Zzimply, de doorbraak in vliegenafweer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ik gebruik Zzimply of ga het gebruiken

JA! ik ben een trouwe gebruiker
25 (5%)
NEE! ik ben trouw aan mijn vaste merk
29 (5%)
Ik heb de proefverpakking aangevraagd
380 (76%)
Ik heb het gebruikt, maar vind het niets
64 (12%)

Totaal aantal stemmen: 498

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 16:29

Nou, ik weet niet bij wie je foto's hebt gevraagd maar niet bij/aan mij. Maar goed, ik zou idd ook graag een ingrediëntenlijst online zien zodat ik zelf kan zien wat er in zit. Er vanuit gaande dat die dus gewoon klopt!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 16:52

hofmanthuis schreef:
Aan Utrick
En als iemand nou de samenstelling op deze site zet!! Geloof je dan wel dat dat er in zit???????? 8-)
Groetjes,
Hofmanthuis :D

Ach Hofman, doe toch nu niet steeds zo moeilijk, je hoef de procenten er niet bij te zetten, maar zet nu eens on line welke kruiden er in zitten en dan ben je van dit gezeur af.
Zo verkoop je het ook niet (tenminste niet aan mij) en breng je je product steeds meer in diskrediet.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:07

hofmanthuis schreef:
Ik ben op deze site geattendeerd door diverse tevreden gebruikers van onze producten.
Bij navraag bleek dat de enkele negatieve uitlatingen van de concurrent af kwamen. ZIELIG HOOR!!!! 8-)
Daarnaast stonden er bevindingen op van mensen die helemaal geen proefmonster bij ons hadden aangevraagd. ZIELIG HOOR!!!! 8-)
Ik vraag me ernstig af wat zulke mensen bezielen!! :(

Wordt toch tijd dat je Zzimply zelf gaat proberen. Kun je zelf zien hoe goed en veilig Zzimply is!!
:D

Ik heb het geprobeerd, en het werkte gewoon echt voor de dooie donder niet.
Dusja, ik ben echt niet overtuigd dat het werkt...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:23

banaan is geen kruid, maar een vrucht! :P

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:39

Dan even goed zeggen:
Banaan is een vrucht, groente, en de plant behoort tot de kruiden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Banaan_(fruit)

Een bananenplant of bananenboom is in werkelijkheid een kruid, `s werelds grootste kruid (kruidachtige). Volgens de tuinbouwkundige definitie wordt de banaan echter tot de groenten gerekend. Volgens de culinaire definitie is het echter een vrucht, omdat de banaan als nagerecht dan wel als tussendoortje wordt gegeten.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:21

Veel kruiden zijn giftig voor mens en dier en dus ook voor paarden.
Neem bijvoorbeeld digitalis: vingerhoedskruid. http://nl.wikipedia.org/wiki/Digitalis
een klein beetje leidt al tot hartstilstand. Het wordt gebruikt in de medische wereld als afgeleide van een kruid.

Dus kruidenolie is mij echt te vaag.

Helaas ik zal het dan ook niet gebruiken.

Verder heb ik nergens kunnen lezen of er geen verboden middelen inzitten die op de dopinglijst voorkomen.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:20

Zoals ik al eerder had geschreven, bij mij deed het pompje het niet.
Vanavond heb ik gereden en heb het op een doekje gedaan, en het paard er mee ingesmeerd, behalve de linker achter bil.
Het stikte van de dazen om mij heen, maar ze verdwenen allemaal ook weer.
Er heeft geen daas op mijn paard gezeten, behalve op de linker bil zat er soms wat.
Dat was het gedeelte dat ik niet ingesmeerd had.
Het werkt super goed.
Verder heb ik nog nooit naar een samenstelling gekeken van vliegenspray.
En dat hoef ik nu ook niet te weten.
Ik ga er van uit dat het getest is.
Ga het zeker kopen, goed spul.
Eindelijk iets dat werkt tegen die dazen. +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:26

Het heeft weinig zin om een welles nietes spel er van te maken. Bokt wint toch altijd.

Als niet ervaren bokker zou ik mij er niet aan wagen Hofmantus, want dan kan je nog van een koude kermis thuis komen.

Ik heb met mijn paard in een waar dazenparadijs gewoont en daar waren de vliegenpakken van bucas niet eens tegen bestand, dan moeten ze gewoon na 11.00 uur met een warme of zeer vochtige dag op stal en kunnen ze pas na een uur of 18.00 uur weer even naar buiten. De bossen zijn dan vergeven.

Ook zijn er paarden die dazen aantrekken, zoals bv mijn paard. Zijn er 10 in de buurt, dan zitten er 8 om mijn paard heen en hebben er zelfs paarden die op een paar meter van hem staan geen 1tje!!

Nu woon ik in een gebiedje waar er in vergelijking nauwelijks dazen zitten. Wellicht werkt nu een vliegenspray wel bij mijn paard en wellicht ook wel Zzimply.

Met deze wetenschap moeten wij doorgewinterde paardenhebbers en houders wel rekening houden.

Dus ga je in een dazenwalhalla rijden met je paard en je spuit hem van top tot teen in, zal er geen een middel werken, maar zit je in een gebiedje met zeer weinig dazen in verhouding, dan kan het dus wel werken.

Ik praat dus over op hoogtij seizoen van een zwerm van een stuk of 50 al 60 dazen en dat je in volle draf naar stal moet, ook jezelf zit dan onder..... :(

Bij mij op de wei zaten er vandaag een stuk of 3 mijn paard te plagen, heb dus wel zijn pak aan gedaan, want het dier heeft er veel last van.... inspuiten zou een optie zijn...

Dus om even de reëelheid op zijn plaats te houden, dus dit bericht!!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:31

ik heb hier geen dazen ( :D ), maar wel muggen. en dat werkt prima!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:35

Ik kan natuurlijk niet voor iedereen spreken, maar twee weken terug heb ik in een van dazen en andere steekbeetsten vergeven bos gereden, en ik en mijn knollie hebben alleen last gehad van neerstortende rupsjes :) De paarden voor en achter ons werden lek geprikt, en wij hebben geen beest hoeven platslaan. Ik gebruik altijd Atex daasspray en dat werkt voor ons prima. Ik had in eerste instantie intresse in Zzimply, maar omdat men zo krampachtig reageerd op vragen omtrent de ingredienten blijft het bij mij in de kast totdat ze er meer openheid over willen geven :). Voor mij is het dan ook een geruststellende gedachte dat ik iets heb dat werkt. Voor mensen waarvan hun paardjes worden opgevroten kan ik me goed voorstellen dat je daar wat aan wil doen.

Uit de marketingtechnieken van Hofman en cohorten kan ik slechts afleiden dat er vooral een boel gebakken lucht is, en weinig feiten...

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 09:44

Gisteren heb ik eens zimply geprobeerd.

Op de heenweg had ik een paar dazen, maar niet zo gek veel. Op de terugweg had ik een hele zwerm (stuk of 80), die constant achter mij aan bleven vliegen. Ze gingen pas weg toen ik ze allemaal doodgeslagen had. Dat terwijl ik in totaal maar 2 uur heb gereden. :n

windhond

Re: Zzimply, de doorbraak in vliegenafweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 09:55

Ik heb ook een proefverpakking aangevraagd maar het pompje is stuk.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:13

Ik heb m ook aangevraagd, maar ik ga het toch maar niet gebruiken voordat ik een ingredientenlijst heb gezien. Vind het echt heel raar dat daar zo geheimzinnig over wordt gedaan, de producent verpest het voor zichzelf. Misschien een lesje Marketing volgen, Hofmanthuis? :)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:20

Hee, grappig. Ze zitten vlakbij waar ik woon zie ik, rijssenseweg 158. Moet nog een wormenspuit hebben, die koop ik in een winkel aan rijssenseweg 160. Dus dan ga ik maar even kijken bij de buren :P

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:31

Ik heb gister ook een proefverpakking aangevraagd. Ben benieuwd.

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:42

Maar als er iets inzit waar het paard allergisch voor is ,
:?
ik kan dan best begrijpen dat sommige het niet willen gebruiken voordat ze weten wat er in zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:52

Toch grappig dat ik bijna alleen de verkoper hoor over hoe geweldig zimply is... Achja, die moeten ook hun brood verdienen. Misschien zou het niet slecht zijn om een les PR te nemen van de eventuele omzet...

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:55

Nou, als iedereen die het wel in huis heeft maar het niet wilt gebruiken omdat ze niet weten wat erin zit het even naar mij wilt sturen? Zou fijn zijn. :D

Zolang het werkt, en mijn paard niet allergisch reageert interesseert het me namelijk geen donder wat er wel of niet in zit. :Z

Dussss... stuur maar op! 8-)

hofmanthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:15

Aan Niels

Op dit moment zijn er mede na het gebruiken van het ZZimply monstertje al enkele duizenden verpakkingen Zzimply verkocht!!
Zzimply is verkrijgbaar in een 500 ml Zzimply sprayflacon, 2,5 liter Zzimply navulverpakking, Zzimply Rol-On en Zzimply Gel.
Zo zie je maar: de omzet zit goed. Dus niets mis met de PR. :Y)
Trouwens zoals al eerder vermeld is op deze site: Zzimply is ook uitstekend te gebruiken op je zelf ter afweer van muggen.
De Zzimply Rol-On is daarvoor uitermate geschikt. Kan zo mee in de handbagage of handtasje.

Groetjes,
Hofmanthuis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:34

Wat ik wel apart vind is dat Zzimply praat over geurneutralisator.

Nou weet ik dat er een onderzoek is gedaan waar dazen op reageren en dat is niet geur, maar warmte. Adh hiervan is ook de dazenvanger ontwikkeld. Als je met onbedekte armen in de bossen gaat rijden, en je paard is ingepakt, het het zijn dat ook jij wordt gestoken en ik neem toch aan dat je niet naar paard ruikt?

Dazen blijken heel dom te zijn, gewoon op een warmtebron af gaan, daarom hebben donkere paarden er meer last van dan licht gekleurde paarden. Ook een test dat zwarte paarden zelfs wel 3 tot soms 5 graden temperatuur verschil hebben in de warme zon tov schimmels.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:36

russel schreef:
Wat ik wel apart vind is dat Zzimply praat over geurneutralisator.

Nou weet ik dat er een onderzoek is gedaan waar dazen op reageren en dat is niet geur, maar warmte. Adh hiervan is ook de dazenvanger ontwikkeld. Als je met onbedekte armen in de bossen gaat rijden, en je paard is ingepakt, het het zijn dat ook jij wordt gestoken en ik neem toch aan dat je niet naar paard ruikt?

Dazen blijken heel dom te zijn, gewoon op een warmtebron af gaan, daarom hebben donkere paarden er meer last van dan licht gekleurde paarden. Ook een test dat zwarte paarden zelfs wel 3 tot soms 5 graden temperatuur verschil hebben in de warme zon tov schimmels.

Klopt helemaal :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:42

wat interessant russel!
mijn stalgenote heeft een paint,zwart met wit dus...en we vroegen ons gisteren tijdens de buitenrit af of het inderdaad door warmte(kleur)komt dat op de zwarte stukken gewoon meer dazen komen..
en op de vosarabier die ik rij,minder..

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:54

2 painthorses, en de zwart bonte heeft er meer last van dan de vos.

Maar ZZimply werkt voor geen meter. En die lucht, echt vreselijk. Als daas zijnde zou je er bijna dood van uit de lucht vallen, maar helaas kunnen ze blijkbaar niet zo goed ruiken, anders waren ze wel weggebleven :P

hofmanthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 13:05

Tickels het is niet juist!!!

Even een stukje over de daas!!

Dazen (Tabanidae) zijn een familie van bloedzuigende insecten die behoren tot de orde tweevleugeligen (Diptera). Dazen worden ook wel brems, steekvlieg of paardenvlieg genoemd, of in het zuiden blinde daas. De familie is wereldwijd verspreid; er zijn vermoedelijk ongeveer 8000 soorten. In Nederland leven zo'n 35 soorten. Daarvan vormen zo'n 12 soorten de laatste jaren een ware plaag. De bekendste en meest algemene soort is de regendaas.
Dazen worden vaak verward met horzels, dit is echter een totaal andere groep van vliegen. Horzels kunnen in tegenstelling tot dazen niet bijten. Daarnaast parasiteren de larven van horzels in levende dieren terwijl de larven van dazen zich ontwikkelen rond water oppervlaktes.
Dazen strijken snel neer en bijten dan vrijwel onmiddellijk, wat meestal goed te voelen is. Naast deze korte pijnlijke ervaring is er ook het gevaar van bacteriële infecties die meestal goed te behandelen zijn met antibiotica. Dazen steken dus niet, daar ze geen angel hebben.
Na een beet kunnen steekvliegen niet snel wegvliegen, zodat men hen met een welgemikte klap kan doodslaan; dan heeft men de beet echter al te pakken, die meestal tot een fikse jeukbult leidt. De snuit van de daas bestaat uit een tal van mesjes, waardoor de huid, bij een beet, als het ware wordt opengesneden. Door dit mechanisme is de daas, in tegenstelling tot een mug, in staat om ook door sommige dunne kledingstukken heen te bijten. Aan kledingstukken moet men in dit geval denken aan T-shirts, dunne broeken en dunne sokken. Alleen de vrouwtjesdazen steken, om voldoende energie te verkrijgen om hun eieren te kunnen leggen. Met name vee kan zeer veel hinder van dazen hebben. Ze komen vooral voor op iets vochtige plaatsen die naast zon ook wat schaduw bieden. De larven ontwikkelen zich in water, modder, moeras, of rottende plantendelen. Ze leven vaak van andere insecten. Er zijn meestal 8 of 9 larvestadia, met een diapauze in de winter. In vrijwel alle geslachten (behalve een paar primitieve die vooral in de tropen voorkomen) voeden de volwassen vrouwtjes zich met bloed; de mannetjes bijna altijd met nectar of plantensap. De overlast van dazen kan bestreden worden door bedekkende kleding, waardoor ze niet meer kunnen bijten. Op bloed beluste vrouwtjesdazen komen af op geuren, warmte en beweging om prooien te vinden.
Dazen kunnen hun prooi moeilijker vinden als gebruik wordt gemaakt van sprays of smeersels met een geurbarricade.

Zoals ik al eerder schreeef. Vertrouw op de fabrikant en ga niet zelf de alwetende uithangen.

Uitspraak van Hofmanthuis
Wees overtuigd en volledig geinformeerd voordat je iets zegt over een ander z'n peerd!!
8-) *D :D

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 13:08

hofmanthuis schreef:
Ik ben op deze site geattendeerd door diverse tevreden gebruikers van onze producten.
Bij navraag bleek dat de enkele negatieve uitlatingen van de concurrent af kwamen. ZIELIG HOOR!!!! 8-)
Daarnaast stonden er bevindingen op van mensen die helemaal geen proefmonster bij ons hadden aangevraagd. ZIELIG HOOR!!!! 8-)
Ik vraag me ernstig af wat zulke mensen bezielen!! :(

Wordt toch tijd dat je Zzimply zelf gaat proberen. Kun je zelf zien hoe goed en veilig Zzimply is!!
:D

Wat ben jij professioneel bezig. Als je een product probeerd te verkopen,
blijf je rustig en ga je bovendien helemaal geen andere producten de ''schuld''
geven. Al met al, vind ik deze reactie van jou niet echt passend bij het
plaatje, en dat is iets wat mij nu nog meer wantrouwend maakt in het product.

Ik heb Zzimply ook geprobeerd, alleen het werkt niet. :n En dan heb ik
behoorlijk veel opgespoten, maar die dazen, vliegen, en andere nare
beesten blijven komen. Dus ik kan uit eigen ervaring vertellen dat het niet
werkt. En dat is wel een beetje spijtig, had beter geweest als het product
wel goed functioneel was geweest, dan had je onderling ook betere reclame
gehad. Als iemand mij nu vraagt naar deze ervaring met Zzimply, heb ik
er geen positieve zegging over.