zebra strepen op paard schilderen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:00

Afbeelding

Vandaag ook maar eens een poging gedaan..leek wel minder te zijn maar dat kan ook aan het weer liggen..ik ga het gewoon een beetje uitproberen van de week.Heb het nu met krijt,water en wat veerust gedaan.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:03

Dat krijt ziet er beter uit, blijft het ook zitten?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:35

Nou die rechtse heeft had het al een paar uur op op het moment van de foto,die andere had ik net gedaan..zie ze morgen pas weer dus ben benieuwd.

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:47

mijn pony is vrijdag een zebra geworden en na alle regen en rollen zit het er nog steeds voor een groot gedeelte op :)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 17:40

Geweldig! Ik ga dit ook proberen! :D

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 17:47

Zou het ook met water en bloem kunnen?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 17:49

Denk het wel.. Maar geloof me het wordt een rotzooi. :+

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 17:51

Ik heb deze nog voor de liefhebber te koop haha matchend voor de zebra's :P

Afbeelding

WIl mijn pony's ook gaan proberen ben benieuwd of ze elkaar dan niet gaan opeten :+

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 17:55

ik ben benieuwd of het werkt... geloof het niet....

shiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:23

Leuke foto's komen er voor bij , ik volg dit even ..
Iemand ook een idee ( hoop niet dat ik er overheen gelezen heb ) waar je kalk kan kopen??

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:51

@Shiana: Tuincentrum

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 20:11

Mijn nieuwe recept: schoolkrijtjes gemalen met vijzel, water erbij en met kwast erop doen:
Afbeelding

Het schilderen lukt beter, de kleur is witter, maar ik denk wel dat dit minder goed houdt en met regen eraf spoelt.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 20:40

Wow! Jij hebt talent!

Saab99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 20:55

hmm morgen maar een pakje krijt kopen al is het maar alleen voor het rijden kan ik afwisselen og een ridder(ik heb een rijd vliegen deken) of een zebra :D

Wiebelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:34

Somebitch schreef:
Ik wil het ook gaan uittesten, maar met wat weet ik nog niet.. Iemand tips?

Ik zou de meelpap lekker laten staan. Gadver wat een geknoei! Zo geïrriteerd als mijn kerel is door de vliegen en dazen blijft hij zijn huidje schudden dus alles zat uiteindelijk onder..
Heb wel het idee dat de strepen werken, maar morgen ga ik het afwassen en krijtjes proberen op een natte vacht... Lijkt me iets handiger.
Wel ontzettend staan lachen om de blikken van de buren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:55

Is krijt er ook makkelijk af te halen?
(kan water, borstel en poetsblok gebruiken!)
Xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:39

Nou ik heb mijn eigen experiment gedaan; De meelpap is idd een hoop gekloot en het azijn bleekt idd ook de vacht en nu zal dat laatste me een worst wezen, maar ik heb ze dus vanavond allebei meegenomen op buitenritje (ik op grote en mijn shet aan touwtje mee), we zijn verdomme nog geen 500 mtr. ver gekomen, zodra we bij het eerste groepje bomen kwamen was het gelijk bingo! Nu had mijn grote dus brede strepen en wij 2 werden gelijk goed te grazen genomen door de dazen, maar had bij mijn pukkie veel smallere strepen gezet en had het idee dat ze bij haar eerder boven haar bleven vliegen, hoewel ik het druk zat had met en paard sturen/dazen doodslaan/zorgen dat pukkie meeliep om het op het gemak rustig te kunnen bekijken... Ik wil het nog 1 kans geven, maar dan moet ik echt iets vinden waar ik dus dunne strepen mee kan trekken; met kwast werkt dat dus voor geen meter, met het constante getril en gebibber en zwiepende staarten... iemand tips?

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:42

Ik zag op die facebook site iets voorbij komen met van die knijp flesjes met een dun tuutje er aan.
Zoiets
Afbeelding

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:43

ohjajoh6 schreef:
Nou ik heb mijn eigen experiment gedaan; De meelpap is idd een hoop gekloot en het azijn bleekt idd ook de vacht en nu zal dat laatste me een worst wezen, maar ik heb ze dus vanavond allebei meegenomen op buitenritje (ik op grote en mijn shet aan touwtje mee), we zijn verdomme nog geen 500 mtr. ver gekomen, zodra we bij het eerste groepje bomen kwamen was het gelijk bingo! Nu had mijn grote dus brede strepen en wij 2 werden gelijk goed te grazen genomen door de dazen, maar had bij mijn pukkie veel smallere strepen gezet en had het idee dat ze bij haar eerder boven haar bleven vliegen, hoewel ik het druk zat had met en paard sturen/dazen doodslaan/zorgen dat pukkie meeliep om het op het gemak rustig te kunnen bekijken... Ik wil het nog 1 kans geven, maar dan moet ik echt iets vinden waar ik dus dunne strepen mee kan trekken; met kwast werkt dat dus voor geen meter, met het constante getril en gebibber en zwiepende staarten... iemand tips?

Ik heb een sponsje op een fles gedaan met een elastiek, en in het sponsje een gaatje gemaakt (een beetje zoals bij schoensmeer-flesjes). Morgen ga ik het testen met water en kalk. Als het werkt zal ik wel even een tutorial maken :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:54

Ik ben zeer benieuwd Snadrem! En zeker wel een goeie tip van Raja, ik ga die zeker ook proberen, zodra ik de kalk gevonden heb, want had het toevallig vanavond met staleigenaresse over die markeringsstiften en die liet me toen zien dat die helemaal niet zo gemakkelijk op te brengen zijn (je moet best veel kracht zetten wil je kleur kunnen aanbrengen) en er volgens haar ook redelijk snel weer afligt... (ik mocht effe proberen op een lammetje en is idd niet echt gemakkelijk glijwerk)

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 23:06

https://www.facebook.com/photo.php?v=512033402208717
Hier een filmpje van en flesje met een sponsje er op.
Ziet er zeer gemakkelijk uit!

Ik las net ook de FB site, dat de veemarkeringsstiften niet geschikt zijn voor paarden!!!!

Und ich kann auch nichts zu den Viehmarkierungsstiften sagen, da sie u.a. Paraffinöl enthalten und somit ebenso für unsere empfindlichen Pferde nicht geeignet sind.

De Vee markeringsstiften bevatten parradfine olie en dat is dus niet geschikt voor paarden!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 23:12

Volgens mij heeft ze het daar over gevoelige paarden (empfindlich) in het bijzonder, niet over alle paarden. Andere mengseltjes konden bij die paarden waar ze het over heeft namelijk ook niet omdat die er allergisch op reageerden.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 23:15

Ja, dat klopt idd Snadrem!

Maar goed, het risico nemen met die dingen vind ik altijd een beetje "eng"

Ze gebruikt nu iets van klei...

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 23:33

Morgen worden 2 witte paardjes getest hierzo! Misschien een regenboog zebra? <<)

Saab99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 01:40

op maandag kom ik vaak een groepje wandelaars tegen als ik met black wandel ben benieuwd koe ze kijken naar een zebra