Hoe lang komt jouw paard uit stal in de wintermaanden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwtje68

Re: Hoe lang komt jouw paard uit stal in de wintermaanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 12:05

Altijd buiten, ze hebben niet eens een stal of schuilplek. Het interesseert ze ook totaal niet! Lekker paardnatuurlijk leventje!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:03

Gaat lekker hier Tong uitsteken

3 tot 4 uur is beter dan niets. Hele dagen is natuurlijk veel beter. Maar als je je paard van 7 tot 17:00 buiten hebt staan, staan ze altijd nog 14 uur lang op stal (tenzij je 's avonds nog rijdt) Vroeger vond ik dat heel normaal, tegenwoordig voel ik dat anders en probeer de paarden een zo kort mogelijk stalnacht te geven, en het liefst (bij droog weer/droge bodem) gewoon dag en nacht buiten te laten.
Het zal je verbazen hoeveel dagen en nachten het nog mooi droog weer is geweest de afgelopen winter...

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:06

van 'smorgens 8 tot 's avond 6 op de wei

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:28

Ik begrijp het wel dat ze niet helemaal omrijd elke dag...
als het niet kan kan het niet .

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 18:35

Ik zou idd ook niet een half uur gaan omrijden met de auto denk ik, terwijl ze toch al buiten staan.
Bij ons op de manege kwamen ze tot afgelopen week helemaa lniet buiten, af en toe in de modderpaddock en gewoon rijden maar geen wei ofzo. Nja voor mijn pony eigenlijk geen probleem, die maakt het niet zo uit, op de wei of stal is voor hem wel zo hetzelfde en mijn paard vind die modderwei verschrikkelijk.

Maar ik denk heus wel dat zij veel voor haar paard over heeft maar het is een deel van je leven he, niet je hele leven en zij werkt ook, en heeft dus niet 24 uur per dag tijd voor haar paard.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 18:45

Sinds ik van stal ben verhuisd komt hij er vaker uit dan toen ik op de manege stond... Hij is nu gemiddeld 4/5 uur zijn stal uit per dag.
Zoals ik al eerder aangaf is het moeilijk om in de grote stad als Rotterdam en de hele dag weidegang en een goede bak en een goede stal te vinden.

Van ons staan ze nu wel al weer op het land.

Ach nog even.. dan hebben we de boerderij en dan komt hij lekker in een uitloop te staan, mag hij zelf bepalen hoe wat waar en wanneer..... heerlijk hoor.

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 18:10

Tr3z3l_l0v3r schreef:
Ik zou idd ook niet een half uur gaan omrijden met de auto denk ik, terwijl ze toch al buiten staan.
Bij ons op de manege kwamen ze tot afgelopen week helemaa lniet buiten, af en toe in de modderpaddock en gewoon rijden maar geen wei ofzo. Nja voor mijn pony eigenlijk geen probleem, die maakt het niet zo uit, op de wei of stal is voor hem wel zo hetzelfde en mijn paard vind die modderwei verschrikkelijk.

Maar ik denk heus wel dat zij veel voor haar paard over heeft maar het is een deel van je leven he, niet je hele leven en zij werkt ook, en heeft dus niet 24 uur per dag tijd voor haar paard.

Bedankt voor de steun! Bloos

En ik vind omrijden voor mijn paards welzijn geen probleem, maar het moet wel haalbaar blijven. Buiten komt hij wel, twee uur verschil vind ik niet opwegen tegen de nadelen. Geldverspilling, milieuproblematiek hebben niets te maken met het hebben van een paard. Ik heb een paard omdat het mijn leven is, ik er altijd van heb gedroomd en nog steeds doe, omdat het mijn leven net dat beetje extra glans geeft. Maar helaas moet ik wel hard werken om mijn paard alle nodige verzorging te kunnen geven en dat gaat inderdaad soms ten koste van andere dingen. Ik baal er ook van, maar je moet wel realistisch blijven.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 18:11

mijn paarden staat 's winters overdag gewoon buiten. dus vanaf 9 uur tot ongeveer 5 uur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 18:15

Zeeuwtje68 schreef:
Altijd buiten, ze hebben niet eens een stal of schuilplek. Het interesseert ze ook totaal niet! Lekker paardnatuurlijk leventje!

Hmm..Vind een schuilplek wel heel erg belangrijk. Al zijn het een paar bomen.

Hier staan ze 's zomers 24/7 op het land. En 's winters alleen 's nachts op stal.
Als het heeel slecht weer is gaan ze er tegen 16.00 weer in, met mooi weer gerust tot 21.00.

Kobus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:13

Mijn pony staat 24/7 buiten met schuilstal en nog schuilmogelijkheden (bomen etc.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:22

Mijn (huur)pony staat in de wintermaanden in een loopstal met z'n vriendinnetjes Knipoog, als ik er ben komt hij er dus helaas maar 2 uurtjes uit. In de lente/zomer staat ie lekker 24/7 op het land.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 15:47

Hij staat nu 2 weken lang 24 uur per dag binnen op stal.

(verplichte boxrust: hij mag absoluut niet bewegen)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 18-04-08 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

ChanOs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 15:52

Ik heb een uitloopstal dus mijn paardjes kunnen zelf bepalen wanneer ze binnen en buiten staan maar merk eigenlijk dat ze bijna nooit binnen willen staan!

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 15:55

mijn pony staat op een pension stal als het extreem winter is komen ze niet na buiten als de bak bevroren is
anders komen ze in de binnenbak

maar nu gaan ze elke dag weer de wei in