Ik mag helaas niet eerder ivm operatie/revalidatie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Winddancer schreef:Ik ben persoonlijk geen voorstander ervan om willekeurig dekens over elkaar heen te gaan gooien![]()
Je weet tenslotte niet meer wat er op ligt..... bv. een 100 grams en een 200 grams hebben niet dezelfde werking als wat je zou denken een 300 grams. Dan zou ik gaan voor een deken met een onderdeken die erbij hoort, want die bestaan ook gewoon.
_Jessie schreef:Winddancer schreef:Ik ben persoonlijk geen voorstander ervan om willekeurig dekens over elkaar heen te gaan gooien![]()
Je weet tenslotte niet meer wat er op ligt..... bv. een 100 grams en een 200 grams hebben niet dezelfde werking als wat je zou denken een 300 grams. Dan zou ik gaan voor een deken met een onderdeken die erbij hoort, want die bestaan ook gewoon.
Wat verschilt hier volgens jou dan in de werking? Ben ik wel nieuwsgierig naar.
Vorig jaar een 300 grams en toen was hij als nog teddy. Nu heb ik die deken om gedaan omdat hij van een winter stal opeens naar 24/7 land ging buiten dus hij moest wel wat hebben.
Ik ben inderdaad nog aan het zoeken naar een goede deken oplossing. Of inderdaad een 0 grams regendeken met een 200 grams onderdeken combi of gewoon een 200 grams deken.
Heb nu een regendeken 0gr van Bucas liggen en die die eigenlijk liever niet weg. Vind het lastig
Maar zoveel haar is ook niet handig met regelmatig lessen, standritjes en wedstrijden
Winddancer schreef:Er waren meerdere redenen voor om het niet te doen, dekens kunnen gaan schuren, is tukken zwaarder voor het paard dan 1 deken, ademt niet meer, door twee dekens over elkaar te leggen krijg je door de isolatie tussen de twee dekens een veel hogere warmte dan normaal gesproken. Wat ook wel logisch is....wij trekken ook geen twee jassen over elkaar aan, maar als het echt koud is draag je een goede, warme winterjas en niet twee dunnere jasjes.
_Jessie schreef:Winddancer schreef:Er waren meerdere redenen voor om het niet te doen, dekens kunnen gaan schuren, is tukken zwaarder voor het paard dan 1 deken, ademt niet meer, door twee dekens over elkaar te leggen krijg je door de isolatie tussen de twee dekens een veel hogere warmte dan normaal gesproken. Wat ook wel logisch is....wij trekken ook geen twee jassen over elkaar aan, maar als het echt koud is draag je een goede, warme winterjas en niet twee dunnere jasjes.
Daar heb je inderdaad een punt! Nooit zo over na gedacht
Kan dus beter zeggen ik gooi nu in de avonden een 0gr regendeken op en wanneer het kouder word
een gevoerde outdoor deken 150-200 grams. Gewoon 1 vaste deken? *handig dat bokt*