Nies_ schreef:Misschien een stukje met de haren mee scheren oid? Dat het net wat langer blijft, maar niet zo'n dik pak haar is. Zelf haal ik het er altijd vanaf.
Dat is misschien nog wel een goed idee idd! Ik ga t overwegen!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Silver_Bolly schreef:Ik heb vanmiddag de moser max besteld, incl een extra setje messen! Hoop dat het een fijn apparaat is. Wil hem voornamelijk gebruiken voor het afscheren van de sokken van m'n tinker, maar ook om haar lijf gedeeltelijk te scheren.
Emoe schreef:Met dit warme weer hebben mijn shetlandermerrie en haar veulen het toch wel aardig warm. Aangezien de dagen korter beginnen te worden, begint de merrie al aardig wat wintervacht aan te maken. En het veulen heeft natuurlijk haar dikke veulenvacht wat ook superwarm is. Het liefst laat ik de natuur haar gang gaan normaal gesproken.. Behalve wen cushingpony worden ze nooit geschoren
Maar nu vertrekken we over 3 weken voor minimaal een jaar naar Frankrijk samen met deze 2 pony's. Aangezien we aardig zuidelijk zitten zal de winter daar een stuk zachter zijn dan hier.
Mijn vraag is, kan ik ze beter scheren of regelt de natuur dit zelf en past de vacht zich aan aan het klimaat?