Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Starbreeze schreef:Hoe vaak kunnen jullie scheren met 1 setje messen, paard is schoon en heeft geen hele dikke vacht.
xmarliez schreef:Ik ken het helaas... wat voor merk is het?
Je kunt proberen de messen helemaal schoon te maken met het kwastje en een doek en dan alles wat onder de messen zit helemaal haar vrij maken. Het kan zijn dat er tussen de messen haar is gekomen en dat hij blokkeerd. Het kan ook gewoon een flut apparaat zijn (wat ik dus had) en dan kun je nog maar alleen met het uiteinde van het mes scheren dus ongeveer een cm. Zo heb ik eens een keer een half paard geschoren, 3 uur bezig geweest met een kant en spuug lelijk.
Morrie schreef:Starbreeze schreef:Hoe vaak kunnen jullie scheren met 1 setje messen, paard is schoon en heeft geen hele dikke vacht.
de laatste keer 2 en een half... de halve was m'n ezel, 't arme beest heeft weken voor gek gelopen en toen ik eindelijk m'n messen terug had, was het al te koud om hem nog helemaal af te scheren..... hij-moest-es-weten
advies van de messenslijper: pak een schapenmachine voor de ezel.... *duh*
Nathalie84 schreef:Opsturen naar kommer Biopharm, binnen 5 dagen terug. Rond de 7,50 voor messen en een scheerkopje volgens mij 10 euro. Ik ben er al jaren tevreden over (alles heiniger), daar gaat ook alles voor onderhoud naartoe.
galopje2000 schreef:ik heb toen de scheermachine van de buurman geleend![]()
het is een hauptner (vinden jullie dat een goede scheermachine?) hij scheerde alles hartstikke goed maar toen hield hij ermee op.