[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mandje

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 22:00

@ nouvel heb nu helaas nog niet te mogelijkheid om haar elke avond binnen te zetten. Ook weet ik zeker dat ze heel snel weer nieuw haar heeft. Vraag me dus nu even af of het voor de eerste nachten niet te koud is buiten. Als ik haar helemaal doe incl. benen die scheer ik het hele jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 22:35

Mocht iemand een moser overhebben of een tip voor goedkoop nieuw?
Hoe onderhoud je zon ding en hoe werk je er dan precies mee?( echt nog nooit iets geschoren bij een paard)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 22:45

Ik houd me ook aanbevolen voor een goed bruikbare moser 8-)

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 22:55

Ik heb vorige week een nieuwe tondeuse gekocht, officieel voor honden maar paarden toiletteren moet er als het goed is ook mee kunnen. Ga hem van het weekend uitproberen :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 23:20

mandje schreef:
Twijfel toch nog een beetje tussen helemaal of deels scheren. Staan er al meer paardjes helemaal geschoren dag en nacht buiten?
Wat zouden jullie doen? Ik heb namelijk nog geen ervaring in deels scheren.

Ja, ik heb ze dag en nacht buiten en scheer ze helemaal :) Ik heb dit seizoen nog niet geschoren, maar voorheen al in augustus.
Je zou natuurlijk ook deels kunnen scheren en als het niet bevalt meer wegscheren. Ik vind het zelf lelijk en geen meerwaarde hebben, vandaar dat ik ze helemaal scheer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 08:15

Ik vind een racestreep ook niet 'mooi', maar functioneel genoeg voor de mijne.
en geen zin meer in dat deken gepruts.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 22:45

Iemand mag mijn Moser Max 45 wel overnemen :D Moet er alleen nog wel uitgezocht worden waarom 'ie het op dit moment niet doet. Messen zijn meerdere keren geslepen en eerder deed 'ie het gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 23:13

Hmm dat durf ik njet aan.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 15:00

Nies_ schreef:
mandje schreef:
Twijfel toch nog een beetje tussen helemaal of deels scheren. Staan er al meer paardjes helemaal geschoren dag en nacht buiten?
Wat zouden jullie doen? Ik heb namelijk nog geen ervaring in deels scheren.

Ja, ik heb ze dag en nacht buiten en scheer ze helemaal :) Ik heb dit seizoen nog niet geschoren, maar voorheen al in augustus.
Je zou natuurlijk ook deels kunnen scheren en als het niet bevalt meer wegscheren. Ik vind het zelf lelijk en geen meerwaarde hebben, vandaar dat ik ze helemaal scheer.

Vorig jaar heb ik mijn paard deels geschoren. In een later stadium ook de benen geschoren omdat hij nog steeds de warmte niet goed kwijt kon. Dit jaar doe ik hem weer helemaal. Het is ook best lastig om het aan beide kanten gelijk te krijgen. De streep blijft bij het verharen ook best lang zichtbaar. Alles bij elkaars gewoon handiger om hem helemaal kaal te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 17:36

Ja als je met dekens wilt werken wel.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 11:53

Anoniem schreef:
Ja als je met dekens wilt werken wel.

Nou ja het is eigenlijk geen kwestie van willen maar ik heb een rijpaard wat tijdens het rijden/longeren zijn warmte echt niet kwijt kan. Zie het als flink sporten met een bontjas aan, dan maar "emmeren" met een deken overigens stond hij toen hij deels geschoren was ook met een regendeken. Hij staat in een stal met uitloop en bijna altijd buiten. Het deels scheren bracht mijn paard iig niet genoeg lucht om lekker te kunnen werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 12:12

Dat kan hoor, was ook geen aanval. Misschien kwam het zo over, sorry dan.
Ik heb lang met dekens gewerkt en vind het vreselijk...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 12:16

Ik niet, makkelijker wordt het niet. Paard blijft schoon en droog, borstel er over en klaar. Ideaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 12:17

Altijd dat gedoe, deken te dik, deken te dun, paard te warm, paard te koud.
Maar ik kan goed begrijpen dat mensen het wel prettig vinden hoor.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 12:20

Als je goede (ademende) dekens hebt valt dat reuze mee hoor. Ik had vorig jaar voor een 2-jarig paard HH dekens, dan heb je dat inderdaad best makkelijk en die was niet eens geschoren, alleen een koukleum. Bij de Bucas Smartex/Power dekens valt dat echt heel erg mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 12:21

Bucas had ik maar past niet lekker. Nou misschien bedenk ik mij nog eens,hihi.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 15:41

Mijn ene paard heeft vorig jaar eerst zonder deken gestaan ivm medische problemen, verschrikkelijk vond ik het :+

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 17:24

Anoniem schreef:
Dat kan hoor, was ook geen aanval. Misschien kwam het zo over, sorry dan.
Ik heb lang met dekens gewerkt en vind het vreselijk...

Oh nee hoor. Ik snap je heel goed! Ik heb de Rambo dekens van Horseware en dan met een aantal liners voor eronder die je kunt wisselen. Alleen wat voor mensen koud is, is voor paarden gewoon lekker. En het ene paard is een koukleum en de ander heeft het snel warm maar ik ben ook altijd blij als de dekens weer af kunnen. Succes!

Happynesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 07:00

Scheren jullie altijd een bontje uit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:39

Heb t voorheen altijd weggelaten. Maar paardlief wordt dan altijd wat gevoelig op de huid.(Als in rug aanspannen wanneer er geborsteld wordt) Dus vorig jaar het bontje erop gelaten.. Maar ze krijgt zo een enorm pak haar, dat het dan weer mega lang duurd, voordat het bontje weer droog is. Dit jaar twijfel ik dus waar ik wijs aan doe.. :=

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:42

Misschien een stukje met de haren mee scheren oid? Dat het net wat langer blijft, maar niet zo'n dik pak haar is. Zelf haal ik het er altijd vanaf.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:17

Na de vele goede recensies over de Moser max45 heb ik 'm ook maar aangeschaft om mijn minipaardje te scheren. Ging hartstikke goed, maar halverwege het paardje stopte ie met het pakken van de haren. Hij doet het gewoon niet meer.. heb m helemaal schoongemaakt zoals staat in het boekje en geolied, maar hij scheert niet meer.. de mesjes kunnen toch nu niet al bot zijn? Zo dik in haar zat de pony geeneens.. iemand enig idee wat het kan zijn?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:10

Ik herhaal hier mijn vraag even, aangezien ik in het centrale scheer apparaten topic geen reactie krijg:

Ayla schreef:
Ik weet niet of de filters schoon zijn.. ik kan het apparaat evt vanavond wel even los halen en de boel van binnen bekijken. Messen zitten goed op het apparaat, maar of ze goed op het 'kopje' zitten weet ik niet.. ik heb even wat foto's gemaakt vanmiddag. Ze zijn niet zo duidelijk, maar misschien ziet iemand iets wat niet hoort. Ik moet 'm idd nog schoon maken en de messen hebben een heel klein stukje geschoren voordat de haren er meer uit werden getrokken, dan dat ze er af werden geschoren.

[ [url=m/hVCfRx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TSg6qN.jpg]Afbeelding[/url] ]

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:22

Bij nieuwe apparaten zijn de messen regelmatig niet goed scherp. Grote kans dat t toch echt botte messen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:42

essie_blue schreef:
Na de vele goede recensies over de Moser max45 heb ik 'm ook maar aangeschaft om mijn minipaardje te scheren. Ging hartstikke goed, maar halverwege het paardje stopte ie met het pakken van de haren. Hij doet het gewoon niet meer.. heb m helemaal schoongemaakt zoals staat in het boekje en geolied, maar hij scheert niet meer.. de mesjes kunnen toch nu niet al bot zijn? Zo dik in haar zat de pony geeneens.. iemand enig idee wat het kan zijn?

Ja dan zijn je messen botgeslagen. Had je je mini wel gewassen? Ik heb t ook wel gehad met een nieuw apparaat. Half paard geschoren en toen pakte hij de haren niet meer. Messen weg laten brengen en daar werd gezegd dat t vaker voor kwam met nieuwe messen zo uit de fabriek... Maar t hoort niet natuurlijk.