Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Michelle77 schreef:@jantine, thanx! Hij heeft nu de 250 outdoor op, en als het kouder wordt krijgt hij de 300 op. Daar moet met nat weer sowieso een regendeken overheen. Misschien kan ik dan beter zo 1 erbij kopen tzt.
Moet alles een beetje spreiden haha
Chelinka schreef:mijn fjordsel staat nu met een 0gram regendeken op de wei, vanaf de 0 graden gooi ik er pas iets hoger op denk ikeerste winter dat ik dekens doe, heeft het altijd al overleeft zonder, behalve vorig jaar ;p ziek geweest dus nu safe spelen ^^
Ladyson schreef:Michelle77 schreef:@jantine, thanx! Hij heeft nu de 250 outdoor op, en als het kouder wordt krijgt hij de 300 op. Daar moet met nat weer sowieso een regendeken overheen. Misschien kan ik dan beter zo 1 erbij kopen tzt.
Moet alles een beetje spreiden haha
Heeft het paard het dan niet super warm? Mijn paard staat als ze geschoren is en als het onder de 10 graden is met zo'n dikke deken op.. Zij staat nu met een 0 grams regendeken, ik scheer haar over ongeveer 2 weken en dan krijgt ze onder de 15 graden een 200 grams deken op.
superwoman schreef:Nogmaals met dekens is het alles of niks naar mijn mening. Als de vacht niet meer kan doen wat hij moet doen,zal je dat met dekens moeten oplossen en aangezien de temp steeds veranderd,kun je niet met 1 deken klaar zijn.
secricible schreef:Pff, mijn paard werd altijd geschoren, maar ik rijd nu een paard dat niet geschoren wordt. En dwt is toch weer een heel ander verhaal...
Eigenaar gooit er normaal ook geen dekens op, maar we rijden nu behoorlijk intensief en daarvoor krijgt ze echt een te dikke vacht.
De paarden staan 24/7 binnen in een grote kas waar grote paddocks gerealiseerd zijn. Wel met open raam aan iedere paddock en dakluikjes die open gaan met zonnig weer. Het is er tot nu prima te doen geweest, maar aangezien het weer nu slechter wordt.
Ze begint nu een pluis vacht aan te maken, ik weet niet precies hoe dik haar vacht wordt, maar volgens de eigenaar en andere bijrijder aardig wat.
Ik had het idee om er zaterdag een dunne deken op te gaan leggen, om de wintervacht te gaan voorkomen? Of toch nog even wachten.
Linnx schreef:even een vraagje aan jullie ! het liefst zo veel mogelijk reacties.. !
ik heb mijn paard nu 100 gram op, dag en nacht, op stal, Voelt hier goed onder!
Morgen word hij geschoren, hoeveel grams zou ik hem op doen?
de 100 gram met een 0 gram regendeken dacht ik,
eens of oneens?
geert100 schreef:secricible schreef:Pff, mijn paard werd altijd geschoren, maar ik rijd nu een paard dat niet geschoren wordt. En dwt is toch weer een heel ander verhaal...
Eigenaar gooit er normaal ook geen dekens op, maar we rijden nu behoorlijk intensief en daarvoor krijgt ze echt een te dikke vacht.
De paarden staan 24/7 binnen in een grote kas waar grote paddocks gerealiseerd zijn. Wel met open raam aan iedere paddock en dakluikjes die open gaan met zonnig weer. Het is er tot nu prima te doen geweest, maar aangezien het weer nu slechter wordt.
Ze begint nu een pluis vacht aan te maken, ik weet niet precies hoe dik haar vacht wordt, maar volgens de eigenaar en andere bijrijder aardig wat.
Ik had het idee om er zaterdag een dunne deken op te gaan leggen, om de wintervacht te gaan voorkomen? Of toch nog even wachten.
24/7 binnen en dan een deken op?