Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Robin_Rikkie schreef:Ik wil hier mijn vraag ook even stellen
Ik ga dit jaar voor het eerst met dekens werken. Ik heb nu een regendeken en een 100 grams deken en ik zou hierbij nog een 200 grams willen. Ten eerste, ik ga ze dan op elkaar leggen, kan ik dan beter een 300 grams pakken ipv een 200? dan kan ze in totaal 400 grams op hebben ipv 300.
Verder zoek ik eigenlijk een deken met een losse hals, de hals het liefst ook 200 grams ofzo. maarja, die zijn er niet te vinden.. hooguit boven de 150 euro en dat ga ik niet betalen.. onder de 90/100 euro wil ik betalen. Kan ik dan misschien beter een stal/onderdeken kopen en daar dan regendeken of 100 grams overheen doen? en dan een losse hals erbij kopen?
Veulen84 schreef:Mag ik jullie wat vragen nu het toch over halsen gaat?
Mijn paard staat nu onder een 0 grams met hals. Eigenlijk wil ik die omwisselen voor een 150 grams. Maar kan ik dan de losse hals van de 0 bij die van 150 doen. Aan die van 150 zitten geen ringen om ze aan vast te maken. Zou dat evengoed nog blijven zitten?
Vuyatela schreef:Vraagje :
Mijn paard wordt morgenavond geschoren.
Normaalgesproken wacht ik tot half/eind oktober. Maar dit jaar heeft hij echt al zo'n dikke vacht, dat rijden haast 'onmogelijk' is : na een kwartier is hij helemaal bezweet.
Hij gaat op de wei omstreeks 07h30 / 8h00 en komt naar binnen ten laatste om 19h00.
De vraag is : welke dikte van deken leg ik op?
Ik vind het moeilijk omdat het nu nog zo warm is overdag... Normaal als hij geschoren wordt leg ik een onderdeken en daarboven een outdoordeken van 200gr. Is dat te warm voor nu? Ik zie wel op het weerbericht dat het vanaf woensdag een stuk frisser gaat worden met maar tot 12°C overdag.
Alvast bedankt voor de hulp
Vuyatela schreef:Vraagje :
Mijn paard wordt morgenavond geschoren.
Normaalgesproken wacht ik tot half/eind oktober. Maar dit jaar heeft hij echt al zo'n dikke vacht, dat rijden haast 'onmogelijk' is : na een kwartier is hij helemaal bezweet.
Hij gaat op de wei omstreeks 07h30 / 8h00 en komt naar binnen ten laatste om 19h00.
De vraag is : welke dikte van deken leg ik op?
Ik vind het moeilijk omdat het nu nog zo warm is overdag... Normaal als hij geschoren wordt leg ik een onderdeken en daarboven een outdoordeken van 200gr. Is dat te warm voor nu? Ik zie wel op het weerbericht dat het vanaf woensdag een stuk frisser gaat worden met maar tot 12°C overdag.
Alvast bedankt voor de hulp
Netam89 schreef:Ik gooi morgenavond er een regendeken op. Hij staat nu overdag nog zonder, maar gezien het nu kouder wordt lijkt me dat niet handig om het zo te laten