Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nouvel schreef:![]()
't is dat ze zeggen dat morgen de temp weer omhoog gaat...
maar als het overdags ook onder de 14 graden blijft met regen en wind gaat hier ook de 200 grams erop...
keat schreef:ff n vraagje.
heeft iemand van jullie misschien ook de pagony tiger 500 grams deken? ik heb die vandaag aangeschaft in maat 205. de deken sluit heel hoog op de nek en mn paard heeft een hele dikke hals. ik ben dus bang dat dat gaat knellen als ze haar hoofd naar beneden zal doen. nu hou je dat altijd wel een beetje en ik denk ook weer dat als ik een maat groter neem (215) hij te ruim is en meer naar achteren kan schuiven waardoor hij dus juist kan gaan knellen. iemand tips of ervaring?
Miepie77 schreef:Inney schreef:Ik heb een vraag. Ik ben mij een beetje aan het oriënteren over dekens ed. Stel, je wilt een deken om ervoor te zorgen dat de vacht dunner blijft. Dus zonder scheren, wat raden jullie dan aan?
(Ik heb niet de mogelijkheid om hem voor alleen 's nachts op te doen om op te bouwen, helaas, kan hem niet 's avonds op doen en 's ochtends weer af namelijk)
Ik ben namelijk aan het twijfelen, heb de optie gekregen, en het is mijn eerste winter met dit paard.
een thermodeken, maar eigenlijk zou ik dan zelf nu 2 dekens kopen, 1 met 100-200 grams vulling en 1 dikke van 350 gram of meer voor als het echt koud is, op super koude dagen kan je dan de 100-200 grams er nog eens onder doen, maar sommige paarden maken altijd veel vacht aan en sommige krijgen nooit een dikke vacht dus 100 zekerheid heb je niet, maar hiermee kom je al een heel eind.
Monster_tos schreef:en als het dan min 10 is ? Doe je dan 600 ?? Ik bedoel niks beschuldigend hoor. Maar mijn wedstrijd paard stond 's winters max onder 300. En daar had ze een prima dun vachtje bij. Het is natuurlijk wisselend per paard. Maar ik vind het wel veel..
Knert schreef:mjaa. ik blij dat ik nog een 200 grams rreseve deken thuis had gelaten toen mijn berg dekens naar de wasserette gingen.
Heb zo'n gevoel dat het lang ging duren.. inmiddels 3,5 week verder, kan zo nog dubbel zo lang duren.
Volgend jaar breng ik ze in JUNI al weg!
Monster_tos schreef:Denken er hier nu serieus al mensen aan een 200 gram deken ??? Wat ga je er dan opgooien als het echt koud word ?