Wout kom ook niet onder meer dan 350 graden en staat geschoren 24/7 buiten. Over dat mooiig heid vind ik echt kul. Mijne maakt een dikke wintervacht aan en scheer hem omdat hij anders op de weide al staat te zweten. En het zieter niet uit geschoren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Focussed schreef:Staat niet netjes?
Je punten voor verzorging worden echt niet eens onvoldoende als die van jouw een "klein" vachtje heeft. Zolang hij onder een 300 grams staat komt er misschien een beetje bij, maar meer niet. Intensief trainen, ik train ook intensief in de winter. Ook al start ik dan niet, dan stap je hem 10 minuten uit zodat hij droog is op de huid en zet je hem daarna niet op de tocht. Zijn ze zo droog.
En een 'wat' dikkere dekenDan spreek ik over 100 grams, niet 1000
themuisje schreef:oke, en stel je paard krijgt het echt koud?? ben je dan wel bereid meer op te doen?? of zou je dan er bij blijven dat hij weg smelt. puur nieuwschierig
Focussed schreef:themuisje schreef:oke, en stel je paard krijgt het echt koud?? ben je dan wel bereid meer op te doen?? of zou je dan er bij blijven dat hij weg smelt. puur nieuwschierig
Nou het is zo, die van mij staat er lekker warm bij met 300 grams als het gaat vriezen.
En in Nederland doet het dan een paar dagen per jaartenzij je opeens zo'n winter krijgt als vorig jaar...
En toen voelde hij nog steeds goed warm onder de deken maar ik ging toch twijfelen... want 0 graden of -20 is toch wel ff een verschil, ondanks dat hij nog zo goed voelde tegen de avond (bij -10).
Toch maar een extra onderdeken gekocht van 200 grams, en die er bij die koude dagen onder gegooid.
En daar voelde hij heel warm onder, toen het dus ook weer warmer werd (bleef hangen rond de -5 's nachts) meteen weer afgegooid want ze begon ook echt te zweten
themuisje schreef:wat ik niet snap is dat mensen zeggen: ''ik ga niet meer opdoen dan... gram'' wat nou als er een enorm strenge winter komt, en je merkt dat je paard het koud heeft, doe je dan geen dikkere deken op omdat je maar een beperkt aantal gram erop wil doen?
lijkt mijn nogal egoistisch... ben benieuwd hoe jullie dit ervaren
blowdiene schreef:Ik vind het gewoon serieus triest om dit te lezen.. Zonde dat mensen nog steeds denken dat een paard een deken nodig heeft, omdat hij anders een dikke vacht krijgt en snel gaat zweten.. En tja als hij na 10 minuten niet droog is en je zet hem in de stal zonder zweetdekentje word ie verkouden
Een paard heeft geen deken nodig.. Ook niet in de winter.. Mijn paard krijgt ook echt geen deken om! laat maar lekker aangroeien die geweldig schattige wintervacht!
Focussed schreef:Staat niet netjes?
Je punten voor verzorging worden echt niet eens onvoldoende als die van jouw een "klein" vachtje heeft. Zolang hij onder een 300 grams staat komt er misschien een beetje bij, maar meer niet. Intensief trainen, ik train ook intensief in de winter. Ook al start ik dan niet, dan stap je hem 10 minuten uit zodat hij droog is op de huid en zet je hem daarna niet op de tocht. Zijn ze zo droog.
En een 'wat' dikkere dekenDan spreek ik over 100 grams, niet 1000
Focussed schreef:themuisje schreef:oke, en stel je paard krijgt het echt koud?? ben je dan wel bereid meer op te doen?? of zou je dan er bij blijven dat hij weg smelt. puur nieuwschierig
Nou het is zo, die van mij staat er lekker warm bij met 300 grams als het gaat vriezen.
En in Nederland doet het dan een paar dagen per jaartenzij je opeens zo'n winter krijgt als vorig jaar...
En toen voelde hij nog steeds goed warm onder de deken maar ik ging toch twijfelen... want 0 graden of -20 is toch wel ff een verschil, ondanks dat hij nog zo goed voelde tegen de avond (bij -10).
Toch maar een extra onderdeken gekocht van 200 grams, en die er bij die koude dagen onder gegooid.
En daar voelde hij heel warm onder, toen het dus ook weer warmer werd (bleef hangen rond de -5 's nachts) meteen weer afgegooid want ze begon ook echt te zweten