wanneer met welke dekens beginnen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: wanneer met welke dekens beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 07:28

Tja bij ons is het snachts op stal warmer dan buiten Clown Dus ik denk voorlopig nog onder een ongevoerde regendeken, heb nog wel een 300 grams dek die is gewassen en waar volgens mij praktisch alle vulling uit is verdwenen dus die gaat er hierna op, maar twijfel nog wel wanneer Nagelbijten / Gniffelen

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 07:29

MISTRAL94 schreef:
Nibbit schreef:
Pescootje: Ik ben een Weatherbeeta fan Haha! Ja

Ik ook Haha! Hele fijne dekens goede pasvorm, kwalitatief goed en het grootste voordeel vind ik die brede staartflappen nog!

Ja inderdaad! En die loopsplitjes aan de voorkant vind ik ook geniaal Ja

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 07:50

Loopsplitten heb je toch bij praktisch elke deken tegenwoordig? Lachen Op stal ligt een weatherbeeta van iemand, hangt met grote stukken aaneen, dus ik twijfel een beetje aan de kwaliteit/prijs, al weet ik natuurlijk niet wat het paard er heeft mee uitgestoken. Haha!

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:19

Heb vandaag een weatherbeeta gehaald en gepast maar het paste niet, paard is een appaloosa en heeft een brede borst. Gelukkig kon ik het terugbregen naar de winkel en kreeg ik mijn geld terug. Nu moet ik toch maar op zoek naar een ander deken.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:40

Weather Beeta kan uiteraard wel kapot maar dat is met elke deken zo

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:41

Bluem schreef:
Loopsplitten heb je toch bij praktisch elke deken tegenwoordig? Lachen

Ja gewone loopsplitten wel.

Maar dit zijn kleintjes die niet aan de zijkant zitten maar meer aan de voorkant. Wel heel logisch bedacht, fotootje; http://www.weatherbeeta.com/UK/range/la ... rdLite.asp

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:43

Bluem schreef:
Loopsplitten heb je toch bij praktisch elke deken tegenwoordig? Lachen Op stal ligt een weatherbeeta van iemand, hangt met grote stukken aaneen, dus ik twijfel een beetje aan de kwaliteit/prijs, al weet ik natuurlijk niet wat het paard er heeft mee uitgestoken. Haha!

nee hoor, bucas en Rambo werken er amper mee, geen enkele van die dekens die ik heb van horseware hebben loopsplitten, maar ze liggen gewoon super!! er zitten niet eens bilriemen aan en liggen altijd mooi recht. Maar het verschilt natuurlijk ook per paard Ja.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:47

Aha, zulke splitten! Lijkt me persoonlijk niet zoveel nut te hebben, aangezien het hoger op de borst trekt wanneer ze lopen. Althans, als je tegoei naar de foto kijkt zie je dat wel zo.

Ik zou in elk geval nooit een deken zonder loopsplitten en bilriemen willen, teveel dekens half naast het paard zien hangen in plaats van er op. Ook geef ik daar geen 150 euro aan (maar dat moet ik weten Haha!) aangezien waterdicht waterdicht is -toch de dekens die ik nu gebruik- en stuk is stuk. Lachen Denk dat je daarin persoonlijk meer merknaam betaald als wat anders.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:48

Dat ben ik niet met je eens, WB en rambo dekens zijn kwalitatief een stuk beter en ook sterker. Daar kunnen de goedkope dekens niet aan tippen.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:53

Ik heb meerdere regensdekens gehad, maar allemaal gingen de paarden eronder zweten of werden ze klam bij veel regen ( ik praat nu over HH, premiere, pagony e.d.)...nee direct verkocht, toen 2e hands een rhino original (groen geruit) kunnen aanschaffen, nou top deken, geen bilriemen en geen splitten...maar ook geen schuurplekken en een deken die muurvast ligt, zelfs na 6 keer op en neer rollen Haha!. Zelfs na een flinke regenbui zijn ze lekker droog en warm, tegen die deken kan mijn kingslandjas nog niet tegenop Clown

Het zal zeker ook per paard verschillen hoe de pasvorm is, maar ik zweer allang niet meer bij loopsplitten en bilriemen....ik heb ook BR dekens en hh zomersdekens...zonder bilriemen liggen die er inderdaad na een halve dag langs Knipoog

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:56

mwoah, het tegendeel ligt bij mij op stal, paard blijkt de deken 1 winter op gehad te hebben. Ik heb een regendeken die al een jaar of 5/6 mee gaat, iets van een 60? euro gekost, is nog geen scheurtje aan en nog 100% waterdicht. Heeft ook al verschillende paarden overleefd. Lachen

Ja, ze hoeven er inderdaad geen schuurplekken van te krijgen, dan vliegen ze bij mij ook de deur uit, maar daar heb ik nog geen last mee gehad. Ik heb er nu een br staldeken op liggen en een onbekendmerkregendeken. Ook heb ik de thor van hh gehad voor mijn paard, en die beviel me heel goed, heb hem weer besteld voor mijn haflinger. Lachen
Laatst bijgewerkt door Judje op 22-09-08 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd. Gebruik aub de Edit-knop.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:07

Bluem schreef:
mwoah, het tegendeel ligt bij mij op stal, paard blijkt de deken 1 winter op gehad te hebben. Ik heb een regendeken die al een jaar of 5/6 mee gaat, iets van een 60? euro gekost, is nog geen scheurtje aan en nog 100% waterdicht. Heeft ook al verschillende paarden overleefd. Lachen

Tja mijn paarden doen jaren met de WB dekens terwijl HH, pagony, equitheme en een merkloos het nog niet eens 1 seizoen volhouden.
Niet gezegd dat er geen scheuren oid inkomen maar 600 kilo paard krijgt een hoop kapot natuurlijk

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:11

hier hetzelfde...zwetend paard onder een HH, premiere die lekte...zelfs met bilriemen scheefhangen Clown...kapot gaan ze hier bijna niet aangezien ik gewoon een paard heb wat amper rolt en geen dekenhater is Knipoog. Er zijn gewoon paarden die alles gekapot krijgen Nagelbijten / Gniffelen, of het nu HH of Rambo is.

Br vind ik ook een prima merk Ja, zeker ook erg mooi waterdicht, maar no way dat ik hem daar mee buiten zet zonder de bilriemen vast te maken, terwijl ik naar de rhino nooit hoef om te kijken Haha!. Maar goed, daar gaat dit topic niet over Knipoog, dus weer back on topic Haha!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:12

het is best warm nou,hebben jullie de ongevoerde regendeken nog op liggen ik heb die van br?

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:15

vannacht heb ik de met fleece gevoerde dekens erop gehad, dus dat is ongeveer 150gr. Overdag staan ze nu met een regendeken, niet om de regen, maar die blijven beter liggen dan de zomersdekens Knipoog

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:36

Emaartje schreef:
het is best warm nou,hebben jullie de ongevoerde regendeken nog op liggen ik heb die van br?

Ja ik wel het lijkt heel warm maar dat is het niet echt hoor zeker uit de zon niet.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:37

Emaartje schreef:

Die van mij staat nu met regendeken. Lachen

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:44

Ik lees hier dat veel van jullie de dekens wisselen. Ik doe dat zelf niet, als er een deken op gaat dan blijft ie op (hooguit even af op een hele mooie dag). Imo kan een paard namelijk prima omgaan met die verschillen tussen dag en nacht. Als je dat weet, waarom zou je dan zoveel dekens wisselen?

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:47

Die van mij heeft nu een 100 grams deken op. Ik wissel ook zo min mogelijk...

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:52

WesseLady schreef:
Ik lees hier dat veel van jullie de dekens wisselen. Ik doe dat zelf niet, als er een deken op gaat dan blijft ie op (hooguit even af op een hele mooie dag). Imo kan een paard namelijk prima omgaan met die verschillen tussen dag en nacht. Als je dat weet, waarom zou je dan zoveel dekens wisselen?

Ik wissel nu puur omdat de 200 grams (voor 's nachts) een staldeken is, dus moet een regendeken erover en overdag staat hij alleen met het regendeken. Heb wel een waterdichte 200 grams besteld maar die is dus nog niet binnen. Lachen

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:07

mijn paard staat nu met een s&k pike 150gr deken buiten...snachts doe ik deze af en de staldeken 200gr met regendeken erop.net even iets warmer

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:25

De dikke deken is op stal nu, die krijgt ie vanavond om. is een 150 grams en dan de regendeken erover.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:24

Ik heb ze de dekens vanmorgen afgehaald

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:31

Bij ons staan de paarden overdag met een 0 grams regendeken op en voor de nacht krijgen ze een 200 grams steldeken op die ik er de volgende ochtend weer afhaal.
Ik vind het overdag te warm om ze met een 200 grams te laten staan, maar 's nachts te koud om ze met een 0 grams te laten staan.
Dus ik wissel wel iedere dag met de dekens.

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:32

Bij ons heeft ze nog geen deken op voor het moment, ze staat overdag buiten zonder, en s'avonds binnen waar het toch warmer is. Ze heeft wel een buitenluik maar het tocht niet. Pas vanaf oktober gaat er hier een o grams zomerdeken op.