[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 20:15

oke bedankt!

ik ben bij de welkoop geweest en toen wist ik dus niet welke ik koest hebben :')

dusnapparaat erbij gehaald,messen eraf geschroefd en gekeken welke hetzelfde waren...

maar, toen wist ik niet meer hoe ze erop moesten!! 8)7

zitten ze zo goed?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiddokids

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:52

ziet er toch goed uit je messen

vraagje wanneer gaan jullie scheren
vandaag was hij zeiknat omdat ik druk bezig ben geweest met mennen M proef wil nog niet zo lukken
hij kwam erg nat onder het werk vandaan,
ik weet vorig jaar begin oktober geschoren maar denk dit jaar toch maar eerder te doen

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:56

Ik zou gewoon scheren dan :j Om de een of andere reden hoeft mijn merrie sinds vorig jaar pas in september, maar die schoor ik voorheen al in augustus.

Messen lijken inderdaad goed te zitten. Als je hem aanzet merk je het snel genoeg.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 06:27

oke bedankt, haha blond he :p

mijn shire staat ook al dik in het haar terwijl. het nog super warm is buiten.. mijn draver stond gisteren te zweten op stal tijdens de poetsbuurt.. (hij kwam van buiten)
maar die zit nog zo dun in het haar dat scheren geen zin heeft..

zot eigenlijk he, dat verschil?

ik zou idd ook gewoon gaan scheren zodra je het nodig vind!

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 07:51

Als je vind dat het nodig is, gewoon scheren.
Ik heb afgelopen maandag mijn pony ook al geschoren. Ze was flink in de rui, met rijden behoorlijk nat en slecht droog te krijgen. Nu is ze weer zo droog en met dit warme weer staat ze ook niet te zweten.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 07:52

SRY schreef:
Ik heb afgelopen maandag mijn pony ook al geschoren. Ze was flink in de rui, met rijden behoorlijk nat en slecht droog te krijgen. Nu is ze weer zo droog en met dit warme weer staat ze ook niet te zweten.

Hebben ze nu ook geen deken nodig? Als het volgende week dagje wat slechter weer is ofzo

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 07:59

Nee hoor, zolang het niet regent niet. Als het wel regent en warm is doe ik altijd de Bucas sunshower op.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 08:44

Nadiine__x schreef:
oke bedankt!

ik ben bij de welkoop geweest en toen wist ik dus niet welke ik koest hebben :')

dusnapparaat erbij gehaald,messen eraf geschroefd en gekeken welke hetzelfde waren...

maar, toen wist ik niet meer hoe ze erop moesten!! 8)7

zitten ze zo goed?

[ [url=m/e9ETGk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gqQGrC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2ZWipw.jpg]Afbeelding[/url] ]

ze passen eigenlijk maar op een manier, zo zitten ze goed.

Ik ga binnenkort ook maar weer eens mijn botte mesjes opsturen, scheerseizoen zal wel al bijna beginnen. :brr:

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 08:46

anoniempje1 schreef:
Sorry ik heb geen zin om alle 156 pagina's terug te lezen. :') Binnenkort wordt mijn pony ook weer geschoren en ik wil graag sterren op zijn billen laten staan. Heeft iemand tips waar een mooi sjabloon van te maken wat makkelijk te scheren is? Ik dacht eerst karton maar dat krijg ik denk ik niet netjes uitgeknipt en wordt denk ik dan ook niet netjes geschoren.... Tips zijn welkom!!

Zeker een ster is gemakkelijk uit karton te knippen. Ik vind zelf pizzadozen het fijnste, knippen makkelijk en zijn ook niet te dik (dik karton scheer je vaak met de machine in, hoe dunner, hoe makkelijker je er overheen glijdt).

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:13

Ik heb vorig jaar m'n sjabloon gewoon met zelfklevend lamineren plastic gemaakt ;)

Als je n beetje creatief bent kan je heel makkelijk zelf je patronen maken...

Kwa haren: hier is m'n palomino al flink bezig met verharen en dus ook na aan het denken wanneer ik die scheer (als ik die al scheer want hij staat in de verkoop). M'n zwarte merrie valt nog mee maar die maakt nooit zoveel wintervacht aan...

Dat ze nu al wintervacht aan het maken zijn heeft overigens niets met de temperatuur te maken maar met het daglicht... zodra de dagen korter worden beginnen ze met verharen en met het aanmaken van n wintervacht ;)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 11:33

Kunnen jullie me helpen? Ik zoek een scheerapparaat onder de 100 euro waarbij ik alleen de hals mee kan scheren en de manen mee kan afscheren. (Fjord) ik dacht zelf aan de sectolin se 210, is deze goed? Hij is absoluut niet bedoeld om het hele paard te scheren.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 11:36

Vandaag besloten ga mijn haflinger 1 deze dagen helemaal te scheren. Waarschijnlijk morgenochtend. Ze heeft het zo warm met dit weer. Vanmorgen 10 min longeren alweer drijfnat. Ben bang dat ze overdag in deze warmte staat te zweten.
Zat nog even te twijfelen of ik deels zou scheren maar denk dat het te weinig is. Denk ook dat het snachts nog warm genoeg is. (nu nog dag en nacht buiten)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 11:39

De sectolin is leuk om sokken op te scheren van warmbloeden, maar daar houdt het bij op. Op mijn fjord loopt ie op zowel de benen, kaak als 3e oor vast.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 11:39

Ik vind het in de avond en s nachts echt afkoelen.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 11:46

Welke raad jij dan aan?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 12:24

Samblabla schreef:
Kunnen jullie me helpen? Ik zoek een scheerapparaat onder de 100 euro waarbij ik alleen de hals mee kan scheren en de manen mee kan afscheren. (Fjord) ik dacht zelf aan de sectolin se 210, is deze goed? Hij is absoluut niet bedoeld om het hele paard te scheren.

Die is daar denk ik niet krachtig genoeg voor. Ik heb de sectolin se 500, dat is een prima opscheermachine. Ik weet alleen niet of die nog verkocht wordt, ik heb hem al heel lang.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 12:27

Ik zou dan kiezen voor de Moser max45, die kost €120 en heel veel mensen in dit topic hebben hem, dat is niet voor niets. Sectolin is een B-merk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:30

Ik heb de sectolin s-200 gebruikt voor hals uitscheren en zelfs een jachtstreep en dat ging prima, al moet ik wel zeggen dat mijn paard niet super dik in de vacht zit.
Heb hem overigens nu te koop staan omdat ik de moser max heb gekocht, vanwege gehele paard scheren.

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:49

_helga_ schreef:
SRY schreef:

Hebben ze nu ook geen deken nodig? Als het volgende week dagje wat slechter weer is ofzo

Nope geen deken op, staat nu met dit weer ook niet te zweten. Kijk het aan dag tot dag. En een dagje koud/slecht weer kan ze wel hebben. Niet te veel verwennen :p

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 15:19

Nies_ schreef:
Ik zou dan kiezen voor de Moser max45, die kost €120 en heel veel mensen in dit topic hebben hem, dat is niet voor niets. Sectolin is een B-merk.

tweedehands op MP staan er vaak genoeg onder de 100 euro aangeboden, worden ook veel gebruikt bij het scheren van honden. Is echt een top machine, die gewoon alles kan als het nodig is. Zelfs mijn Heiniger Saphir kan er niet tegenop en die kost meer dan 300 euro (wel op accu). Maar geef mij maar kabel, blijft de kracht ook fijn constant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 16:41

Ik wil ook de moser max, zou hier ook gaan om opscheren van manen en weghalen van een racestreep.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 17:14

is de Moser arko een heel ander apparaat dan de Moser max?
of is alleen de accu het verschil?

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 19:33

ik heb de arko gehad, maar die was niet zo sterk als de moser. Tevens merkte ik bij die krachtverlies naar gelange de accu steeds leger werd.

Ik wil sindsdien alles met kabel. Ik heb de Heiniger Saphir erbij gehouden voor de 'zware' gevallen omdat die een tikkel minder geluid maakt en dan net wat makkelijker werkt. Maar buiten deze noodgevallen gebruik ik altijd de Moser Max. Messen zijn ook gewoon uitwisselbaar, dus dat is handig.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 21:42

Twijfel toch nog een beetje tussen helemaal of deels scheren. Staan er al meer paardjes helemaal geschoren dag en nacht buiten?
Wat zouden jullie doen? Ik heb namelijk nog geen ervaring in deels scheren.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 21:44

Nathalie bedankt voor je reactie op mijn vraag!

Mandje, ik scheer het hele lijf zonder de benen en heb ze de hele dag buiten staan en de nacht op stal.