Bedankt voor de reacties. Jullie delen mijn gevoel wel over de dekens. Voor mn gevoel vind ik het gewoon sneu dat ze dan eigenlijk nooit zonder deken staat
Ik neig toch naar de Bucas denk ik. Het lijkt me erg makkelijk als ik niet steeds hoef te wisselen. Ik denk dat ik hem volgende week maar even ga passen bij haar. Je weet tenslotte nooit wanneer het weer omslaat.
perdjes
Geplaatst: 16-08-15 22:52
Hallo!
Sorry dat ik even binnen kom vallen.
Ik ben me een beetje aan het oriënteren voor een regendeken. Nu kwam ik uit bij de volgende dekens: * Amigo Hero turnout light 0 gram * Amigo bravo turnout light 0 gram * Bucas Irish turnout 50 gram
Ik wil met liners gaan werken. Kunnen deze bij alle boven genoemde dekens bevestigd worden? Zijn deze dekens geschikt om dag en nacht op te houden (overdag buiten en 's nachts binnen)? Graag hoor ik ervaringen/adviezen van jullie!
De liners kunnen zo wie zo onder de Amigo's idd. Wat betreft de Bucas, dit merk heeft vaak een fleece voering. Opzich niet zo verkeerd, maar bedenk wel dat met het verharen deze wel in de fleece blijven hangen. Lijkt mij erg lastig op een fleece voering haarvrij te moeten maken. Maar dat is mijn persoonlijke mening
Als je toch voor Horseware zou gaan dan zou ikmpersoonlijk voor de Bravo kiezen omdat deze een sterkere buitenstof heeft dan de Hero. Ook niet geheel onbelangrijk. De pasvorm van Horseware dekens en de Bucas verschilt wel. Dus het is ook de vraag...welke past beter op jou pony/paard
Capriootje
Geplaatst: 16-08-15 23:01
Onder de amigo hero kunnen geen liners. Alleen onder de bravo, deze is ook sterker qua materiaal. Echt een fijne deken! Ben nu over op rambo maar heb er echt jaren plezier van gehad.
Ik heb de Hero en daar liggen gewoon liners onder. Wel niet vast aan de deken voor, maar ook los blijven ze hartstikke prima liggen. En ze hebben nu iig een winter zonder enige kleerscheuren overleefd. Maar dan staat hij wel zonder andere paarden in de wei, dus geen anderen die dingen kapot kunnen trekken.
Acda
Geplaatst: 17-08-15 13:17
hallo allemaal,
ik heb even een hele andere vraag. ik vroeg me af welke deken jullie gebruiken voor je paard met lange manen. ik heb een haf met behoorlijk lange manen en zijn manen op de schoft zijn afgelopen winter nogal beschadigd waardoor ze daar best kort zijn geworden. dit vind ik erg jammer. ik ben ook erg benieuwd naar jullie ervaringen en zou het leuk vinden als je ook even een foto kan posten. en hebben jullie ervaringen met trust dekens? ik heb nu amigo bravo gehad met onderdeken maar vond het dus niet echt ideaal.
groetjes, suzan
smurffie
Geplaatst: 17-08-15 13:20
Nou paarden maar even 1,5 uur binnen gehaald om op te drogen, stonden erg koud op het land met regen en wind. Nu met deken weer buiten. Kleine shet is al met zijn winter vacht bezig en had nergens last van, maar de 2 Grote kunnen het met het zomer velletje niet aan
Nouvel
Geplaatst: 17-08-15 13:37
acda, ik heb hetzelfde probleem met de rambo dekens helaas, zijn super fijne dekens, nergens schuurplekken, liggen altijd goed, maar helaas wel dat stukje manen weg bij de rand van de deken...
Zorro_
Geplaatst: 17-08-15 13:45
Ik heb ook een Amigo Hero perdjes, zeer fijne pas kwaliteit (ook voor de smallere paardjes). Stof van de Hero is niet erg stevig, dan zou ik eerder voor de Bravo kiezen. Onder de Hero kun je inderdaad geen liners bevestigen! Ze blijven wel liggen hoor onder de deken, maar daarvoor ga je natuurlijk niet met liners werken, dan kun je evengoed een staldeken of onderdeken nemen.
Als basis zou ik persoonlijk een 0 gram kiezen Niqui.
Ik heb ook de Amigo Bravo, een 200 grams, daarnaast heb ik ook een 200 grams liner. Als 0 grams heb ik een Amigo Hero, want het kleurtje was zo mooi! Als ik gedurende de winter een keer de dikke deken wil wassen doe ik gewoon de liner onder de Hero. Blijft ook wel zitten. Ik wil dit jaar nog een 100 grams liner aanschaffen, zodat ik een beetje kan opbouwen.
Ik heb een Hero en die blijft goed heel hebben ook geen slopers in de groep, liner stop ik er gewoon onder en maak ik achter vast, scheelt weer buiksingels ze loopt toch grotendeels van de winter met een dikke rhino deken
Ik heb ook even een vraagje, mijn haflinger staat met wat ijslanders op het land en met lang zulke regen krijgen ze allemaal altijd een 0 grams regendeken op. Ik heb nu net een regendeken gekocht (via bokt ) en het is een erg mooie deken en hij past precies maar helaas kwam ik er te laat achter dat het geen 0 grams was haha Is het verschil tussen een 100 grams en een 0 grams deken dusdanig groot dat ik toch nog maar een 0 grams ook aan moet schaffen of is het niet heel erg om (dus ook nu al) met ontzettende regen een 100 grams deken op te gooien?
Sorry voor het lange verhaal maar ben nog niet helemaal thuis in de dekenwereld