[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Scarpati

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 18:38

Hoi,

Iemand die mij kan helpen? Ik heb vandaag een 2e hands scheermachine gekocht die nog bijna nieuw is. Een equi-clip 1400-4-TF met snoer. Ben nu meteen mijn paard gaan scheren en deed het super en heb regelmatig geoliëd. Ik moet alleen nog haar rechterbil scheren en zette hem even uit om te olien en nu gaat hij niet meer aan. Doet helemaal niks meer. Hij is ook geen enkel moment warm geweest of zo iets. Iemand die weet wat het kan zijn?

Pantykous

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 18:39

Heeft je paard op de kabel gestaan? Zou een kabelbreuk kunnen zijn!

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 18:41

EmmaxxxChica schreef:
Hoi,

Iemand die mij kan helpen? Ik heb vandaag een 2e hands scheermachine gekocht die nog bijna nieuw is. Een equi-clip 1400-4-TF met snoer. Ben nu meteen mijn paard gaan scheren en deed het super en heb regelmatig geoliëd. Ik moet alleen nog haar rechterbil scheren en zette hem even uit om te olien en nu gaat hij niet meer aan. Doet helemaal niks meer. Hij is ook geen enkel moment warm geweest of zo iets. Iemand die weet wat het kan zijn?

Zit de stekker nog goed in het stopcontact? En is de kabel nog heel? :P

Scarpati

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 18:46

Kabel is nog heel. En heb al 2 andere stopcontacten geprobeerd maar er gebeurt niks helaas :(

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 18:48

Stoppen gecontroleerd? :D Dat heb ik namelijk een keer gehad, dat het stroom eraf lag. Anders denk ik toch aan een kabelbreuk, even laten controleren.

Scarpati

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:47

Heel erg bedankt voor jullie snelle reacties! Mijn vader kon gelukkig even langs komen en die heeft m weer aan de praat gekregen. Het aan/uit knopje werkt niet meer helemaal zoals moet dus daar lag het waarschijnlijk aan. Laat m voor de zeker heid even helemaal controleren.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:58

Hoi!
Even een kort vraagje.
Mijn shetlander is blijkbaar onder de indruk dat het tijd is voor de wintervacht nu we de langste dag weer gehad hebben :=
Met als gevolg dat hij al best dik in het haar zit en weinig looplust heeft met dit weer.
Nu heb ik gelezen dat als je paarden in de zomer scheert ze een deken op moeten ivm verbranden van de huid?
In hoeverre is dit waar?
hij is zwart en trekt dus zon aan.
En heeft het vaker snel te warm dan te koud

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:03

Heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord. Je kijkt toch ook eigenlijk niet rechtstreeks op de huid dus je zou denken dat dat toch meevalt.. Wel vind ik het zelf altijd prettig als ze toch iets op hebben als ze geschoren zijn (ik scheer altijd al in augustus). Waarom wil je hem geen deken op hebben? Na een week of 2 zit er weer best wat vacht op dus dan zou hij eventueel ook weer af kunnen.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:39

Heb hem het liefst zonder deken nu omdat hij de hele winter al onder een deken staat. en juist zonder deken wel lekker is. :)

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:16

Hallo allemaal. Ik ben op zoek naar een scheerapparaat om m'n tinker 1/2 keer per jaar helemaal mee te laten scheren en een paar keer per jaar haar sokken mee te scheren. Heeft iemand tips? Budget is nog 200/250 euro. Snoerloos heeft de voorkeur

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:49

Voor 1/2 keer per jaar zou ik een exemplaar met snoer adviseren. De moser max is daar zeer geschikt voor.

Een accu die maar weinig gebruikt wordt gaat snel "dood"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 10:38

Ik heb een sectolin se-200 te koop staan maar weet niet zo goed wat ik er voor moet vragen, wat denken jullie?
Ik heb hem 1x gebruikt om de borst en onderkant hals te scheren, daarna meteen schoongemaakt en netjes in het koffertje thuis opgeborgen, dus echt nog in een nette staat.
Volgens mij heb ik er nieuw toen €80 voor betaald.

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 10:53

Romy1234 schreef:
Ik heb een sectolin se-200 te koop staan maar weet niet zo goed wat ik er voor moet vragen, wat denken jullie?
Ik heb hem 1x gebruikt om de borst en onderkant hals te scheren, daarna meteen schoongemaakt en netjes in het koffertje thuis opgeborgen, dus echt nog in een nette staat.
Volgens mij heb ik er nieuw toen €80 voor betaald.

Zou er denk ik €50 voor vragen. Want soms kan je ze nieuw met korting kopen, heb er zelf ene met 25% korting kunnen kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:38

Dat leek mij inderdaad ook een goede prijs, heb hem er voor €55 op staan in de hoop dat ik hem voor €50 kan verkopen.
Maar tot nu toe geen enkele reactie gehad, misschien ook wel omdat het nog niet echt tijd is voor scheren? Ach, ligt mij gelukkig niet in de weg.

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 17:56

Romy1234 schreef:
Dat leek mij inderdaad ook een goede prijs, heb hem er voor €55 op staan in de hoop dat ik hem voor €50 kan verkopen.
Maar tot nu toe geen enkele reactie gehad, misschien ook wel omdat het nog niet echt tijd is voor scheren? Ach, ligt mij gelukkig niet in de weg.

Voor de meeste is scheren nog te vroeg ja :P
Zelf scheer ik de 1e x in september al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:02

Ach ja, het vreet geen brood gelukkig dus ik blijf hem er gewoon opzetten

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 16:06

Hallo,

ik wil mij graag wat verder verdiepen in Scheerapparaten.

ik ben in het bezit van een shire en een draver.
de draver heeft voor een warmbloed erg veel en dik beenhaar, hij heeft ook kleine sokjes.

ik ben opzoek naar een scheerapparaat waarmee ik beide paarden (bij voorkeur achter elkaar door) kan scheren, hij moet dus niet snel warm worden of dergelijken.

de draver wil ik ook de benen mee scheren, en bij beide paarden als ze het toelaten ook het hoofd.

nou heb ik zelf de ballen verstand van die apparaten, ik kan wel scheren, nu leen ik er steeds ergens 1.

kwa prijs graag iets wat niet te duur is, beetje goede prijs kwaliteit verhouding.

het apparaat moet wel netjes scheren zonder strepen of dergelijken.

en waarschijnlijk heb ik een grote en een kleine nodig..

dus wie kan mij advies geven? :D

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 16:34

Ook hier adviseer ik een moser max 45. Topmachientje die ik al jaren gebruik. Niet duur. Wel een extra kopje 3mm bestellen en zorgen dat je hem iedere x goed olied en ice blade spray gebruiken. Heb je echt jaren plezier van.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 17:02

kaatje77 schreef:
Ook hier adviseer ik een moser max 45. Topmachientje die ik al jaren gebruik. Niet duur. Wel een extra kopje 3mm bestellen en zorgen dat je hem iedere x goed olied en ice blade spray gebruiken. Heb je echt jaren plezier van.

dat is een kleintje ofniet?
en waarom een 3mm bij bestellen?
zijn daar mesjes van bij te bestellen als ze "op" zijn na slijpen? :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 17:06

3mm is de meest gangbare lengte. Messen kunnen gewoon geslepen worden. Ik heb hem ook, maar vind het niet echt ideaal om een heel paard mee te doen, een grote machine is weer niet handig voor de benen. Dus als je maar een machine aan wil schaffen zul je toch moeten kiezen. Ik denk dat de moser dan wel het verstandigst is inderdaad.

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 17:54

Met de Moser helemaal scheren is inderdaad wel een klusje maar het is wel mogelijk. Vorig jaar uit nood mijn pony er ook een keer helemaal mee geschoren. Normaal gesproken gebruik ik hem alleen voor de benen en toiletteren, wordt elke week wel gebruikt en houd zeg erg goed. Af en toe even de messen laten slijpen en idd een extra setje messen kopen! :j

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 19:56

oke bedankt!

het idee was inderdaad om er 2 te kopen. vooral mijn shire met haar teddyberen vacht, kan haar zo 4x per winter scheren..
groot paard, veel en dikke haren lijkt mij niet zo handig met een klein apparaat haha!

dus ook nog niks voor een grote?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:05

Ik heb een Heiniger X perience gekocht na alle goede verhalen.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:38

Wesco schreef:
Ik heb een Heiniger X perience gekocht na alle goede verhalen.

Ik ook bevalt prima!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:43

Ik heb beide en de moser max gebruik ik bij speciale gevallen, paarden die angstig zijn. Zal al met al hooguit een kwartier langer bezig zijn dan met de heiniger. Dat komt door de breedte van de scheerkop.
Extra messetje adviseer ik mocht je tijdens het scheren de messen bot hebben kun je doorscheren.

Messen stuur ik altijd op naar Jorna. Sindsdien altijd scherp en geen problemen gehad.