[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:11

Voor mijn oude paard had ik alle dekens dubbel, als reserve, maar ook om te wisselen met wassen van de liners, te luchten of te drogen.
Voor mijn nieuwe paard heb ik dat nog niet, maar als er wat gebeurd met de een deken kan ik met wat creatief combineren van dekens wel even een nacht of een paar dagen overbruggen om aan een nieuwe te komen.
Bijna altijd is er wel een winkel open en anders kijk ik op de plaatselijke Facebook markt om snel te kunnen schakelen.

Een berichtje daar leverde mij vorige week binnen een uur een nieuwe deken voor onze pony op voor een heel leuk prijsje.
Je kan best een goedkopere deken als reserve hebben liggen, dat hoeven niet meteen allemaal hele dure dekens te zijn.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:14

Als er een deken kapot is gooi ik er maar even een zwaardere op en koop dan een nieuwe. Ik heb de plek daarvoor echt niet echt ga ze ook zeker niet thuis bewaren...

JenniferU

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:15

Ik heb als reservedeken alleen een bucas smartex rain maar die is niet meer 100% waterdicht wel waterafstotend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:25

Batlow schreef:
Als er een deken kapot is gooi ik er maar even een zwaardere op en koop dan een nieuwe. Ik heb de plek daarvoor echt niet echt ga ze ook zeker niet thuis bewaren...

Want een deken neemt ook zoveel ruimte in beslag :+ ...

Mijn dekens liggen gewoon netjes schoon in hun tasjes als kleine pakketjes thuis, nemen misschien een vierkante meter in.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:27

Yvank_ schreef:
Batlow schreef:

Want een deken neemt ook zoveel ruimte in beslag :+ ...

Mijn dekens liggen gewoon netjes schoon in hun tasjes als kleine pakketjes thuis, nemen misschien een vierkante meter in.

Overleef je het wel met die vierkante meter minder leefruimte?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:29

Goh wat gaan we weer lekker. Na de geen-deken-maffia hebben we nu ook de verplichte-dubbele-deken-maffia.

Joh kunnen we gewoon iedereen zelf laten beslissen wat ie wel en niet kan bewaren en wil aanschaffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:31

Oh of iemand wel of geen extra deken wil aanschaffen moet die helemaal zelf weten. Maar het argument ik heb er geen ruimte voor dat vond ik toch wel zeer merkwaardig :+ in een afgesloten dekentasjes zijn ze ze super klein.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:35

Yvank_ schreef:
Oh of iemand wel of geen extra deken wil aanschaffen moet die helemaal zelf weten. Maar het argument ik heb er geen ruimte voor dat vond ik toch wel zeer merkwaardig :+ in een afgesloten dekentasjes zijn ze ze super klein.

Helaas woon ik niet alleen thuis dus heb ik niet te bepalen. Ik heb meer in mijn kast liggen dan alleen dekens en moet zeggen dat ik een vrij grote kast heb. Dat jij nou alle ruimte hebt van de wereld...

Beetje jammer van dat sarcastische toontje. Schijnbaar moet je ook nog is veel ruimte hebben om alles op te bergen of is het vanzelfsprekend dat je al je paardentroep thuis hebt liggen.
Laatst bijgewerkt door Batlow op 29-11-15 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:37

Yvank_ schreef:

Ik heb er inderdaad geen ruimte voor. Er wordt thuis niks paard gerelateerd opgeborgen, maar schijnbaar is dat dus heel merkwaardig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:43

Ik zou niet weten hoe ik al mijn paardenspul alleen op stal moet laten := , dat past toch echt niet in allemaal in mijn zadelkast dus ja voor mij klinkt het vrij vreemd :) . Ik heb thuis een kast waar ik de spullen van de paarden inheb die ik niet dagelijks gebruik.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:46

Ik heb 2 paarden, waarvan 1 met pensioen. Ik gebruik dus 2 kasten waar alles in ligt, zijn ook vrij ruime. Daar kan ik zeker echt alles kwijt, maar extra dekens gaat niet meer passen. Maar dat kan ik prima oplossen als er 1 kapot gaat daar niet van, het ging mij er eigenlijk alleen om dat ik het vrij jammer vond van de amigo dekens dat als de staart riem niet meer vast kan de deken gewoon onbruikbaar is :') :')

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 08:21

Ik heb de rhino deken terug gebracht. En de irish turnout 50gr gekocht. Met bijpassende hals en een hals voor mijn power turnout :D altijd leuk korting

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 08:37

Mijn dekens liggen ook schoon gewassen thuis op zolder voor een groot deel.
De dekens die ik gebruik hangen op stal.
Ik heb sinds ik op een stal sta waar ze heel veel buiten staan en het vaak nat is (zoals nu...) ook wat reservedekens verzameld.
Als er dan iets stuk is of heel erg nat heb ik in ieder geval de mogelijkheid om te wisselen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:06

Mijn dekens hangen aan een dekenrek op stal. En heb van alle grams maar 1 deken intotaal 3 (of 4 als je regendeken met 1 liner mee telt) vind het onzin om dubbele dekens te hebben. Nog nooit hier een deken stuk gegaan en anders meng je maar wat zodat het een paar dagen wel kan en koop je snel een nieuwe. Zonde om dan deken te laten liggen ie je nooit of weinig gebruikt.

Maar dat vind ik ;) heb t geld er ook niet voor.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:59

dat vind ik het handige van de liners, dat je gewoon heel veel kunt combineren, zodat je altijd een reserve oplossing hebt in nood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:01

Oh maar als je met liners kan combineren voorzie ik ook geen problemen :) !

Het wordt wat anders als je bijvoorbeeld alleen een regendeken, 200 grams en 400 grams hebt en je paard op zaterdagavond zijn deken helemaal kapot heeft als het -5 is en je die geschoren dan onder 200 moet zetten tot maandag.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:28

ik heb verschillende diktes buitendekens en verschillende diktes liners, dan kom je een heel eind hoor!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:00

Heb ook geen zelfde dekens dubbel, maar heb inderdaad gewoon ook verschillende diktes liggen en een onderdeken :) als er een stuk is, kan ik genoeg puzzelen tot ik een nieuwe heb

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:12

Mocht iemand interesse hebben ik heb een bucas irish turnout light 185 te koop. Gewassen en al :D

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:15

Vandaag een mooie dag om te kijken of de regendekens goed waterdicht zijn :+ Wat een ruk weer zeg haha.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:59

Hoeveel grams hebben jullie nu op je geschoren paard liggen? Vind het erg lastig in te schatten met die regen.
Vandaag 350 nog met 150 hals maar morgen wordt het 15 graden. Denk dat ik hem terug zet naar 200+0? Of zou dat te weinig zijn. Vind het toch lastig nu met de eerste keer geschoren..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:19

Ja ik vind het nu ook even lastig...
Ik had gisteravond terug gewisseld, eentje van 200 naar 100 en eentje van 300 naar 200, beide geschoren maar al wel weer een beetje haar terug.
Maar vanmorgen heb ze toch weer terug gewisseld naar dikker voor ze naar buiten gingen vanwege de storm en de regen.
Zo lastig nu, binnen is het warm, maar in de wind en de regen is het koud...
Morgen moet ik weer werken, dus ik zit te twijfelen wat ik vanavond nou zal doen...

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:37

die van mij staat geschoren weer terug onder 100, hij had het alweer warm onder 150 gr.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:03

Dit jaar ben ik voor het eerst ook aan de "goedkopere" dekens voor paard, nu heeft ze een BR High Neck Elegance en die heeft de regen en wind test vandaag goed doorstaan.
Gewoon een lekker droog paard eronder gevonden, daar word ik wel blij van.
Het is een 150 grams en ik heb niet het idee dat ze daar te warm onder is.

Pony staat 24/7 buiten onder HH 200 grams met Rhino regendeken, ook hij staat m.i. niet te warm. Hij heeft cushing en snel onder temperatuur.

Beide zijn niet geschoren.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:15

IR Breeze doet het ook verbazend goed. Paard nog steeds droog. En dat na 2 van dit soort dagen! Als deze deken op is, ga ik daar nog maar een x voor.