[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:18

Fabster schreef:
IR Breeze doet het ook verbazend goed. Paard nog steeds droog. En dat na 2 van dit soort dagen! Als deze deken op is, ga ik daar nog maar een x voor.

Hier ook erg in onze nopjes met dezelfde soort deken. Paarden staan er mooi droog onder.
Mocht je ze nog weten te vinden in maatje 205 ( de fleecegevoerde) hou ik me aanbevolen. ;)
De onze zijn na ruim 8 jaar zo langzamerhand beetje aan vervanging toe. :o

Hier staan ze nu onder de IR Breeze en een 100 grams EJ Staldeken. Gaat prima. Alleen die regen mag heel vlot weg wezen.. Zo is het voor niemand leuk meer.

Hier hebben de paarden wel wat reservedekens, maar dat is meer beetje puzzelen en schuiven met wat er ligt. Met een beetje creatief zijn valt er aan bijna elk weertype wel een mouw aan te passen.Zeker geen dubbele van elke dikte, dat zou een beetje te gek worden. Wel laatst kastopruiming gehouden, zo zonde om wat je niet meer gebruikt maar nog goed bruikbaar is te laten liggen. lang leve de paarden die eindelijk zo goed als uitgegroeid zijn. :+

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:57

Als jullie het voor een paard te koud vinden worden onder een 0-grams. Waar stappen jullie dan op over? 50, 100 of 150?

Ben namelijk op zoek naar een 100 grams staldeken, is niet zo simpel te vinden en al helemaal niet in maat 155.

Ik zat te kijken, 150 zie ik al vaker maar die stap is wellicht wat te groot?

IngridM

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:58

Ja ik zou in eerste instantie 100 gram zeggen.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:06

Hier nog steeds ongeschoren onder een 0-gram regendeken. Ik heb haar wel eerst een vachtje aan laten maken. Als het droog wordt (ooit) en deze temperatuur is, dan doe ik hem af. Mocht het kouder gaan worden, dan voer ik op met 100 gram.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:10

Ik vind 100 grams dekens heel fijn, gebruik die ook meer dan de 0 grams.

Misschien een 100 gram liner of een Amigo insulator?

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:14

Overduidelijk toch echt de 100 dus. Omdat ik een goede regendeken heb, maar wel zonder linersysteem ben ik bang dat het dan een dure koop is die toch wat tegenvalt. Onder de onderdeken van Pagony staan op Divoza goeie reviews, maar wat ik daar natuurlijk van moet geloven.. het nadeel van prijzen kunnen winnen door het plaatsen van reviews.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:25

Volgens mij heef decathlon een goedkope stal/onderdeken in pony maten. Ik wil hem ook nog bestellen maar moet nog bedenken wat erbij te doen zodat ik geen verzendkosten hoef te betalen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:27

Ik ga van 0 naar 100 - 200 - 300 eventueel 400. Geen halve grammen al lijkt mij 50 gram ook erg fijn om te hebben. Vooral in t begin heb je van die dagen dat 0 te weinig is en 100 te veel.

dreamheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:32

samirah schreef:
Fabster schreef:
IR Breeze doet het ook verbazend goed. Paard nog steeds droog. En dat na 2 van dit soort dagen! Als deze deken op is, ga ik daar nog maar een x voor.

Hier ook erg in onze nopjes met dezelfde soort deken. Paarden staan er mooi droog onder.
Mocht je ze nog weten te vinden in maatje 205 ( de fleecegevoerde) hou ik me aanbevolen. ;)
De onze zijn na ruim 8 jaar zo langzamerhand beetje aan vervanging toe. :o

Hier staan ze nu onder de IR Breeze en een 100 grams EJ Staldeken. Gaat prima. Alleen die regen mag heel vlot weg wezen.. Zo is het voor niemand leuk meer.

Hier hebben de paarden wel wat reservedekens, maar dat is meer beetje puzzelen en schuiven met wat er ligt. Met een beetje creatief zijn valt er aan bijna elk weertype wel een mouw aan te passen.Zeker geen dubbele van elke dikte, dat zou een beetje te gek worden. Wel laatst kastopruiming gehouden, zo zonde om wat je niet meer gebruikt maar nog goed bruikbaar is te laten liggen. lang leve de paarden die eindelijk zo goed als uitgegroeid zijn. :+

Hoe bevalt de Epplejeck 100 grams jou? Geen schuurplekken?

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:33

Idd, ik heb sinds dit jaar de Irish stable 50gr, top deken voor die frisse najaarsdagen en het toch droog is. Verder maak ik ook stapjes van 0-100-200-300-400.

dreamheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:42

tiwi1969 schreef:
Volgens mij heef decathlon een goedkope stal/onderdeken in pony maten. Ik wil hem ook nog bestellen maar moet nog bedenken wat erbij te doen zodat ik geen verzendkosten hoef te betalen.

Zou je me een linkje kunnen geven? Ik kan hem goed gebruiken maar kan hem niet vinden. Hoe heet ie? :D

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:45

Ik durf eerlijk te zeggen dat ik ook geen stap van 100 maak. Ik heb alleen maar staldekens van 150, 200, 300 en 500. En regendeken van 0 en 50.
Dus voor de 1 is het meestal 0, 150, 200, 300
Voor de ander is het 50, 200, 300, 500.

Kwestie van beetje puzzelen.

Deacthlon heeft een bruine light voor 30 euro. Die had ik vroeger. Was geen verkeerde. Denk dat die ergens tussen de 50 en 100 zit. Weet alleen niet zeker of die er ook in 155 is.

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:50

Veulen84 schreef:
Ik durf eerlijk te zeggen dat ik ook geen stap van 100 maak. Ik heb alleen maar staldekens van 150, 200, 300 en 500. En regendeken van 0 en 50.

Deacthlon heeft een bruine light voor 30 euro. Die had ik vroeger. Was geen verkeerde. Denk dat die ergens tussen de 50 en 100 zit. Weet alleen niet zeker of die er ook in 155 is.

Deze? http://www.decathlon.nl/deken-imper-all ... 83206.html

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:54

ik heb bij dat lang aanhoudende warme weer dit najaar voor beide paarden een 50 grams amigo erbij gekocht, en heb ze best veel gebruikt!

ik heb ze nu toch weer onder 200 en 300 gezet en de luikjes nu open gelaten, de wind staat er redelijk in, zo is het nog wel fris binnen.
Al blijft het lastig, voor binnen is het eigenlijk te warm, maar buiten met regen en harde wind kunnen ze het prima hebben...

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:05

idd voor die dagen dat de ongevoerde net te weinig is, en de 100 grams teveel. Is een 50 grams of fleecegevoerde ideaal.
Ik ben erg tevreden over de fedimax vliegendekens, wil daar nog een lichtgevoerde outdoordeken van.

De Ej staldeken bevalt op zich goed. Onze paarden hebben een vrij brede hals en deze heeft genoeg ruimte. Voor het ideale zouden de loopsplitten wat langer mogen doorlopen, maar het geeft geen plekken. Nu zijn de onze ook wel behoorlijk breed in hun schouders etc, vandaar. ( robuuste Gelderse en uit de kluiten gewassen merendeel Holsteiner) Het is een robuuste stevige deken, en gaat nu het 2e seizoen in. Ook ruim verstelbaar, wat wel prettig is met 2 verschillende modellen paard met dezelfde dekenmaat. Ik heb deze gekocht om uit te proberen, omdat er niet zoveel 100 grams staldekens zijn. We hadden al een 250 grams staldeken van ej voor als het echt heel koud was voor erbij. Die beviel wel aardig. Nu staan ze hier het merendeel van de winter onder hun IR tornado, en staat er nog een 300 grams Equi-theme easy move outdoor op het wensenlijstje. Dus geen ervaring met de hele winter onder een 100 grams staldeken.

Liners heb ik aan gedacht, leek me ideaal. Alleen geen Horseware dekens hier verder, dus niet gedaan.
De regen liner wel uitgeprobeerd, maar zonder de optie om die aan de voorkant goed vast te maken ging het schuiven. Nu hebben de beide dames ook wel een heel erg volbloedvachtje zomers.. Qua dekjes is dat ook een crime. |o Daarvoor maar overgestapt op de Bucas buzz off Rain, die blijft wel liggen in maat "groot". :o

De Harry's horse highliner zijn ook fijne staldekens! Blijft goed liggen, en gaan lang mee.
Die had ik eerder, totdat hare majesteit besloot dat ze na een groeispurt niet meer ideaal waren.. |o
Laatst bijgewerkt door samirah op 30-11-15 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:09

Ik had juist een 50gr staldeken, die kwam erop vóór de 0gr ongevoerd :)

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:10

Ik heb ook een regenliner voor onder de RSIH en vind dat echt een ideaal ding :j

samirah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:17

Eerlijk is eerlijk, ik vind de liners. En de regen liner helemaal echt een geweldige uitvinding!
Die dingen zijn ideaal. :j

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:35

jippie5 schreef:
Veulen84 schreef:

Deze? http://www.decathlon.nl/deken-imper-all ... 83206.html

Deze: http://www.decathlon.nl/staldeken-light ... 87231.html
Hij is inmiddels wel iets duurder zie ik.

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:40

Hallo, ik kom even binnenvallen met een vraag als dat oke is :)

Ik heb vorige week deze deken aangeschaft: http://www.dekroo.nl/webwinkel/paard/pa ... ddeken.htm

2de hands, maar met de kaartjes er nog aan. Echter heeft de deken vandaag de regenbuien niet kunnen tegenhouden. Ik kwam net op stal en trof helaas een vochtige pony aan. De deken is vanbinnen met wol gevoerd en die is dus erg vochtig (niet drijfnat) geworden. Pony staat nu met een zweetdekentje op stal en voordat hij naar buiten gaat morgen vroeg wordt de winter deken (die hopelijk helemaal gedroogd is) weer op gedaan.

Nu de vraag: kan de deken gewoon de hoeveelheid regen niet aan? Is het slechte kwaliteit? Ik ben namelijk bang dat ik 80 euro heb weg gegooid.. :(

Mijn vorige deken was een B merk die iedere bui altijd prima hield, helaas was hij gewoon op..

Alvast bedankt!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:49

Momenteel nog onder de Smartex Extra maar denk dat ik morgen weer de 150gr opleg. Hangt ervanaf hoe ze aanvoelt onder de deken.

Toch wat twijfel om volgend jaar weer over te gaan naar een gewone deken... Vind de Bucas niet 100% liggen en vind dat er nog een te groot deel hals/schouder onbedekt is.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:01

Aahh ik vind het mega lastig nu. Heb ook geen mogelijkheid tot overdag wisselen. Dus of ik laat hem onder 350+150 hals (Hij is vorige week helemaal kaal gegaan) of ik zet hem onder 200+0 gram, of 300+ 0 gram, of 250+0 gram. Ik weet het echt niet, blijkbaar stond hij er vandaag helemaal niet te warm onder ofzo.. Lastig rot weer is het!

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:12

Ik laat ze denk ik gewoon onder de 250 met hals staan morgen, ze voelen er nu op stal ook gewoon goed onder.

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:14

Birgit__ schreef:
Hallo, ik kom even binnenvallen met een vraag als dat oke is :)

Ik heb vorige week deze deken aangeschaft: http://www.dekroo.nl/webwinkel/paard/pa ... ddeken.htm

2de hands, maar met de kaartjes er nog aan. Echter heeft de deken vandaag de regenbuien niet kunnen tegenhouden. Ik kwam net op stal en trof helaas een vochtige pony aan. De deken is vanbinnen met wol gevoerd en die is dus erg vochtig (niet drijfnat) geworden. Pony staat nu met een zweetdekentje op stal en voordat hij naar buiten gaat morgen vroeg wordt de winter deken (die hopelijk helemaal gedroogd is) weer op gedaan.

Nu de vraag: kan de deken gewoon de hoeveelheid regen niet aan? Is het slechte kwaliteit? Ik ben namelijk bang dat ik 80 euro heb weg gegooid.. :(

Mijn vorige deken was een B merk die iedere bui altijd prima hield, helaas was hij gewoon op..

Alvast bedankt!

Het linkje brengt me naar de site en niet naar de deken...

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:15

Hoeveel grams hals heb je er op dan? 0? Dat vind ik dus het lastige, hij staat nu onder de 350 ook goed op stal. Maar ik wil niet dat hij te verwend wordt zeg maar :=. Hij staat namelijk nooit te zweten onder zijn deken maar ook nooit echt te koud, dus extra lastig inschatten. Ik ga over op de 200+0 grams, moeder kan in het ergste geval nog wat wisselen.