Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

parouscha schreef:Ja ik zit nu ook te twijfelen.
Je paard gaat toch wel weer een vacht kweken op de hals...
De mijne komt vanaf half 8 tot 4 buiten en staat in de nacht wel binnen.
Ik heb totaal geen verstand van halzen.
Maar schuren ze niet
mijn pony had erg last van die omhoog stekende sprietjes als ik ging vlechten, maar nu niet meer
(aanbid halsdeken)
tegen de manen, zelfs met een deken van bucas, halve hals waren ze nog weg....

Malibu schreef:Mijn (geschoren) pony heeft nu een 370 grams met hele hals, maar deze schuurt totaal niet bij de manen...
Ben d'r eigenlijk wel blij mee, de manen worden er juist heel mooi vanmijn pony had erg last van die omhoog stekende sprietjes als ik ging vlechten, maar nu niet meer
(aanbid halsdeken)
magic_lover schreef:mijn paard had ik eerst ook een WB Landa voor, nou zeg maartegen de manen, zelfs met een deken van bucas, halve hals waren ze nog weg....
dan maar wat extra haar op de hals, die manen wil ik graag houden.....
Allejandro schreef:de manen schuren ook niet ze verstikken gewoon omdat er geen zuurstof bij komt.
Allejandro schreef:magic_lover schreef:mijn paard had ik eerst ook een WB Landa voor, nou zeg maartegen de manen, zelfs met een deken van bucas, halve hals waren ze nog weg....
dan maar wat extra haar op de hals, die manen wil ik graag houden.....
de manen schuren ook niet
ze verstikken gewoon omdat er geen zuurstof bij komt. dat probleem heb ik ook
houd em nu zoveel mogelijk zonder hals en dat gaat goed..

Riootje schreef:Heb mijn ongeschoren paardje nu onder een fleecedeken en daarover 250 grams staan (zal inmiddels wel wat minder zijn, hij is al 2 keer gewassen)..wil graag als de temp weer gaat zakken een betaalbare outdoordeken met hele hals van 350/ 400 gr....dan houdt ie z'n mooie korte vachtje![]()
Nog adviezen?
, pasvorm was goed maar schuurde bij de manen en borst (en die van mij heeft echt niet veel front. woeliej schreef:Allejandro schreef:de manen schuren ook niet ze verstikken gewoon omdat er geen zuurstof bij komt.
En ik maar denken dat die dekens ook ademden.. Doen ze ook niet dat wat er van gezegt word
pearlie schreef:Die van mij heeft een 200 grms op. Pas als het 's nachts echt gaat vriezen krijgt hij z'n supermooie nieuwe 300 grms op.