[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jeroenschot

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 16:02

Ik doe het nooit! Vind dat niet prettig, ik doe het liefst alles met de grote. Alleen als ze het bijv op knieen vervelend vinden. Oren is altijd wel lastig en dan ben ik liever met 1 slag klaar dan met 10

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 16:20

Ik scheer al meer dan 10 jaar hoofd en benen met de Moser max, krijg je gewoon veel mooier mee en ik ben perfectionist :o

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 16:28

Ik vind de Max ook voor het hoofd en benen super, gebruik wel zelf liever een grotere voor de rest want anders duurt het mij veel te lang :P

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 16:49

Probeer de wang iig mee te pakken met de grote maar de benen en de rest van het hoofd ook met de moser. Manouvreert wat makkelijker :j

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:14

Ik heb pas met een scheerkopje hele harige benen toonbaar proberen te maken zodat er 9 of 12 mm bleef staan. Een dag later heb ik hem maar helemaal geschoren op 3 mm. Dat zegt wel genoeg over hoe het resultaat was denk ik :+ . Met die scheerkopjes krijg je er vreemde banen in waar die tanden door de vacht zijn gegaan. Ik vond het geen kijk gelijk.

SharonvB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 02:16

Hallo,

Ik ben op zoek naar een scheerapparaat voor mijn paard.
Ik wil een apparaat dat niet te veel herrie maakt, niet al te zwaar is, niet snel warm wordt en meerdere paarden kan scheren.
Ik heb het topic gelezen en zelf een beetje op internet zitten neuzen en nu kwam ik uit op de volgende twee apparaten.
- Heiniger Xperience
- Liscop Super 3000
Mijn budget is maximaal 300 euro
Welke van de twee zou ik het beste kunnen kopen of misschien juist een ander apparaat dat beter is?
Ik weet niet wat die luchtstroom enzo inhoudt, maar een vriendin van mij heeft een Horse Clipper Plus en die luchtstroom werd ik gek van, al die haren werden echt hard weggeblaast en mijn paard werd er onrustig van. Is dit bij alle apparaten zo erg die een luchtdoorstromingstechniek hebben? En hierdoor wordt het apparaat toch minder snel warm?
En een zwaardere watt motor is toch ook beter?

Alvast bedankt!

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:20

Ik heb de heiniger xperience, het is een stille fijne machine. Scheert soepel en komt moeiteloos door de vacht heen.
De liscop super 3000 heb ik geen ervaring mee.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:28

Hallo net hele topic doorgelezen en heb even wat vraagjes.
Ik heb 2 shets die ik na de winter scheer omdat ze anders niet door hun wintervacht komen. Ik huurde altijd hiervoor bij epplejeck (dacht de het de liscope lite was)
Maar nu wil ik misschien zelf wel 1 aanschaffen en denk ja welke. Ik had zelf geen problemen met de scheermachine van epplejeck maar was ook maar 1x dat ik hem gebruikt heb. Kon wel beide shets ermee doen.
Beide shets enorm dik haar en 1 veel pluizig ondervacht.

Foto's van beide shets naar het scheren..... En nee krijg ze nooit echt streeploos :D maar als dikste er maar van af is. En benen zoals jullie zeggen met een grote wil niet dus die laat ik zo. Dat haar verhaart toch makkelijker.
http://i248.photobucket.com/albums/gg19 ... dfb664.jpg
http://i248.photobucket.com/albums/gg19 ... ceaf9f.jpg

Maar ja welke machine en welke messen zijn het handigst. Nu las ik al dat jullie de xperience geweldig vinden maar voor twee shets 1 x in het jaar vind ik hem wel erg duur.
Is er ook nog een machine die goed is maar iets goedkoper?

Jeroenschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:46

Benen wil niet met een grote? Ik doe ze altijd met een grote, ook van mini shets!

Jeroenschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:47

Ik heb de heiniger experience, erg fijn maargoed, heb je dus niks aan haha!

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:00

Ik heb hiervoor een sectolin se 600 gehad. Deze is wat goedkoper, maakt wel meer geluid, maar ook nooit problemen mee gehad.
De benen doe ik ook zoveel mogelijk met de grote scheermachine, de kleine stukjes waar je net niet goed bij kan doe ik met een tondeuse.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:07

Nou de benen zou wel kunnen hahah maar vind het zelf niet handig en makkelijk. Daarbij omdat ik altijd heb gehuurd heb je niet veel tijd. Moet hem ophalen. Pony's pakken en scheren, alles opruimen en weer terug brengen. Dus heb altijd zelf zo'n druk erachter dat ik dan snel snel ga. Dit is ook 1 van de reden dat ik denk wil er zelf 1. Hoef ik niet erachteraan te vliegen en vorig jaar ook vaak als ik dacht doe het nu was de scheermachines er niet omdat ze dan verhuurt waren.
Tis makkelijker als je denkt, Gohh heb nu tijd en doe ze even.
Ja heerlijk als ik jullie zo hoor denk ik super machine die wil ik wel. Maar voor 1 x in het jaar scheren ..... Dan ben ik goedkoper uit als ik hem huur... Deel de kosten namelijk.
Laatst bijgewerkt door tinkersjakie op 03-01-15 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeroenschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:27

Ik heb hiervoor een sectolin se 600 gehad, ook prima ding. Veel meer geschoren, alleen met fjorden ed had die er wel wat meer moeite mee

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:32

Heb wat zitten neuzen en zag (staat er alleen niet bij maar ga ervan uit gezien het model) een Heiniger Handy Clipper te koop. Maar iets van 20x gebruikt.
Wie heeft ervaring met deze en waar moet ik op letten bij een tweedehands

anais

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:06

Ik wil graag een scheermachine aanschaffen. Maar ik twijfel erg welke ik aan ga schaffen. Het is voor een Friese merrie en een aantal appaloosa ponies. De fries scheer ik ongeveer 2X per jaar. De miniponies ongeveer 3stuks, 1X per jaar.
Ik ben op zoek naar een niet al te zware machine. Zelf zat ik te denken aan een heiniger progress of liscop lite. Maar ik zie hier ook erg enthousiaste verhalen over de moser Max 45 voorbijkomen. Ik ben hier door dus erg gaan twijfelen. De moser is natuurlijk prijstechnisch ook veel interessanter, maar ik wil over een jaar niet gaan denken had ik nou maar 1 van die andere machines gedaan omdat de moser het werk niet aan kan.
Nog een vraag over de moser, kunnen de messen van deze machine geslepen worden en na hoeveel scheerbeurten moet dit ongeveer en wat zijn de kosten hier van?
Heb mijn paard wel al 2X geschoren met een geleende heiniger delta 3. Prima machine, maar erg zwaar. Paard vindt het allemaal prima. Heb zelf een sectolin se 200 tondeuse,waar ik het hoofd en benen mee scheer. Bij veel haar, heeft die er wel moeite mee.
Kunnen jullie mij adviseren wat ik het beste kan doen?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 00:08

In de 9 jaar dat ik de moser gebruik heeft de machine mij afgelopen winter 1x in de sterk gelaten op een natte IJslander.....maar daar had zelfs mijn Hauptner moeite mee :+

Ik zou zeggen ja, moser Max kopen :o

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 00:12

Ik heb hem,nav dit topic,zojuist besteld!
Met extra scheerkop van 3mm en 3 opzetkammen was ik bij zooplus.de 139€ kwijt.
Ik ga hem voornamelijk gebruiken om de benen op te scheren,maar ook voortaan om bij de gehele scheerbeurt de hoofden en benen te doen.
Denk dat het allemaal een stuk makkelijker gaat worden zo en dat ik bij een angstig paard meer succes heb.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 00:14

Opzetkammen doe ik niks mee. Goed dat je extra messetje hebt besteld! Laat je tzt het resultaat hier zien?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 00:25

De opzetkammen wil ik voornamelijk gebruiken voor die lange varkensharen die nu weer aan het groeien zijn.
Of als ik een patroontje moet scheren bij een hele dikke vacht,dan kan ik dat haar wat inkorten.
Geen idee of het wat is,maar het kostte niet heel veel meer en dan heb ik ze maar.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 01:12

Oh, dat is een goed idee!

anais

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:06

Dus de moser max 45 is zeker ook geschikt om het hele paard mee te scheren?
Heb je dan niet veel langer werk met die smallere kop?
En als jullie het hele paard er mee scheren, laten jullie de messen dan slijpen of vervangen jullie na een tijdje de kop/ messen.

Jeroenschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:08

Ik ben niet zo enthousiat als iedereen erover hoor! Hij is zeker wel fijn, maar voor een heel paard niet aan te radem hoor, dan ben je enorm lang bezig!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:44

Er bestaat wel een bredere kop voor de moxer max45, die scheert op 3.2 milimeter. Dat scheelt zeker in de tijd. Komt mij maar weinig voor overigens dat ik een hele er mee scheer, dan pak ik wel liever een grote!

Messen kun je heel vaak laten slijpen voordat je ze moet vervangen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:58

Met de moser max een heel paard scheren ben je hooguit 15 minuten langer mee bezig. Tenminste ik dan. :o

Ik doe het alleen in extreme gevallen. Maar nu ik de experience heb hoeft dat niet meer. Dan scheer ik alleen hoofd en benen met de moser.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:10

Ja precies, ik ben er nog geen tegen gekomen die flipte van Heiniger Xperience. Liscop Lite ook niet trouwens maar de Heiniger is een beduidend fijner apparaat.