Dekentopic, voor alles over dekens.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

Re: [centraal] Dekentopic, voor alles over dekens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:41

enigste oplossing tegen een kale borst is waarschijnlijk een andere, beter passende deken.

ik heb zelf nooit zo'n borstbeschermer gebruikt, omdat ik er teveel negatieve reacties over heb gehoord. maar ik heb vorig jaar een nieuwe winterdeken gekocht omdat m'n oude schuurde. probleem opgelost.
maar een lelijke vacht bij de borst houd je toch als ze dag en nacht dekens dragen.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 19:40

Zazoo schreef:
Zazoo schreef:
ik heb mn paardje nog maar net enweet nog niks van dekens dus heb jullie deskundige mening nodig . ik heb een kwpn pony (:D) die in een buitenstal staat. ze heeft nog geen deken op. wat deon jullie? een winterdeken voor 's nachts? of niks? als ze gelopen heeft moet ze dan de zweetdeken op of kan een winterdeken ook meteen? ik heb een winterdeken en zo'n dunne zachte, een zweetdeken. is dat weer wat anders dan een zomerdeken? help !

help?

Ik zou , als je haar kort in de vacht wil houden, wel een gevoerde deken op doen van zo'n 200 grams. Als ze overdag ook nog buiten loopt, zorg er dan voor dat ie waterdicht is.
Na het werk zou ik haar wel een zweetdeken opleggen( mits ze zweet natuurlijk), anders kun je inprincipe meteen je winterdeken opleggen.
Als het echt kouder wordt, doe je een dikkere op, van zo 400 grams of zo.
Duidelijk genoeg?

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 19:43

De mijne staan onder een gevoerde deken (200 a 300 grams) met voor buiten een ongevoerde regendeken er overheen.
Die vachten groeien als kool!
Ze worden sowiso geschoren deze winter.

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 19:43

ik heb mijn pony al de hele week met een 200 grams dag en nacht op staan (hij staat nog steeds dag en nacht buiten) en daarvoor al een paar weken overdag een ongevoerde regendeken met s'nachts de 200 grams eronder

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 17:42

ik mijnpaard nu onder een regendeken staan. IK heb nu ook een onderdeken van 300 gram gekocht. Nu is mijn vraag kan ik deze nu het kouder wordt er gewoon onder doen of moet ik nog een extra deken kopen van bijvoorbeeld 150 gram om te periode ertussen te overbruggen?

groetjes

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 18:16

joycie17 schreef:
ik mijnpaard nu onder een regendeken staan. IK heb nu ook een onderdeken van 300 gram gekocht. Nu is mijn vraag kan ik deze nu het kouder wordt er gewoon onder doen of moet ik nog een extra deken kopen van bijvoorbeeld 150 gram om te periode ertussen te overbruggen?

groetjes

is je paard geschoren? ik denk dat hetr warm genoeg is hoor, ik heb ook een regendeken en een 300 grams deken, ik vind dat warm genoeg. als je twijfelt kan je altijd nog een fleecedeken ofzo eronder doen.

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 18:42

even een vraagje, ik weet niet of hij al gesteld is maar heb niet het hele topic doorgelezen.
Mijn vraag is; Hoe weet ik hoeveel grams mijn deken is?
Alvast bedankt!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 18:46

sidneey schreef:
even een vraagje, ik weet niet of hij al gesteld is maar heb niet het hele topic doorgelezen.
Mijn vraag is; Hoe weet ik hoeveel grams mijn deken is?
Alvast bedankt!

moet op de zak staan als je hem koopt, maar ik weet ook niet hoeveel mijn dekens zijn... geloof dat het er niet in staat.

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 18:54

tsja, die zak heb ik niet meer en de kaartjes ook niet, vandaar de vraag. Maar toch bedankt!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 19:13

ik wil t ook graag weten van 1 van mn dekens maar ik gok 150grams

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 21:39

Ja ik wil het weten van mijn onderdeken, hijs best dik dus ik gok ook op rond de 150/200 grams.

Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 08:53

Ik heb een hele nieuwe vraag:
Mijn paard staat 2uur per dag buiten, voorderest binnen. Ze wordt niet geschoren. Ze wordt fanatiek gereden.
Tot vorige week stond ze onder een ongevoerde regendeken. Maar nu?
Ik heb haar nu een winterdeken opgedaan (ong. 300 gram), maar ze heeft het duidelijk te warm (zweten).
Nu is mijn vraag, hoe kan ik dit oplossen? Misschien een tussendeken kopen (van 200 gram)?? Ik weet het niet meer..

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 08:55

Jep een tussendeken kopen die ongeveer 150 á 200 grams is.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 09:25

Mijne staat nu met een 300 grams onderdeken op, met ongevoerde zomerdeken er over heen (gewone winterdeken van 300 gram ligt nu bij de stomerij )

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:28

dus dat kan wel als je paard gewoon 's nachts binnenstaat? van 0 gram naar 300g gaan? want anders moet ik nu een tussendeken kopen vna 150 g ofzo als opstapje maar ja duur! of weet iemand hier nog een goedkope deken voor tussendoor dus vna ongeveer 150 g

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 14:14

ted heeft op stal een 150 grams staldeken op en buiten doe ik er een ongevoerde regendeken overheen.

Jigger_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 21:52

Mijn paardje staat nu op stal en overdag paar uur op de wei met een 200 grams waterdicht dekentje gaat prima.

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:09

ik heb n rambo deken bij www.theequestrianstore.com, en had m binnen 5 dagen.
goede service ze hebben me nog geholpen met de maat..
ik weet wel waar mn volgende rambo vandaan komt

Jigger_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:13

Ik vroeg me af in welke gramms onderdekens bestaan.
Zijn er bv ook onderdekens van 100 ?

Groetjes Charlotte

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 23:04

Ik weet het niet zo goed met de dekens. Mijn paard heeft buiten een winterdeken op. Ik gok dat het een 150 grams is. (helemaal zeker weet ik het niet, kan ook een 200 grams zijn) Dit is voor buiten prima.

Voor op stal weet ik het niet zo goed. Het duurt na het rijden heel erg lang voordat hij droog is. (rijd elke bijna elke dag en daarna blijft hij op stal) Zweetdeken enzo helpen niet echt en heb nou ook niet echt het idee dat een dikke deken binnen nodig is, maar helemaal zonder wil ik ook weer niet. Wat zouden jullie doen? (aan scheren wil ik nog niet deken, dit is het eerste jaar met deken)

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 16:12

is er ook iemand die zijn deken bij www.theequestrianstore.com heeft gekocht, en betaald heeft via overschrijving?.
Ik wil graag weten hoe de ervaringen van die persoon dan zijn. Aangezien ik geen creditcard heb en er ook geen wil aanschaffen maar wel graag dat deken wil hebben...

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 16:47

Toch nog even een vraagje:
Een (eigenlijk) winterharde pony, die 24/7 buiten staat (ook in de winter met een schuilstal) hoeveel grams deken zou je hiervoor nodig hebben?

Toch in ieder geval wel een 300 grams neem ik aan?

Jaziah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:31

Denise1984 schreef:
is er ook iemand die zijn deken bij www.theequestrianstore.com heeft gekocht, en betaald heeft via overschrijving?.
Ik wil graag weten hoe de ervaringen van die persoon dan zijn. Aangezien ik geen creditcard heb en er ook geen wil aanschaffen maar wel graag dat deken wil hebben...

Nou ik heb inderdaad een bestelling geplaats en betaald via een overschijving. Heb de deken binnen, duurde bij mij wel zo'n drie weken. Aantal keren gemaild, maar hier geen reactie op gekregen. (??) Maar goed deken is binnen, prima voorelkaar dus. Had alleen ook beenbeschermers besteld, die zater er niet bij...

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 18:36

Sassieja schreef:
Toch nog even een vraagje:
Een (eigenlijk) winterharde pony, die 24/7 buiten staat (ook in de winter met een schuilstal) hoeveel grams deken zou je hiervoor nodig hebben?

Toch in ieder geval wel een 300 grams neem ik aan?

Ja een 300 grams

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 18:37

De mijne is dus nu geschoren, en staat met een zweethalsdeken, 200 grams deken, en een ongevoerde deken

De zweethalsdeken(voor na het rijden) de winterdeken heeft ze zoiezo altijd om en de ongevoerde regendeken omdat mijn winterdeken niet waterdicht is.