[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 21:54

Volgens mij ligt de Rambo wel prima!
Enige minpunt vind ik dat een van de buiksingels nogal scherpe randen heeft. Zal eens bij de winkel vragen of dat bij allemaal zo is. Herkent iemand dat?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-23 22:01

manzano schreef:
Volgens mij ligt de Rambo wel prima!
Enige minpunt vind ik dat een van de buiksingels nogal scherpe randen heeft. Zal eens bij de winkel vragen of dat bij allemaal zo is. Herkent iemand dat?

[ [url=m/iNvULM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Umr01Z.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lx3GqX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Cm50p0.jpg]Afbeelding[/url] ]

De deken lijkt zo mooi te liggen ja! :j

En ik heb deze deken ook, maar bij mij heeft geen van de singels scherpe randen. Dus daar zou ik zeker mee teruggaan naar de winkel / contact met de winkel opnemen.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-23 22:01

MaritB schreef:
Heb m binnen hoor…

Ik vind het uhm, bijzondere maat voering [ [url=m/wmkvrO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fmplGC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dCowEO.jpg]Afbeelding[/url] ]

:') _O-

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 22:35

Iedereen heeft heerlijk vermaak wel, hahaha.

Deken ligt verder dus verrassend goed dat ik maar iemand zoek die de hals kan inkorten..

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 22:49

@manzano, die lijkt idd netjes te liggen!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 23:00

Met hoofd aan de grond doet hij dit.
De naad van de deken ligt echt wel op de staartwortel, en de staartflap geeft volgens mij wel voldoende bescherming toch voor die billen zo.
Maat groter wordt echt te lang denk ik.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 23:03

Dit is precies goed. Langer moet niet.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 23:11

Spenk schreef:
Dit is precies goed. Langer moet niet.

Top!! Tnx! Mijn ponys zijn echt totaal anders qua vorm en dan vallen die dekens toch weer anders. Die hebben minder verschil als ze grazen ofzo.
Fijn dat ik dan weer mooi geslaagd ben.

Dank voor meekijken.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 23:15

manzano schreef:
Met hoofd aan de grond doet hij dit.
De naad van de deken ligt echt wel op de staartwortel, en de staartflap geeft volgens mij wel voldoende bescherming toch voor die billen zo.
Maat groter wordt echt te lang denk ik.

[ [url=m/fgpfRh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nd0xW3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aNlhYX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Po57cn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit doet mijn deken ook, maat groter gaat naar achteren trekken.

Je kan even je hand bij de schoft steken om te voelen of het echt drukt om jezelf gerust te stellen, want dat lijkt op het oog wel zo alleen doet die bij mij niet. Die van mij heeft nog een veel zwaardere hals dan die van jou en drukt zeker niet.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 10:31

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 10:34

Die eerste heb ik! Geweldig ding! Heel dun stofje maar wonder boven wonder blijft ie hier al een flinke tijd heel in een heftige kudde. Is ook echt heel goed waterdicht. Alleen bij dagenlange regen moet ie eigenlijk wel af en toe gewisseld worden. Voor de nacht een andere dan overdag bijvoorbeeld. Op een gegeven moment trekt het water namelijk van het gaas omhoog de deken in en wordt ook de rug van de deken nat. Al is de rug van mijn paard er nog nooit nat onder geweest, ook niet met de hoosbuien van de afgelopen weken. Ben er echt heel blij mee. Heb de Autumn series vandaag binnen gekregen om af te wisselen met dag/nacht voor de echt vieze dagen. :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 10:47

Celebi schreef:
Die eerste heb ik! Geweldig ding! Heel dun stofje maar wonder boven wonder blijft ie hier al een flinke tijd heel in een heftige kudde. Is ook echt heel goed waterdicht. Alleen bij dagenlange regen moet ie eigenlijk wel af en toe gewisseld worden. Voor de nacht een andere dan overdag bijvoorbeeld. Op een gegeven moment trekt het water namelijk van het gaas omhoog de deken in en wordt ook de rug van de deken nat. Al is de rug van mijn paard er nog nooit nat onder geweest, ook niet met de hoosbuien van de afgelopen weken. Ben er echt heel blij mee. Heb de Autumn series vandaag binnen gekregen om af te wisselen met dag/nacht voor de echt vieze dagen. :)

Oooh vertel vertel!! Hoe is die??

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 10:49

Autumnn schreef:
Hé hoi, ik kom even onder de meeleessteen vandaan. Heeft 1 van jullie ervaring met 1 van deze dekens?

https://www.agradi.nl/rambo-summer-seri ... gLUafD_BwE

https://www.agradi.nl/lemieux-vliegende ... gLqDvD_BwE

Ik heb de eerste ook en heb dezelfde ervaring als Celebi.
Wat betreft de 2e.... erg mooie deken. Ik verwacht wel dat hij warmer is dan de eerste. a. omdat de mesh aan de zijkant dichter/minder luchtig is en b. omdat de bovenkant echt van regendekenmateriaal is ipv softshell (en ook nog eens donker van kleur, wat met de zon warmer is). Wel is het een prachtige deken.
Pasvorm is van beiden totaal anders, dus als je twijfelt zou ik ze misschien beiden bestellen om ook te kunnen kijken welke beter ligt op je paard, want dat is natuurlijk belangrijkste.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 11:17

Ik moet 'm nog uitpakken, ligt nog op de deurmat. :+ Zal 'm vandaag even meenemen naar stal en een fotootje maken.

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 11:40

Als het goed is ontvang ik vandaag de Lemiex. Heb ook getwijfeld tussen beide. Uiteindelijk voor de LM gekozen omdat die echt waterdicht is en de Rambo aangeboden wordt als waterafstotend. Ligt er denk ik ook aan met welk doel je hem wil gebruiken. Voor mij nu puur om met dit vieze weer en rond de 20 graden de rug goed droog te houden zonder dat het te warm wordt (op stal). Heb nu de sun shower op van Bucas maar vind ik eigenlijk net te warm op stal.

Als het warmer is met af en toe een buitje staat hij gewoon zonder, we hebben gelukkig weinig vliegen/dazen. Zou je dan graag een vliegendeken op willen doen lijkt me die Rambo fijner.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 11:58

manzano schreef:
Autumnn schreef:
Hé hoi, ik kom even onder de meeleessteen vandaan. Heeft 1 van jullie ervaring met 1 van deze dekens?

https://www.agradi.nl/rambo-summer-seri ... gLUafD_BwE

https://www.agradi.nl/lemieux-vliegende ... gLqDvD_BwE

Ik heb de eerste ook en heb dezelfde ervaring als Celebi.
Wat betreft de 2e.... erg mooie deken. Ik verwacht wel dat hij warmer is dan de eerste. a. omdat de mesh aan de zijkant dichter/minder luchtig is en b. omdat de bovenkant echt van regendekenmateriaal is ipv softshell (en ook nog eens donker van kleur, wat met de zon warmer is). Wel is het een prachtige deken.
Pasvorm is van beiden totaal anders, dus als je twijfelt zou ik ze misschien beiden bestellen om ook te kunnen kijken welke beter ligt op je paard, want dat is natuurlijk belangrijkste.

Deze mening deel ik over de LM. Ik ben echt die-hard LM fan, al mijn dekjes en zooi vaak van hun, maar twijfel er toch over om de shower tek weg te doen.

Hij voldoet bij mij gewoon niet aan mijn wensen, paard heeft het er echt veelste warm onder steeds en het gaas is nogal “dicht” en niet luchtig, en dat zocht ik juist.

Voor mijn merrie werkt ie dan niet want een 0/50 grams heb ik wel liggen.

Pasvorm van LM kende ik al want haar winterdeken is ook van Arika en daar ben ik weer helemaal content mee.

En dan ga ik toch voor een Summer Series van Rambo.

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 12:46

Iemand een tip voor een vliegendeken met waterdichte rug voor een breeeeed paard niet al te duur? Winterdekens is al een ellende, hij past alleen de bucas irish en de bucas x range. Vliegendeken nu van epplejeck, maar die hebben geen waterdichte rug modellen…

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 12:47

Gezien je ervaring Wiwabalia, zou het qua warmte niet veel schelen met een 0 grams denk je?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 12:57

Ik heb net de Autumn series uitgepakt. Mooi ding! Echt precies een middenweg tussen een 0 grams regendeken en de Summer Series. Alleen de voorkant heeft gaas, de zijkanten niet. Een groot deel is dezelfde soft shell stof als de summer series alleen vanaf de helft wordt het een 'gewone' dunne regendeken. Ik denk voor overdag nu nog te warm als de zon schijnt, maar zeker voor de nachten en overdag hele dagen regen best een goede oplossing. En met de liner erin denk ik zelfs dat deze best geschikt kan zijn voor de winter waarbij er overdag net teveel regen is maar de 0 grams regendeken 's nachts te warm is op stal (ze worden helaas niet op of af gedaan vanuit stal en de stal gaat pas open nadat ze al buiten gezet zijn).

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 13:03

Celebi schreef:
Ik heb net de Autumn series uitgepakt. Mooi ding! Echt precies een middenweg tussen een 0 grams regendeken en de Summer Series. Alleen de voorkant heeft gaas, de zijkanten niet. Een groot deel is dezelfde soft shell stof als de summer series alleen vanaf de helft wordt het een 'gewone' dunne regendeken. Ik denk voor overdag nu nog te warm als de zon schijnt, maar zeker voor de nachten en overdag hele dagen regen best een goede oplossing. En met de liner erin denk ik zelfs dat deze best geschikt kan zijn voor de winter waarbij er overdag net teveel regen is maar de 0 grams regendeken 's nachts te warm is op stal (ze worden helaas niet op of af gedaan vanuit stal en de stal gaat pas open nadat ze al buiten gezet zijn).

Oh dat klinkt wel goed!
Ik vind ze alleen nog best prijzig…
Ze zijn vast nergens echt goed in de aanbieding…. :+

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 13:13

nnicolex schreef:
Iemand een tip voor een vliegendeken met waterdichte rug voor een breeeeed paard niet al te duur? Winterdekens is al een ellende, hij past alleen de bucas irish en de bucas x range. Vliegendeken nu van epplejeck, maar die hebben geen waterdichte rug modellen…

Kijk eens naar shires :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 13:31

Celebi schreef:

Oh dat klinkt super zeg!!!!
Nu nog een sponsor voor 3 paarden :=

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 13:38

Nouvel schreef:
Celebi schreef:

Oh dat klinkt wel goed!
Ik vind ze alleen nog best prijzig…
Ze zijn vast nergens echt goed in de aanbieding…. :+

Hypostore heeft de autumn serie in de aanbieding.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 14:08

Connaisseur schreef:
Gezien je ervaring Wiwabalia, zou het qua warmte niet veel schelen met een 0 grams denk je?

Dat een 0 grams warmer is?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 16:43

Wat vinden jullie?
Afbeelding

Afbeelding