterlijk )
Echter rijd ik met haar enkel in de bossen dus wat doe ik dan met de uitrijdeken? Die kan (en wil) ik er niet de hele rit ophouden ....